2010. augusztus 31. kedd, 13:51
Teszt: Opel Meriva 1.4 Ecotec Turbo Cosmo - Tárulj!
Különleges ajtók, turbós 1,4-es, karakuri ülések. A Meriva második generációja alapjaiban új.
Teszt: Opel Meriva 1.4 Ecotec Turbo Cosmo
 |  | 
|  |  |
Az ablakok hullámos alsó vonalának a hátul utazó gyerekek örülnek a legjobban, mert így jól kilátnak. A Meriva karosszériáját sehol sem védik kopó betétek, az ajtók illesztése, résezése példás, a tesztautó kanyarkövető fényszórói nagyon hatásosan világítanak. Nézze meg mozgásban is! |
| | Finom kidolgozású a műszerfal, kényelmes a magasra emelt váltókar konzoljába nem rejtettek pakolóhelyeket). A középkonzol kellemesen keskeny, de a fűtés-szellőzés gombjainak kezelését tanulni kell. A puha szürke burkolat tükröződik a szélvédőben, az első ülések hosszú távon is kényelmesek, lapjuk (felárért) állítható hosszúságú. A kézifék minden kivitelben elektromos. Gombja a váltókar mögött látszik |
| | A csomagtértető mélyről nyílik, a hátsó tetőoszlopok vastagok, de a külső tükrök holttere minimális |
|
| |  | | |

| |  | | 
|
A hátsó sor csak két felnőttnek kényelmes, a középső lábhely a padlómerevítő és az egyébként praktikus középső pakolórendszer miatt erősen korlátozott. Kétoldalt tágas a tér |
| | A hátsó üléssor középrészét összehajtva a két szélső hely még hátrébb és egy kicsit beljebb is tolható. A lábtér így nagyautós |
| | Az új Meriva legkülönlegesebb részei a hátsó zsanérozású hátsó ajtók. Nagy előnyük, hogy így sokkal könynyebb a gyerekeket beültetni, a gyerekülést beszerelni. Jó, hogy a hátulról kilépő gyerek és az elölről kiszálló szülő között nincs ajtó, mindketten „védett térbe” lépnek. Elinduláskor nem csak a központi zár csattan automatikusan be – a hátranyíló kialakítás miatt, elsősorban gyerekvédelemből –, a hátsó ajtók egészen a kézifék behúzásáig vagy a motor leállításáig belülről sem nyithatók. A B-oszlopok vastagok, sokat takarnak, a nyitott ajtók közötti teret erős lámpák világítják meg |
|
| |  | | |

| |  | | 
|
A csomagtartó alapmérete nem óriási (400 l), de praktikusan, üléstologatással és -döntéssel bővíthető. Pereme alacsony, dupla fenekű kialakítása miatt rakszintje a lökhárító felső élével egy magasságban folytatódik. A kerékdobokat beburkolták – ez a szélességből elvesz – de használható fedeles rekeszekkel rakták körbe |
| | A csomagtartó padlója alatti rekesz 12 centi mély. Alatta szükségpótkerék utazik |
| | Íme, a maximális raktér, az előrehajtott hátsó támlák és a csomagtérpadló közötti árkot „műanyag pallók” hidalják át |
|
| |  | | |

| | 
| | 
|
Az első ajtók felső, sötét színű része kellemes tapintású, ám kemény, az első zsebrész jól használható, de nem óriási, a hátsó pedig nagyon kicsi |
| | A hátsó ajtók majdnem derékszögben nyílnak, zsebük hatalmas |
| | Nem burkolták agyon a változó vezérlésű, 1,4-es turbóst. Csendesen teszi a dolgát, jó úton a feltöltőt is hallani |
|
| |  | | |
Bővebben az Az Autó e héten megjelenő, 2010/9. számában olvashat a cikk témájáról!
Előnyei-hátrányai
Karosszéria, felfüggesztés |  | Motor, erőátvitel |
 | Komfortos, tág tartományban állítható első ülések |  | Jó fogású kormány |  | Kényelmesen kapcsolgatható, magasra emelt váltókar |  | Karakuri rendszerű, tologatható hátsó ülések |  | Ledöntött hátsó ülésekkel sík raktérpadló |  | Alacsony csomagtérküszöb |  | Jó kilátás előre |  | Kényelmes futómű-karakterisztika |  | Csekély szélzaj |  | Kis holtterű visszapillantók |  | Hátsó forgáspontú hátsó ajtók |  | Precíz karosszéria-illesztések |  | Alacsony rakodóperem (rekeszek a csomagtérben) |
|  | Szélvédőben és oldalablakokban tükröződő műszerfal |  | Vastag B- és D-oszlopok, korlátozott hátralátás |  | Rossz pedálrend |  | Zsúfolt kapcsolók a középkonzolon |  | Kevés hely hátul középen |  | Kiálló, fejre veszélyes csomagtartózár |
| |  | Csendes, technikás motor |  | Jól kapcsolható sebességváltó |
|  | Lassú gázreakció |  | A felkapcsolásokra túl korán figyelmeztető, vissza egyáltalán nem kapcsoltató műszerfali kijelző |
|
 |
Biztonság | | Költségek |
 | ESP alapáron | | Hatásos fényszórók |  | Jó fékek |
|  | Csak két frontlégzsák az alapkivitelben (Selection) |  | Nagy fék-gáz magasságkülönbség |
| |  | Hosszú szervizciklus |  | Meghosszabbítható garancia |
|  | Alapáron rövid védőszárny-szolgáltatás |  | Szerény alapfelszereltség (a rádió és a légkondicionáló a Selection alapkivitelben feláras) |
|
Bővebben az Az Autó e héten megjelenő, 2010/9. számában olvashat a cikk témájáról!
Videobemutató
Bővebben az Az Autó e héten megjelenő, 2010/9. számában olvashat a cikk témájáról!
Comments
comments