Bemutatók

2010. augusztus 16. hétfő, 14:05

Bemutató: Audi A1 - Szűkített Polo

Háromajtós, négyüléses, a Volkswagen Polo alapjain.

A Cd: 0,32 alaktényezőjű A1 akár 18 colos alufelnikkel is rendelhető, tetőoszlopai és tetőkerete a karosszériáétól elütő ezüst fényt kaphat. A singleframe hűtőmaszkkal megjelenése a nagyobb Audikéhoz hasonló

Az alumíniumkarosszériájával, egyterűs felépítésével és helykínálatával forradalmi, de a csekély kereslet miatt 2005-ben leállított A2 miatt most olcsóbb, ám hasonlóan látványos eszköztárral dolgozott az Audi.

A 3,95×1,74×1,41 m-es, 2,47 m tengelytávú A1 formája egyedi, bár méretei alapján le sem tagadhatja a Volkswagen Polóval való rokonságát. A tengelytáv lényegében változatlan, a hossz 1,5 cm-t, a magasság hetet apadt, a szélesség pedig 5,8 centit nőtt. A forma a márka jellegéhez illően sportos. Az elöl segédkeretbe kapaszkodó McPherson-, hátul csatolt lengőkaros felfüggesztések lényegében a Polóéi. Az acélkarosszéria bővelkedik nagyszilárdságú ötvözetekben, tömege üresen mindössze 221 kg. Az alapverzió 1,04 tonnás menetkész tömege a prémiumkompaktok körében a legkisebb. A kormánymű teljesen elektromos, a fékek elöl-hátul tárcsák, alapáron jár az elektromos differenciálzárként is működő, felárért visszagurulás-gátlós ESP.

Műszerfalának rajzolatával, zömében puha és mindenhol igényes plasztikjaival a beltér hamisíthatatlanul Audi. Jót tesz az első helykínálatnak a keskeny, krómozott gombokat hordó középkonzol. A hátsó üléstámlák alapáron ledönthetők, az alaphelyzetben a Polóénál 10 l-rel kisebb csomagtér így 270-ről 920 l-re növelhető. Ötletes, hogy a feláras navigációs rendszer 6,5”-os kijelzője a műszerpult tetejébe hajtható.

Vállaival, LED-es hátsó lámpáinak rajzolatával jól illeszkedik a négykarikás modellsorba az A1

A legfejlettebb, tekergethető és három dimenzióban tologatható MMI irányítórendszer egyenesen a friss A8-ból került ide, a legprofibb audiorendszer 20 GB zenét tud tárolni, 14 Bose hangszórón keresztül 465 W zenei teljesítményt szólaltat meg, és természetesen Bluetooth-kihangosítón keresztül telefont is kezel. Az extralista hosszú, az utastérbe sokféle, akár többtónusú kárpitozás is kérhető, az ülések közepe így lehet finom bézs vagy akár vad zöld árnyalatú. A kétzónás klíma lehetősége természetes, a kategóriában egyedülálló a távolságifényszóró-asszisztens. Nappali fény mindegyik A1-hez jár, ez a xenon fényszóróknál LED-es, a hátsó lámpák pedig minden változatban alapáron diódásak.

A műszerfal zöme puha plasztik, nem csak a kokpit, az ajtó- és az üléskárpit is prémiumos

A Polo erősebb egységeiből összeválogatott motorpaletta minden gépe turbós, közvetlen befecskendezéses és stopstart elektronikás, a generátorok irányított gerjesztésűek, a CO2-emisszió mindegyiknél 120 g/km alatti. Az alapgép az 1.2 TFSI (86 LE), benzinesből 1,4-es TFSI (122 LE) választható még. Az 1,6 l-es, közös nyomócsöves, piezofúvókás turbódízel egyelőre 105 LE-vel rendelhető, de már most ismert a 99 g/km szén-dioxid-kibocsátású 90 LE-s variánsa is. A kéziváltók egyelőre ötfokozatúak, a kezdetben kizárólag hétsebességes (az Audinál S tronicnak nevezett) kétkuplungos DSG-vel futó 1.4 TFSI év végétől hatfokozatú kézi erőátvitellel is elérhető lesz.

Bővebben az Az Autó 2010/8. számában olvashat a cikk témájáról!

Comments

comments

Címkék: ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Kia Carnival

Európából sajnos régóta eltűnt, Észak-Amerikában azonban a Sedona örökébe...

Ez a leggyorsabb Cupra!

A VZ a spanyol Veloz (gyors) rövidítése, ami valóban...

30 éves a Magyar Suzuki

50 év kihagyás után, 1991 tavaszán a japán márka...

Mercedes-Benz EQC 400 4Matic

2,5 tonna tömény csúcstechnika, amiből hat és félmázsányit nyomnak...

Aston Martin F1 Safety Car

Idén egy valamiben biztos megtörik a Mercedes uralma az...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás