Bemutatók

2010. augusztus 13. péntek, 12:16

Bemutató: Hyundai Sonata - Más szólamban

A Hyundai friss középkategóriása újabb eszköz a koreai cég villámháborújához.

Bemutató

Az új Sonata, a cég szerint az i40 köszönő viszonyban sem lesz vele. A korábbinál több ultranagy szilárdságú acélból épül, hat légzsák szériában jár hozzá, a visszagurulás-gátlót is magába foglaló kitörésgátló a gyári anyag szerint opcionális, ami hiba lenne

Ha valakit nem igazán sújtott az autóipar játékosai közül a válság, az a Hyundai–Kia-csoport. Stratégiájának megfelelően masírozik a kijelölt célja felé, ma már a világ gyártói között a negyedik helyen áll, és csak Kínában évi 1 millió autó (!!!) eladásával számol az idén. Ahogyan eddig, most is a Sonata hatodik generációja e világhódító elfoglaltság fontos eszköze, a középkategóriás modell az amerikai piac szívébe mart, ott talált jó piaci fogadtatásra, ahol a Toyota Camry az úr. Májusban az Egyesült Államokban 21 195 darabot adtak el, és ezzel két hónapon keresztül a tíz legkeresettebb autó között szerepelt.

A középkategóriás Sonata persze Európában is fontos területen portyázik, és Magyarország is jó vadászmező lehet az Insignia, a Passat, az Avensis és társai ellenében, akik elsősorban a jó értékarányt keresték, eddig is könnyen ennél a dél-koreainál kötöttek ki. 2010-ig a világon összesen 5 millió darabot adtak el belőle, ha lökhárítótól lökhárítóig sorakoznának fel New York és Szöul között, oda-vissza Sonaták állnának, és ha egymásra tennék ezeket az autókat, a Mount Everest 800-szorosát tennék ki.

Az új változat már tavaly színre lépett Koreában, idén pedig az Egyesült Államokban, mi elsőként kaptunk lehetőséget arra – ugyan csak az afrikai és közép-keleti specifikációval –, hogy kipróbálhassuk az új változatot, még ha i40 néven és állítólag teljesen más formában is jelenik meg Európában.

Az elődnél a kupé minden mérete nagyobb: 20 mm-rel hosszabb, öttel szélesebb, egyedül a magassága csökkent 5 mm-rel. Nézze meg mozgásban is!

A formát a Hyundai szigorúan folyékony szobrászatként jegyzi, valójában a ma divatos kupé-limuzin ez, azzal a Hyundai–Kia nemzetközi formarafinériával, hogy bármilyen márkajelzést elviselhetne.

A korábban sem rossz minőség elsősorban az utastérben ugrott nagyot, finomabb puha anyagok és precíz illesztési hézagok utalnak erre. A belső elrendezése egyébként félreismerhetetlenül hyundaios, a levegőbeömlők helyzete a fő karakter. Az összes méret nőtt, nem csoda, hogy nem csupán az első hely nagyvonalú, hátul különösen a lábhely tekintélyes, a kupéforma viszont, ha nem is bántóan, de jelentősen korlátozza ott a belmagasságot, a középső merevítő ellenben nagyon alacsony.

A felfüggesztések kísértetiesen hasonlítanak a korábbi verzióhoz, a vezetési lehetőség körülményei miatt igazi információkat ugyan nem kaptunk róluk, az viszont biztos, hogy az első McPhersonok és a könnyűfém elemekből is formázott hátsó összetett lengőkarok, nemcsak az elődhöz mérten, de abszolút értelemben is nagyon jól szigeteltek, és amennyire a jobbkormányos változaton és a „balra hajts” közlekedésben fel tudtuk mérni, van mitől tartaniuk a versenytársaknak.

Minőségi belső, finom anyagokat és látványos formákat vonultat fel, a 65 mm-rel hosszabb tengelytáv a hátsó lábhelynek tesz jót, a kardánmerevítés alacsony

A kéttagú induló motorválaszték a 2,0 literes és 2,4 literes, legújabb, úgynevezett Theta II. benzinmotorokból áll. A váltó hatfokozatú kézi vagy a házon belül gyártott, a korábbi ötfokozatút leváltó hatfokozatú bolygóműves, a kormány mögé tett kapcsolókról is váltható (Shiftronic) kivitelben, kézi állásban a kapcsolt fokozatot is jelezve. Az automata Eco állásban a takarékosságra koncentrál, a sajtóanyag szerint ezzel 15–17 százalékot lehet megspórolni, ez kicsit soknak tűnik. A kéziváltót a takarékos vezetést segítő fel- és visszakapcsolást jelző lámpák egészítik ki, ezzel a fogyasztás 7–9 százalékkal lehet kevesebb. A 2,4 literes motor az automata váltóval kézi üzemben jobban élvezhető, egészen gyors reakcióidőkkel dolgozik. Az automata állás alaposabb megítélését a közlekedési viszonyok akadályozták, elhamarkodott véleményalkotásba nem bocsátkoznánk.

Bővebben az Az Autó 2010/8. számában olvashat a cikk témájáról!

Videobemutató

Bővebben az Az Autó 2010/8. számában olvashat a cikk témájáról!

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

XVI. Lotus-Retro Mobil Concours d’Elegance, 2023 Hévíz

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák feladata

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Megvan Európa legjobb vétele!

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Miért fontos az olajszűrő?

Ha a motorban az olaj hosszabb ideig szűretlenül marad,...

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás