Bemutatók
Menettudósítás: Nissan Juke - Ötlettár
A kis „crossoverek” táborát nem sokan erősítik, a Juke egyedi formával próbálkozik.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
Tulajdonképpen csak két konkurenst találunk a piacon, ha abból az alapállásból indulunk ki, hogy kisméretű, egyterűs és négykerék-hajtással is felvértezhető autónak tekintjük a japán újdonságot: a Toyota Urban Cruisert és a Suzuki SX4-est. Utóbbi a racionális alapon választókat célozza, az Urban Cruiser pedig inkább a hagyományos kisautókhoz áll közel. A Juke filozófiája valami ilyesmi: figyeljen rám mindenki! Nos, a forma mindenképpen „magamutogató”, egyedi orrával, szinte izomautós kerékjárataival, széles fenekű kupét imitáló hátsójával. 4135 mm-es hosszával éppen hogy megelőzi a már említett SX4-est, 1570 mm-es magassága csaknem az egy számmal nagyobb márkatárs, a Qashqai mérete, 253 cm-es tengelytávja kisautós. A mai divatnak megfelelően meredek a szélvédő, s az oldalüvegek is keskenyek az ajtólemezekhez képest, így belülről kicsit bunkerszerűnek érezni a Juke-ot. A belső jó hangulatú, összeszerelése minőségi.
Egyedi a műszerfal, sok a játékos, hatásvadász elem; kiemelkedik közülük a fűtés/szellőzés és a Juke információs rendszerének összekovácsolt középkonzoli egysége, amely az autó különféle, gombnyomásra előhívható paramétereit színes grafikákkal mutatja – van köztük hasznos: a gazdaságosságot kivetítő ábra és haszontalan: az oldalgyorsulás-jelző. A puha és kemény műanyagokból építkező pult körbeöleli az elöl ülőket, helyhiányra nem lehet panasz. Hátul már szükség lehet kompromiszszumra, hiszen a magasabbak térde és feje „falakba” ütközik. Jó nagyok (és hatékonyan mutatják a mögöttes forgalmat) a külső tükrök, a vastag oszlopokkal határolt hátsó ablak lőrésszerű, nem felesleges extra a tolatókamera.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
Kisautós a csomagtartó, az osztott ülésdöntéssel nagyobbítható tér alaphelyzetben 251 l-es (az összkerekesnél a magasabb padló miatt csupán 207). Az itthon szükségpótkerékkel felszerelt Juke néhány apróságot a raktérpadló alatt is befogad.
A szabadidős használat jegyében 180 (a legsportosabb kivitelnél 170) mm a szabadmagasság. A csúcsmotorhoz párosítható a Qashqaiból átemelt, elektronikus szabályozású, lamellás tengelykapcsolóval dolgozó összkerékhajtás is, amivel a (könnyebb) terep meghódítása sem lehetetlen.
Az aszfaltos próbaúton kétféle motort hajtottunk. Az 1,5 l-es, közös csöves, jól bevált Renault-turbódízel komoly ütőkártya, 110 lóerejével (240 Nm) harmonikus egységet alkot a Juke-kal; kedveli, ha pörgetik, ám hangja alig hallható. A gyorsulásbajnokok inkább a 190 lovas, benzines 1,6-ostól ájulnak majd el.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
A közvetlen befecskendezéses négyhengeres hatalmas erőtartalékokkal bír, alul sem nyomatékszegény, 2000/perctől pedig kivillantja mind a 240 Nm-nyi „méregfogát”. Van hozzá (és a nem közvetlen befecskendezéses, de változó vezérlésű 117 LE-s, 1,6-os szívóbenzineshez is) fokozatmentes CVT automata váltó, amely sokszor pörgeti 3000/ perc fölé a motort, és kézi üzemmódban kissé rángatva kapcsol; stílusát meg kell szokni. A cikk elején már említett grafikus kijelzős egységhez tartozik egy, az autó menetdinamikai karakterét szabályozó kapcsolósor is; a kormány közvetlenségét, a CVT-váltó reakcióját és a gázpedál érzékenységét állíthatja be a sofőr a sport, a normál és az eco üzemmódok valamelyikére.
Bővebben az Az Autó 2010/8. számában olvashat a cikk témájáról!
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...