Hírek
Land Rover Freelander frissítés - Hajtáshiány?
A kívülről csak visszafogottan megújított Freelander különlegessége, hogy a terepjáróiról híres márkától elsőként kétkerékhajtással is érkezik.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
A 2006-ban bemutatott második generációs Freelander két éve már frissült, ám most ismét új lökhárítókat és lámpákat kapott. Természetesen változott a hűtőmaszk is, az utastérben leginkább a műszerek és a kárpitozás újak, az ülések tágabb határok között állíthatók. A lényeg most nem a formai megújulás, hanem az, hogy az utcai terepjáró immár nem csak az automatikus, Haldex kuplungos összkerékhajtással, hanem a Fordtól származó 2,2 l-es, 150 lóerős turbódízellel kizárólag elsőkerékhajtással is elérhető lesz. A hátsó kerekek (csak szükség esetén kapcsolódó) hajtásának elhagyásával a gázolajos vegyes üzemben mindössze 6,0 l gázolajat éget 100 km-en. A frissített Freelander Európában már ősszel megjelenik, az Egyesült Államokba a kétkerékhajtású a többi gázolajoshoz hasonlóan egyáltalán nem megy, oda csakis az eddigi, 3,2 l-es V6-os, 233 LE-s benzinessel, de a mostani frissítésekkel jut a jövőben is. A 100 km/órára 10,9 s alatt gyorsuló, 181 km/óra végsebességű, 6 fokozatú manuális váltóval társított 150 lóerős Euro5-ös, 2,2 l-es dízel izmosabb, 190 lóerős, de azonosan 420 Nm nyomatékú változata csakis 6 fokozatú automata váltóval és összkerékhajtással, 7,0 l/100 km vegyes fogyasztással, valamint 8,7 s 100 km/órára gyorsulással és 190 km/órás végsebességgel is szerepel az európai kínálatban.
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...