Bemutatók
Menettudósítás: Toyota Auris HSD - Átstartol
Kívül Auris, belül Prius – a legkelendõbb kategóriában is megjelent a hibrid.
A legtöbben alsó-középkategóriájú autót vásárolnak Európában. A néhány hónapja felfrissült Auris hamarosan osztálya kiemelkedő modelljévé válik az eggyel nagyobb Priusból származó benzin/elektromos hajtással. A Prius jellegzetes alakja egyben a vásárlás gátja is – állapítja meg a Toyota korábbi felmérése –, a hibrid feltűnő formájának sokak számára ugyanis az volt az üzenete, hogy korszerű, zöldgondolkodásával kérkedik a Prius gazdája. Az Auris nem feltűnő, nem is nagy, ideális a szerény korszerűeknek. Nem csupán a zöldeknek. Ha két bajáról sem feledkezünk meg, akkor is a takarékos dízelek konkurenseként érdemes számolni a hibriddel. A Toyota számol is, fokozatosan minden modelljét vegyes hajtással is kínálja majd. Az Auris HSD (Hybrid Synergy Drive) most a teljes választék legkisebb hibridje, innen is a két hibája: elég drága – a szeptemberi árusításkezdéskor valamivel hatmillió fölött adják majd (pedig több mint félmilliót hoz a regisztrációsadó-kedvezmény), és kicsi a csomagtere. A hagyományos Auris raktere a kategória átlagának megfelelő, ám a nikkel-metálhidrid akkumulátorok helyigénye 20 százalékkal, 350-ről 279 literesre zsugorítja a csomagtartót. Járulékos hátrány a villanyszerelék 105 kg-os túlsúlya, amit tankoláskor aligha lehet megérezni, kíméletes hajtással meg lehet közelíteni a nagyon vonzó, 3,8 l-es gyári fogyasztási és a 89 g/km CO2-kibocsátási értéket.
![]() | ![]() | |||||||
|
|
| ||||||
![]() | ![]() | ![]() |
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...