Hírek

2010. június 23. szerda, 22:27

Az Év Motorjai 2010 - Csúcson a turbó

A Fiat 1,4-es turbós Multiair benzinese az év legjobb új motorja, a fődíjas pedig a Volkswagen 1,4-es turbós-kompresszoros, közvetlen benzin-befecskendezéses TSI-je.

A Volkswagen 1,4-es turbós-kompresszoros benzinese közvetlen befecskendezéses, és változó vezérlésű is. Közteshűtője léghűtéses. A csak turbóval töltött 122-125 lovas változatokban ezt is víz hűti
A Multiair egy vezérműtengelyes, szívószelepeit hidraulikus úton mozgatja, úgy, hogy a vezérmű bütykök kis motorolajjal töltött hidrohengereket nyomogatnak, az ezekhez kapcsolt munkahengerek nyitják a szelepeket. A hengerek olajtöltését számítógépes irányítású mágnes szelepek szabályozzák, így változik a szelepnyitás mélysége, és szűk határok között az ideje is. A motor létezik turbó nélkül is, 105 LE-vel

Kollégánk Szécsényi Gábor egyedüli magyarként idén már ötödször szavazott a 72 tagú világ zsűriben az év legjobb személyautó motorjaira. Idén is – akárcsak korábban – nyolc hengerűrtartalom kategóriában hirdettek győztest, és külön megválasztották az év legjobb új motorját, a legjobb sportmotort, és a „legzöldebb” erőforrást. A hengerűrtartalom kategóriák győztesei közül külön szavazás után került ki 2010 fődíjasa, azaz a „Nemzetközi Év Motorja” díj győztese, a Volkswagen 1,4-es, közvetlen befecskendezéses TSI benzinesének turbóval és kompresszorral is töltött változata. Az 1.4 TSI tavaly a környezetvédelmi fődíjat vitte el, 2008-ban és 2007-ben megnyerte az 1,0-1,4 literig terjedő méretkategóriát, 2006-ban pedig az év legjobb új motorja is volt. A másik nagy győző a Fiat új, hidraulikus elvű változó vezérléssel operáló, turbós 1,4-es, a Multiair-je, az övé a legjobb új motornak járó cím. E legutóbbi kategória kivételével az összes többiben az adott évben gyártásban lévő személyautó motorok mindegyike indulhat.

 

Az Év Motorjai 2010

Kategória

Név

Felépítés

Teljesítmény

1,0 liter alatt

Toyota 1.0 12V

S3 benzin

69 LE

1,0-1,4 literig

Volkswagen 1.4 TSI 16V

S4 benzin, közvetlen befecskendezés, turbó+kompresszor

140-180 LE

1,4-1,8 literig

BMW-PSA 1.6 Turbo 16V

S4 benzin, közvetlen befecskendezés, turbó

150-211 LE

1,8-2,0 literig

BMW 2.0 D 16V

S4 dízel, közvetlen befecskendezés, turbó

204 LE

2,0-2,5 literig

Audi 2.5 TFSI 20V

S5, benzin, közvetlen befecskendezés, turbó

340 LE

2,0-3,0 literig

BMW 3.0 Twin Turbo 24V

S6, benzin, közvetlen befecskendezés, turbó

306 LE

3,0-4,0 literig

BMW 4.0 V8 32V

V8, benzin

420 LE

4,0 liter felett

Mercedes 6.2 V8 32V

V8, benzin

525 LE

A legjobb sportmotor

Mercedes 6.2 V8 32V

V8, benzin

525 LE

A legtisztább üzemű "zöld" motor

Toyota 1.8 16V hibrid

S4, benzin+villanymotor

134 LE

A legjobb új motor

Fiat 1.4 Multiair 16V

S4, benzin, turbó

135-170 LE

Az Év Motorja 2010

Volkswagen 1.4 TSI 16V

S4, benzin, közvetlen befecskendezés, turbó+kompresszor

140-180 LE

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

XVI. Lotus-Retro Mobil Concours d’Elegance, 2023 Hévíz

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák feladata

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Megvan Európa legjobb vétele!

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Miért fontos az olajszűrő?

Ha a motorban az olaj hosszabb ideig szűretlenül marad,...

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás