Hírek

2010. június 9. szerda, 14:54

Honda CR-Z - Egyedi

Már itthon is kapható a Honda sportos hibridje. A CR-Z csakis egyetlen verzióban, a gazdagabbik GT-felszereléssel kapható. A dinamikus kétajtós tesztje a júliusi Az Autóban érkezik.

A sportos ék alakú forma szándékosan a 80-as években megjelent CR-X-re emlékeztet

A CR-Z alapjait a tavaly érkezett Insight adja, ám benzinmotorja nagyobb, 1,5 l-es, 114 lóerős. Ehhez 14 lóerős villanymotor csatlakozik, melynek nyomatéka 74 Nm. Ez a nyomaték főként alacsony fordulaton jön jól az ott még nem túl nyomatékos benzinesnek. A kombinált összteljesítmény 124 LE, a nyomatékcsúcs 174 Nm, ráadásul utóbbi már 1500/perc fordulaton megjelenik. A villanymotor önálló mozgatásra nem képes, de elinduláskor és gyorsításkor érezhetően segít a

 
Az emelt far látványos, hátra látni azonban belülről reménytelen

benzinesnek, nikkel-fémhidrid akkumulátorai természetesen a fékezésből is táplálkoznak, de van, hogy menet közben is töltenek a benzines hajtás által. A kombinált fogyasztás gyári érték szerint 5,0 l/100 km, a szén-dioxid emisszió 117 g/km.

A két motor 100 km/órára 9,9 s alatt gyorsítja az Insightnál 29,5 cm-rel rövidebb és 7,5 cm-rel alacsonyabb, 4,08×1,74×1,4 m-es kétajtóst és akár 200 km/órás végsebességet is adhatnak. Az utastér 2+2 üléses, a hátsó helyek valójában csak gyerekeknek elegendők, a helykínálat elöl is passzentos, passzol a sportos karakterhez. A csomagtér alaphelyzetben 233 l-es, de a hátsó támla egymozdulatos síkba döntésével könnyedén 401 l-re bővíthető.

A műszerfal űthajós, az üléspozíció alacsony. A sportos, illetve a takarékos menetprogram a műszepult bal széléről kapcsolható

A hibridek közül elsőként manuális, 6 fokozatú váltóval társított CR-Z Sport és Econ programot is kínál a hagyományos beállítások mellett. Az alapesetben kék színnel világított műszerek a sport gomb érintésére pirosra váltanak, az elektromos kormányszervó kisebb rásegítésre kapcsol, a benzines és az elektromos motor egyaránt mindent bevet. A takarékos mód nem csak a motorokat hangolja az alacsonyabb

A hátsó ülések csak gyerekeknek elegendőek

fogyasztáshoz, még a légkondicionálót is visszafogja. Első tapasztalataink alapján a CR-Z sportos karaktere ellenére egészen komfortos, természetesen csak két felnőttnek.

Ára borsos, 6,499 millió forint, ám technikai töltete mellett felszerelése is gazdag, sok egyéb mellett 6 légzsák, kormányról vezérelhető MP3-as, USB-csatlakozós CD-rádió, esőszenzor, elektromos ablak és tükörmozgatás, távirányítós központi zár, automata légkondicionáló, LED-es nappali fénnyel kombinált xenon fényszóró, 16 colos alufelni és bluetooth-kihangosító is jár a CR-Z-hez.

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Megvan Európa legjobb vétele!

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Miért fontos az olajszűrő?

Ha a motorban az olaj hosszabb ideig szűretlenül marad,...

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A Nokian Tyres Romániában kezdi meg az első zöldmezős, CO2-mentes gyárának építését

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás