Bemutatók

2010. június 7. hétfő, 09:13

Bemutató: Mazda6 - Kisgenerál

A Mazda6-ot két év után európaibbra hangolták. Ráadásul ára is csökkent, a legolcsóbb Mazda6 már 5 millió forint alatt megkapható.

A kerekek körüli örvényeket csökkentendő áttervezték az első lökhárító aljának légterelőit, a korábbiaknál átlagosan egy kilóval könnyebb alufelnik pedig a rugózatlan tömegekre és így a lengéskényelemre hatnak jótékonyan

A lényeg változatlan, és a külső újdonságokat is keresni kell. Kötelezően átalakult az orr: friss és jobban vigyáz a gyalogosokra a lökhárító, változott a fényszórók belső elrendezése, a ködfények fészke, és látványos szárnyakat növesztett a jelvény a hűtőmaszkon. Hátul csupán a lámpák rajzolata más, és az, hogy felszereltségtől és karosszériaformától függően mostantól LED-esek is lehetnek a helyzetjelzők. Bent a középkonzol krómkeretes kapcsolói, a finomabb anyagok és az enyhén átszabott ülések a legfontosabbak, de a kezelőszervek funkciói és a kijelzők is letisztultabbak (a korábban sokat kritizált fedélzeti számítógép egyszerűbben kezelhető, és a külső hőmérőt sem csak a vezető láthatja). Sokkal fontosabbak a műszaki változások

A futómű szerkezete a régi, de szinte az összes szilentblokkot puhábbra szabták, újak a lengőkarperselyek, változatlanok a csillapítóerők, viszont frissek a karakterisztikák, puhábbakra cserélték a kanyarstabilizátorok bekötéseit, és az első-hátsó segédvázak karoszszériacsatlakozási pontjait is áttervezték. A változatlanul tisztán elektromos szervokormány segéderőprogramját újraírták, s mások a fogasléc perselyei és a kormánygép házának rögzítései is. A zajszigeteléseken is finomítottak, a takarékosság jegyében hosszabbra vették az összes váltó valamennyi áttételét és a differenciálokat. Belenyúltak

A műszerfal alapjaiban a régi, de a részletek sokat finomodtak. A fedélzeti számítógép mostantól külön gombbal léptethető, a barna bőrkárpit az extralista egyik újdonsága

kicsit a motorokba is: mind Euro5-ös és takarékosabb, mint korábban. Változatlanul DOHC-vezérlésűek, hengerenkénti négyszelepesek és soros négyhengeresek, az alapgép továbbra is az 1,8-as benzines (120 LE), ehhez kizárólag ötfokozatú kéziváltó kapcsolódhat. A korábbi 147 LE-s kétliteres helyére itt vadonatúj, de az új Mazda3-ban már egy ideje kapható ugyanekkora, közvetlen befecskendezéses költözött, 155 LE-vel, alapáron hat kézi fokozattal, felárért a régire épülő, de áttervezett (gyorsabban kapcsoló és kisebb szlippel dolgozó) és változatlanul hagyományos bolygóműves, ötsebességes automatával. A szikragyújtású csapatban a legerősebb a frissítés után is a 170 LE-s 2,5 literes, hatfokozatú kéziváltóval. A dízelekbe alaposabban belenyúltak: a feltöltést mindegyiken átszabták. A két erősebben (163 és 180 LE, a legerősebb gázolajos eddig 185 LE-s volt) kisebbre vették a feltöltők mindkét lapátkerekének átmérőjét, ettől a turbók gyorsabban reagálnak, a leggyengébb, 129 lovasban (ez eddig 125 LE-t teljesített) ezenkívül a dugattyútetőket is újrarajzolták. Valamennyi dízel alapáron részecskeszűrős, és akorábbiaknál csendesebb is.

Bővebben az Az Autó 2010/6. számában olvashat a cikk témájáról!

Comments

comments

Címkék: ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

XVI. Lotus-Retro Mobil Concours d’Elegance, 2023 Hévíz

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák feladata

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Megvan Európa legjobb vétele!

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Miért fontos az olajszűrő?

Ha a motorban az olaj hosszabb ideig szűretlenül marad,...

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás