Bemutatók
Bemutató: Mazda6 - Kisgenerál
A Mazda6-ot két év után európaibbra hangolták. Ráadásul ára is csökkent, a legolcsóbb Mazda6 már 5 millió forint alatt megkapható.
A lényeg változatlan, és a külső újdonságokat is keresni kell. Kötelezően átalakult az orr: friss és jobban vigyáz a gyalogosokra a lökhárító, változott a fényszórók belső elrendezése, a ködfények fészke, és látványos szárnyakat növesztett a jelvény a hűtőmaszkon. Hátul csupán a lámpák rajzolata más, és az, hogy felszereltségtől és karosszériaformától függően mostantól LED-esek is lehetnek a helyzetjelzők. Bent a középkonzol krómkeretes kapcsolói, a finomabb anyagok és az enyhén átszabott ülések a legfontosabbak, de a kezelőszervek funkciói és a kijelzők is letisztultabbak (a korábban sokat kritizált fedélzeti számítógép egyszerűbben kezelhető, és a külső hőmérőt sem csak a vezető láthatja). Sokkal fontosabbak a műszaki változások
A futómű szerkezete a régi, de szinte az összes szilentblokkot puhábbra szabták, újak a lengőkarperselyek, változatlanok a csillapítóerők, viszont frissek a karakterisztikák, puhábbakra cserélték a kanyarstabilizátorok bekötéseit, és az első-hátsó segédvázak karoszszériacsatlakozási pontjait is áttervezték. A változatlanul tisztán elektromos szervokormány segéderőprogramját újraírták, s mások a fogasléc perselyei és a kormánygép házának rögzítései is. A zajszigeteléseken is finomítottak, a takarékosság jegyében hosszabbra vették az összes váltó valamennyi áttételét és a differenciálokat. Belenyúltak
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
kicsit a motorokba is: mind Euro5-ös és takarékosabb, mint korábban. Változatlanul DOHC-vezérlésűek, hengerenkénti négyszelepesek és soros négyhengeresek, az alapgép továbbra is az 1,8-as benzines (120 LE), ehhez kizárólag ötfokozatú kéziváltó kapcsolódhat. A korábbi 147 LE-s kétliteres helyére itt vadonatúj, de az új Mazda3-ban már egy ideje kapható ugyanekkora, közvetlen befecskendezéses költözött, 155 LE-vel, alapáron hat kézi fokozattal, felárért a régire épülő, de áttervezett (gyorsabban kapcsoló és kisebb szlippel dolgozó) és változatlanul hagyományos bolygóműves, ötsebességes automatával. A szikragyújtású csapatban a legerősebb a frissítés után is a 170 LE-s 2,5 literes, hatfokozatú kéziváltóval. A dízelekbe alaposabban belenyúltak: a feltöltést mindegyiken átszabták. A két erősebben (163 és 180 LE, a legerősebb gázolajos eddig 185 LE-s volt) kisebbre vették a feltöltők mindkét lapátkerekének átmérőjét, ettől a turbók gyorsabban reagálnak, a leggyengébb, 129 lovasban (ez eddig 125 LE-t teljesített) ezenkívül a dugattyútetőket is újrarajzolták. Valamennyi dízel alapáron részecskeszűrős, és akorábbiaknál csendesebb is.
Bővebben az Az Autó 2010/6. számában olvashat a cikk témájáról!
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...