2010. június 3. csütörtök, 01:04
Összehasonlító teszt: Kia cee’d SW 1.4 CVVT LX, Peugeot 308 Break 1.4 VTi Confort Pack, Renault Mégane Grandtour 1.6 16V Expression - Cső a családnak!
Hódítanak az egyterűek, de van vevő a kombikarosszériás alsóközepesekre is. Három szereplőt versenyeztettünk a legnépszerűbb motorjaikkal.
Képekben
Aki megfizethető családi autót keres, legtöbbször nem nyújtózhat tovább az alsó-középkategóriánál. A 4,5 m-es hossz itt már csaknem szabvány, a tágas utas- és csomagtérhez pedig akár a belépőmotorok is elegendőek. Mivel a népszerűségi listákat mostanában a flottás eladások határozzák meg, nem az élmezőnyből válogattuk az amúgy népszerűnek számító versenyzőinket. A tavaly frissített Kia cee’dhez a már 2 éve futó Peugeot 308-ast és a szintén tavalyi Renault Mégane-t hasonlítottuk. Az utóbbinál csaltunk, a Mégane alapmotorja eleve 1,6 l-es, de abból sem az alap 100, hanem az erősebb, 110 lóerőst mérkőztettük – a vevők ugyanis csakis az utóbbiból kérnek. Ez érthető is, hiszen hatfokozatú váltó jár hozzá.
 |  | 
|  |  |
A cee’d legnagyobbnak számító hasmagassága a Peugeot-énak pont másfélszerese. A Kia alja így védett, ajtói, fényezett lökhárítói viszont nem |
| | Szerény fölénnyel a Kia csomagtérajtaja emelkedik a legmagasabbra, a nyílás magassága is itt, szélessége a Peugeot-nál a legnagyobb |
| | A csomagtérajtók mind mélyről, teljes szélességben nyílnak, a tetőcsomagtartók mind sínesek, az átláthatóság a Peugeot esetében a legjobb |
|
| |  | | |
 | |  | | 
|
A beltér szélessége és az ülések mérete egyértelműen a Kiában a legjobb, a plasztikok igényesek, de a legkevésbé fantáziadúsak |
| | Térkínálatával az ebben rekorder Kiához áll közelebb a Peugeot, ülőlapjai azonban érezhetően kisebbek a Kiáénál |
| | Sötétebb és világosabb plasztikjaival a Mégane beltere a leglátványosabb. Ez némiképp feledteti a legkisebb belső- és ülésméreteket |
|
| |  | | |

| |  | | 
|
A Kia hátsó terével és ülésével egyértelműen a legkényelmesebb, a középső ülőhely is itt a legjobb |
| | Hátul a fej- és a lábtér is jó a 308-ban, de az ülés itt a legkisebb. A középső hely a legcsenevészebb |
| | Ha nem is nagyvonalú, mégsem szűkös a Mégane második sora, a középső lábteret itt is erősen korlátozza a hátranyúló tárolódoboz |
|
| |  | | |

| | 
| | 
|
A padlósík megtartásával a legnagyobb méretre növelhető a cee’d SW csomagtere |
| | Alaphelyzetben a hármas legnagyobbja a 308 Break csomagtere |
| | Alap és bővített csomagtérmérete mellett a bővített tér padlótörésével is lemarad a Mégane Grandtour |
|
| |  | | |
| |  | | |

| | 
| | 
|
Méretéhez képest erős a fordulatszám-kedvelő, sima alapjáratú és takarékos 1,4-es Kia-blokk. Szervizperiódusa a legszűkebb, viszont garanciája a leghosszabb |
| | A trió legkorszerűbb motorja a Peugeot-é, legszerényebb teljesítménye ellenére a hétköznapi használatban dinamikája sem rossz, alapjáraton és emelt fordulaton is a leghalkabb |
| | A leghagyományosabb építésű, de egyedüliként 1,6 l-es Renault-motor 6 fokozatú váltójával a hármas legsportosabbja. Zaja és fogyasztása is a legnagyobb |
|
| |  | | |
Bővebben az Az Autó 2010/6. számában olvashat a cikk témájáról!
Interaktív ponttáblázat
A táblázat letöltése Microsoft Excel (xls) formátumban
Bővebben az Az Autó 2010/6. számában olvashat a cikk témájáról!
Comments
comments