Újautó
Tesztnapló: Volkswagen Golf 1.2 TSI Trendline - Szívátültetett
Legkisebb benzines turbómotorjával igazi bûvész a Golf: egyszerre dinamikus és takarékos.
Tesztnapló
Flottás értékesítései miatt a szűkülő piacon is meglehetősen jól szerepel a Golf. Újabb löketet adhat, hogy a korábbi 1,6-os blokkot 1,2 l-es turbós váltja le.
Karosszéria, utastér Az előző két generációhoz megszólalásig hasonló karosszéria elöl-hátul tágas. A résezésével, anyagválasztásával a prémiumosnak mondott márkákat is nyugodtan lepipáló műszerfal egyértelműen olvasható, a fehér megvilágítású órák látványosak, a kezelőszervek kézre állnak, precízen kapcsolhatók. A műanyagok zöme puha, a kormánykerék plasztikja sem rossz fogású, a volán egyébként kifejezetten tág tartományokban (ki-be, le-fel) állítható, a sofőrülés is liftezhető. Könnyű kényelmes vezetési pozíciót találni, de a fék-gáz lépcső golfosan óriási. Elöl és a hátsó szélső helyeken komfortosak, méretesek az ülések, a helykínálat még akár 190 cm-es magassággal, hátul is elegendő, elöl kifejezetten tágas. Az ülések hosszú távon is jól tartanak, de a hátsó középső hely csenevész.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
A tágas, 350 l-es csomagtér ajtaja szinte küszöb nélkül és csaknem teljes széltében (az embléma elfordítására) nyílik, bővítéséhez csupán a támla dönthető előre, 2/1 arányban.
Motor, erőátvitel A korábbi 1,6 l-es 8 szelepeshez hasonlóan az 1,2 TSI is négyhengeres, hengerenkénti 2 szelepes, és még csak nem is változó vezérlésű. Technikai csemegék persze bőven szerepelnek, a blokk és a hengerfej is alumínium. A közvetlen befecskendezés hengerenként „hatlyukú”, csúcsnyomása 150 bar. A turbó alacsony nyomású, elektromos lefúvató szelepét számítógép vezérli, köztes hűtőjét pedig víz (!) temperálja. A fojtószelep elektromos (azaz a telitalpas gázpedál csak potmétert mozgat), a szívócső műanyag. A tapasztalatok szerint az összhang kiváló, az 1550– 4100/perc között konstans 175 Nm nyomatékcsúcs kellő vehemenciával (100 km/órára 10,6 s alatt) mozdítja a Golfot, a 105 lóerős teljesítmény akár 190 km/ órás végsebességhez is elég. Utóbbiban szerepe van a hatfokozatú, jól kapcsolható és eltaláltan áttételezett váltónak is.
Bővebben az Az Autó 2010/6. számában olvashat a cikk témájáról!
Előnyei-hátrányai
Előnyei | Hátrányai | ||||||||||||||||||||||
|
|
Bővebben az Az Autó 2010/6. számában olvashat a cikk témájáról!
Műszaki adatok
Négyhengeres, soros, köztes hűtős, közvetlen befecskendezéses, turbós benzinmotor, elöl keresztben beépítve. Egy felülfekvő vezérműtengely, hengerenként két szelep. Hengerűrtartalom: 1197 cm3. Furat x löket: 71,0×75,6 mm. Teljesítmény: 105 LE/77 kW (5000/min). Nyomaték: 175 Nm (1550–4100/min). Hatfokozatú kéziváltó, elsőkerék-hajtás. Elöl McPherson-, hátul csatolt lengőkaros felfüggesztés. Elöl hűtött, hátul tömör tárcsafékek, ESP. Gumiméret: 195/65 R15. Csomagtér: 350–1305 l. Hosszúság x szélesség x magasság: 4199x 1786×1480 mm. Tengelytáv: 2575 mm. Saját tömeg: 1158 kg. Megengedett össztömeg: 1790 kg. Üzemanyagtartály: 55 l. Gyorsulás (0–100 km/h): 10,6 s. Végsebesség: 190 km/h. Fogyasztás (város/városon kívül/vegyes): 7,1/4,9/5,7 l/100 km. Tesztfogyasztás: 5,3 l/100 km. CO2: 134 g/km. Általános garancia: 3 év vagy 150 000 km. Védőszárny-szolgáltatás: 2 év, szervizzel hosszabbodik. Fényezési garancia: 3 év. Rozsdagarancia: 12 év. Szervizintervallum: rugalmas.
Ára: 4 889 750 Ft
Bővebben az Az Autó 2010/6. számában olvashat a cikk témájáról!
Az 1.2 TSI motor videón
Bővebben az Az Autó 2010/6. számában olvashat a cikk témájáról!
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...