Újautó

2010. június 1. kedd, 11:02

Tesztnapló: Volkswagen Golf 1.2 TSI Trendline - Szívátültetett

Legkisebb benzines turbómotorjával igazi bûvész a Golf: egyszerre dinamikus és takarékos.

Tesztnapló

A ru­gó­zá­si ké­nye­lem­nek az alap­áras 195/65 R15 mé­re­tű ab­ron­csok is jót tesz­nek. Az ol­dal­vil­lo­gók alap­áron a tü­kör­há­zak­ba ke­rül­nek, de a köd­fény­szó­ró ext­ra a Trendline-alapverziónál

Flottás értékesítései miatt a szűkülő piacon is meglehetősen jól szerepel a Golf. Újabb löketet adhat, hogy a korábbi 1,6-os blokkot 1,2 l-es turbós váltja le.

Karosszéria, utastér Az előző két generációhoz megszólalásig hasonló karosszéria elöl-hátul tágas. A résezésével, anyagválasztásával a prémiumosnak mondott márkákat is nyugodtan lepipáló műszerfal egyértelműen olvasható, a fehér megvilágítású órák látványosak, a kezelőszervek kézre állnak, precízen kapcsolhatók. A műanyagok zöme puha, a kormánykerék plasztikja sem rossz fogású, a volán egyébként kifejezetten tág tartományokban (ki-be, le-fel) állítható, a sofőrülés is liftezhető. Könnyű kényelmes vezetési pozíciót találni, de a fék-gáz lépcső golfosan óriási. Elöl és a hátsó szélső helyeken komfortosak, méretesek az ülések, a helykínálat még akár 190 cm-es magassággal, hátul is elegendő, elöl kifejezetten tágas. Az ülések hosszú távon is jól tartanak, de a hátsó középső hely csenevész.

A mű­szer­fal igé­nyes, jól ol­vas­ha­tó, sok a pa­ko­ló­hely. Az ülé­sek elöl és a hát­só szél­ső he­lye­ken is ké­nyel­me­sek, az MP3-olvasós CD-rá­dió alap, az elekt­ro­mos ab­la­kok fel­ára­sak

A tágas, 350 l-es csomagtér ajtaja szinte küszöb nélkül és csaknem teljes széltében (az embléma elfordítására) nyílik, bővítéséhez csupán a támla dönthető előre, 2/1 arányban.

Motor, erőátvitel A korábbi 1,6 l-es 8 szelepeshez hasonlóan az 1,2 TSI is négyhengeres, hengerenkénti 2 szelepes, és még csak nem is változó vezérlésű. Technikai csemegék persze bőven szerepelnek, a blokk és a hengerfej is alumínium. A közvetlen befecskendezés hengerenként „hatlyukú”, csúcsnyomása 150 bar. A turbó alacsony nyomású, elektromos lefúvató szelepét számítógép vezérli, köztes hűtőjét pedig víz (!) temperálja. A fojtószelep elektromos (azaz a telitalpas gázpedál csak potmétert mozgat), a szívócső műanyag. A tapasztalatok szerint az összhang kiváló, az 1550– 4100/perc között konstans 175 Nm nyomatékcsúcs kellő vehemenciával (100 km/órára 10,6 s alatt) mozdítja a Golfot, a 105 lóerős teljesítmény akár 190 km/ órás végsebességhez is elég. Utóbbiban szerepe van a hatfokozatú, jól kapcsolható és eltaláltan áttételezett váltónak is.

Bővebben az Az Autó 2010/6. számában olvashat a cikk témájáról!

Előnyei-hátrányai

ElőnyeiHátrányai
Nyomatékos motor
Fogyasztás
Helykínálat
Kilátás előre és oldalra
Váltó
Komfortos futómű
Vaskos középső padlómerevítő
Fix hátsó ülőlap
Átlós hátralátás
Lépcsős pedálrend
Kevés rakodási hely

Bővebben az Az Autó 2010/6. számában olvashat a cikk témájáról!

Műszaki adatok

Négy­hen­ge­res, so­ros, köz­tes hű­tős, köz­vet­len be­fecs­ken­de­zé­ses, tur­bós ben­zin­mo­tor, elöl ke­reszt­ben be­épít­ve. Egy fe­lül­fek­vő ve­zér­mű­ten­gely, hen­ge­ren­ként két sze­lep. Hen­ger­űr­tar­ta­lom: 1197 cm3. Fu­rat x lö­ket: 71,0×75,6 mm. Tel­je­sít­mény: 105 LE/77 kW (5000/min). Nyo­ma­ték: 175 Nm (1550–4100/min). Hat­fo­ko­za­tú kéziváltó, elsőkerék-hajtás. Elöl McPherson-, há­tul csa­tolt len­gő­ka­ros fel­füg­gesz­tés. Elöl hű­tött, há­tul tö­mör tár­csa­fé­kek, ESP. Gu­mi­mé­ret: 195/65 R15. Cso­mag­tér: 350–1305 l. Hos­­szú­ság x szé­les­ség x ma­gas­ság: 4199x 1786×1480 mm. Ten­gely­táv: 2575 mm. Sa­ját tö­meg: 1158 kg. Meg­en­ge­dett össztömeg: 1790 kg. Üzem­anyag­tar­tály: 55 l. Gyor­su­lás (0–100 km/h): 10,6 s. Vég­se­bes­ség: 190 km/h. Fo­gyasz­tás (vá­ros/vá­ro­son kí­vül/ve­gyes): 7,1/4,9/5,7 l/100 km. Teszt­fo­gyasz­tás: 5,3 l/100 km. CO2: 134 g/km. Ál­ta­lá­nos ga­ran­cia: 3 év vagy 150 000 km. Vé­dő­szárny-szol­gál­ta­tás: 2 év, szer­viz­zel hos­­szab­bo­dik. Fé­nye­zé­si ga­ran­cia: 3 év. Rozs­da­ga­ran­cia: 12 év. Szer­viz­in­ter­val­lum: ru­gal­mas.

Ára: 4 889 750 Ft

Bővebben az Az Autó 2010/6. számában olvashat a cikk témájáról!

Az 1.2 TSI motor videón

Bővebben az Az Autó 2010/6. számában olvashat a cikk témájáról!

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

XVI. Lotus-Retro Mobil Concours d’Elegance, 2023 Hévíz

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák feladata

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Megvan Európa legjobb vétele!

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Miért fontos az olajszűrő?

Ha a motorban az olaj hosszabb ideig szűretlenül marad,...

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás