Bemutatók
Kipróbáltuk: Seat Ibiza ST - Hosszabbítás
A kombi megjelenésével új motorok is érkeztek az Ibiza kínálatába.
Bemutató
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
A Noha a Seat felmérései alapján az Ibiza vásárlók (amúgy a kategóriaátlagénál fiatalabb) tulajdonosi körében mindössze egyharmadnyi a gyermekkel rendelkezők aránya, „aktív életmódúak”, azaz várhatóan alig várják már az ötajtósnál 18 cm-rel hosszabb (4,23 m-es) és 138 l-rel nagyobb (430 l) csomagterű ST-t. A raktér osztott üléshajtással (hagyományos, az előrebillenthető ülőlap helyére dőlő háttámlával) bővíthető, egészen 1164 literig. A kapott tér padlója csaknem sík, de az ülés csaknem 5 cm-es lépcsőt alkot. A márkától szokott módon, azaz a hátsó embléma billentésével nyitható csomagtérajtó mélyről, csaknem küszöb nélkül és szinte teljese szélességben nyílik, könnyű az ST-be pakolni.
A ST nem csupán rakterével nagyobb a többi Ibizánál, a hátsó ajtók 15 mm-rel hosszabbak, így szélesebb beszállási helyet adnak, a hátsó tér azonban a már megismert, a tengelytáv változatlan. Az átlagtermetű (180 cm-es) sofőr mögé még kényelmesen tud beülni a hasonló termetű utas, de magasabbaknak szűkös a második sor. A középső hely az ülésforma és főként a vaskos középső padlómerevítő, valamint tárolódoboz miatt korlátozott.
Az Ibiza-műszerfal puha betétje akár élénk színeket is felvonultathat, a többi rész kemény és még nagyobb baj, hogy a szélvédőben tükröződő plasztik. A légbeömlők karimái és az óracsoport háza fémszínűre fényezett.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
Az első ülések a Reference, Style, Sport felszereltségi sor csúcsán vaskos oldaltartásúak, a sofőr széke mindegyik verzióban liftezhető, a kormánykerék 4 irányban állítható. Az előre és hátra is jutott ajtózsebek nagyok, ám a kesztyűtartó kicsi.
Az 515 kg terhelhetőségű Ibiza ST mindegyik motorja Euro5 emissziós normájú. Három benzines és három turbódízel választható. Az alapgép az 1,2 l-es, háromhengeres, 70 lóerős, a második lépcső négyhengeres, 1,4 l-es, 85 lóerős, a csúcsváltozat azonban ismét 1,2-es, de négyhengeres. Az 1,2 TSI 105 lóerős, 175 Nm nyomatéka 1550-4100/perc főtengelyfordulat között állandó. A dízelek mind közös nyomócsöves (1800 bar csúcsnyomású, ütemenként 6 porciós) befecskendezésűek, alapjuk a benzineshez hasonlóan 1,2 l-es, háromhengeres, 75 lóerővel és 180 (1500-3450/perc között érkező) Nm-rel. A nagyobbak 1,6 l-esek, 90 lóerős, 230 Nm-es és 105 lóerős, 250 Nm-es verzió választható. A váltók alapesetben mindegyik motornál ötfokozatú manuálisak, a sorozat csúcsának számító 1,2 TSI felárért 7 fokozatú, két kuplungos automatával is kérhető, a legjobb (10 s) 0-100 km/órára gyorsítást utóbbival hozza. A sportosság nem zárja ki a takarékosságot, az 1,2 TSI vegyes fogyasztási értéke eleve 5,3 l/100 km, a TSI stopstart-elektronikás és egyéb étvágycsökkentő tükröket (például javított légellenállást, alacsonyabb gördülési ellenállású abroncsokat) bevető Ecomotive verzióban, 5,1 l/100 km kombinált fogyasztással, 119 g/km CO2-emisszióval is elérhető lesz. A legtakarékosabb Ibiza ST az 1,2 TDI CR alapdízel Ecomotive verziója lesz,
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
a stopstart elektronikás öngyújtós akár 3,1 l/100 km gázolajjal is elfuthat 100 km-t, CO2-emissziója 89 g/km.
A heteken belül itthon is rendelhető Ibiza ST első példányai júliusban érkeznek hozzánk. A kisautó kombiváltozata a 3/5-ajtósnál mintegy 200 000 forinttal lesz drágább, az alapverzió 2 890 000 forinttól kapható majd. A felszerelés bőkezűnek ígérkezik, 4 légzsák és visszagurulás-gátlós (a csúcsmotoroknál elektromos fékdifferenciálzáros) ESP mindegyik verzióhoz jár majd a tervek szerint. A kényelmi alapellátmány elektromos első ablakot, CD-rádiót és légkondicionálót is sorolhat. Az opciós felszerelések sorában egyebek mellett Bluetooth-kihangosító, tempomat, TomTom-navigáció, automata légkondicionáló, a Sport felszereléssel pedig keményített futómű és akár 17 colos alufelni is elérhető.
Videó
Műszaki adatok
Teljesít- mény [LE] | Nyomaték [Nm] | Kombinált fogyasztás [l/100 km] | CO2 [g/km] | Gyorsulás (0-100 km/h) [s] | Vég- sebesség [km/h] | ||
Benzin-motorok | 1.2 12V | 70 | 112 | 5,5 | 128 | 14,6 | 163 |
1.4 16V | 85 | 132 | 5,9 | 139 | 12,4 | 186 | |
1.2 TSI | 105 | 175 | 5,3 | 124 | 10,2 | 190 | |
Dízel-motorok | 1.2 TDI CR | 75 | 180 | 3,9 | 102 | 9,2 | 168 |
1.6 TDI CR | 90 | 230 | 4,2 | 109 | 9,2 | 178 | |
1.6 TDI CR | 105 | 250 | 4,2 | 109 | 10,9 | 188 |
Fotógaléria
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...