Hírek

2010. május 12. szerda, 18:17

Fiat Uno - Spórolós

A Panda és a Grande Punto közé pozícionált ötajtós kifejezetten racionális kisautónak ígérkezik.

Az Uno csúcsverziója szabadidőautós megjelenésű, de a többihez hasonlóan elsőkerékhajtású

Noha a Punto elődjének, azaz az Unónak európai gyártása már csaknem 15 éve megszűnt, Dél-Amerikában, leginkább a helyi piacnak a mai napig gyártásban maradt az 1984-ben az Év Autójának választott szupermini. A most bemutatott praktikusan kombis farú, vonalaival a Pandára emlékeztető ötajtós 3,77×1,64×1,49 m-es. Az Uno tehát 23 cm-rel hosszabb, 5-tel szélesebb és ugyanennyivel alacsonyabb a Pandánál, 2,37 m-es tengelytávja 7 cm többletet mutat. A csomagtér nem csak a Pandához mérten, a kisautók között is nagy, 280 l-es. A Brazíliában már ez évben piacra ígért Unót kétféle négyhengeres benzinmotorral szerelik, mindkettő akár 100 százalékos etanollal is itatható, ráadásul teljesítményük is nagyobb így, mint benzinnel.

A magasra emelt hátsó lámpa minden Uno sajátja, tetősín és alufelni csak az izmosabb verziókhoz jár

A belépő 1,0 l-es benzinnel 73, etanollal 75 lóerős, az 1,4-es 85, illetve 88 lóerős, váltóik 5 fokozatú manuálisak.

A kezdeti első generációs Pandákhoz hasonlóan aszimmetrikus, légbeömlőket csupán a vezető oldalán – azaz a hűtő előtt — hordó hűtőmaszkos Uno alapváltozata fényezetlen lökhárítókkal és hűtőmaszkkal készül, a jobb verziókon utóbbiak is festettek, de létezik szintén fényezetlen lökhárítós, oldalsó műanyag borítást is kapó, emelt futóművű verzió is. A célszerűségével csábító Fiat állítólag az ár-érzékeny európai piacokon is megjelenhet majd, de érkezésére 1-2 évet még várni kell.

 

Egyszerű anyagokból, de célszerűen épül fel az utastér, sok a pakolóhely
 
A 280 l-es csomagtér praktikusan nagy, nyílása tágas, de küszöbe is nagy
 
Az alap Uno kifejezetten olcsónak ígérkezik
    

Comments

comments

Címkék: , ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Kia Carnival

Európából sajnos régóta eltűnt, Észak-Amerikában azonban a Sedona örökébe...

Ez a leggyorsabb Cupra!

A VZ a spanyol Veloz (gyors) rövidítése, ami valóban...

30 éves a Magyar Suzuki

50 év kihagyás után, 1991 tavaszán a japán márka...

Mercedes-Benz EQC 400 4Matic

2,5 tonna tömény csúcstechnika, amiből hat és félmázsányit nyomnak...

Aston Martin F1 Safety Car

Idén egy valamiben biztos megtörik a Mercedes uralma az...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás