Hírek
Fiat Uno - Spórolós
A Panda és a Grande Punto közé pozícionált ötajtós kifejezetten racionális kisautónak ígérkezik.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
Noha a Punto elődjének, azaz az Unónak európai gyártása már csaknem 15 éve megszűnt, Dél-Amerikában, leginkább a helyi piacnak a mai napig gyártásban maradt az 1984-ben az Év Autójának választott szupermini. A most bemutatott praktikusan kombis farú, vonalaival a Pandára emlékeztető ötajtós 3,77×1,64×1,49 m-es. Az Uno tehát 23 cm-rel hosszabb, 5-tel szélesebb és ugyanennyivel alacsonyabb a Pandánál, 2,37 m-es tengelytávja 7 cm többletet mutat. A csomagtér nem csak a Pandához mérten, a kisautók között is nagy, 280 l-es. A Brazíliában már ez évben piacra ígért Unót kétféle négyhengeres benzinmotorral szerelik, mindkettő akár 100 százalékos etanollal is itatható, ráadásul teljesítményük is nagyobb így, mint benzinnel.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
A belépő 1,0 l-es benzinnel 73, etanollal 75 lóerős, az 1,4-es 85, illetve 88 lóerős, váltóik 5 fokozatú manuálisak.
A kezdeti első generációs Pandákhoz hasonlóan aszimmetrikus, légbeömlőket csupán a vezető oldalán – azaz a hűtő előtt — hordó hűtőmaszkos Uno alapváltozata fényezetlen lökhárítókkal és hűtőmaszkkal készül, a jobb verziókon utóbbiak is festettek, de létezik szintén fényezetlen lökhárítós, oldalsó műanyag borítást is kapó, emelt futóművű verzió is. A célszerűségével csábító Fiat állítólag az ár-érzékeny európai piacokon is megjelenhet majd, de érkezésére 1-2 évet még várni kell.
![]() | ![]() | |||||||
|
|
| ||||||
![]() | ![]() | ![]() |
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...