Újautó
Tesztnapló: Citroën DS3 1.6 THP D-Sport - Névrokon
A Citroën a kisautók prémiumpályájára lép, a Mini és a Fiat 500 nyomába szegõdik.
Tesztnapló
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
Minden idők legforradalmibb nagyszériás autója, a DS cégére alatt új, prémiumosabb modellsorozatot indított a Citroën. Az első tag a C3 háromajtós változata, a DS3. A cél a Mini és a Fiat 500 anyagi sikerének lefölözése.
Karosszéria, utastér A C3-as alapokra állított karoszszéria hivatott az új, igényesebb vevőkör meghódítására. Itt nem a célszerű, mindennapos családi használat igényei dominálnak, hanem a rendkívüli, feltűnő megjelenés. A picit cicomásabb C3-orr a második oszloptól sportkombiba torkollik. A hatalmas hátsó oldalsó üvegfelületekkel teljesen egyéni, a különleges felnik tovább fetisizálják, a jellegzetes Citroën-nyílfogazást leváltó DS-embléma viszont erőtlen és felismerhetetlen. A minőség kívül-belül jó (ez a C3-asnak is erőssége), a sárgára fényezett autó műanyag és fémrészeinek színeltérése azonban jelentős. A beltér sem mindennapos.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
A C3 műszerfalának fekete zongoralakk fénye ördögien atmoszférateremtő, ám a benne tükröződő külvilág – különösen menet közben – lebontja ezt. A műszerpult, akárcsak a C3-ban, jól olvasható, a középpulton a szellőzés és felette a szórakoztató-központ egyértelműen kezelhető.
Elöl tágas és magas a tér, a bőrözött sportülések komfortosak, és nagyon esztétikusak, az erős oldaltartás, ha nem is kényelmes, de passzol az autóhoz. A nagy ajtón a jelleghez képest a beszállás sem körülményes, és az ülés előremozdításával hátra sem túl nehéz bejutni, a kilépés már összetettebb koreográfiát igényel. A hátsó lábhely osztályátlag, a plafon viszont magasan van, a középső merevítő jókora lépcső. Csak az aszimmetrikusan dönthető üléstámlákkal növelhető a Minihez képest öblösebb (285 l) csomagtér a szükségpótkerék felett.
![]() | ![]() | |||||||
|
|
| ||||||
![]() | ![]() | ![]() |
Bővebben az Az Autó 2010/5. számában olvashat a cikk témájáról!
Előnyei-hátrányai
Előnyei | Hátrányai | ||||||||||||||||||||||||
|
|
Bővebben az Az Autó 2010/5. számában olvashat a cikk témájáról!
Műszaki adatok
Négyhengeres, soros, hengerenkénti négyszelepes benzinmotor, turbófeltöltővel, köztes hűtővel, elöl keresztben beépítve. Hengerűrtartalom: 1598 cm3, furat: 77,0 mm, löket: 85,8 mm. Teljesítmény: 156 LE/115 kW (6000/min). Nyomaték: 240 Nm (1400/ min). Hatfokozatú kéziváltó, elsőkerék-hajtás. Elöl McPherson-, hátul csatolt, hosszanti lengőkaros felfüggesztés spirálrugókkal, kanyarstabilizátorokkal. Elöl-hátul tárcsafékek, kitörésgátló. Gumiméret: 205/45 R17. Csomagtér: 285–980 l. Üzemanyagtartály: 50 l. Hosszúság x szélesség x magasság: 3948x1715x1458 mm. Tengelytáv: 2464 mm. Gyorsulás (0–100 km/h): 7,3 s. Végsebesség: 155 km/h. Fogyasztás (város/városon kívül/vegyes): 9,4/5,1/6,7 l/100 km. CO2 155 g/km. Tesztfogyasztás: 14,1 l/100 km. Általános garancia: 2 év korlátozás nélkül, teljesen ingyenes szervizelés max. 60 000 km-ig vagy 3 évig a kopó alkatrészek cseréjével. Rozsdagarancia: 12 év. Szervizintervallum: 30 000 km vagy 2 év. Védőszárny-szolgáltatás: 2 év km korlátozás nélkül vagy 60 000 km-ig 3 év (60 000 km-ig, vagy három évig Freedrive csereautó-szolgáltatás két óránál hosszabb javítási idő esetén).
Ára: 5 410 000 Ft
Bővebben az Az Autó 2010/5. számában olvashat a cikk témájáról!
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...