Videók
A Bentley Mulsanne motorja - Nagy Vé
A tavaly bemutatott új Bentley Mulsanne V8-asa ellentmondásos konstrukció: hengerenkénti kétszelepes, OHV, de változó vezérlésű és hengerkikapcsolós.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
Az új, alapáron is több mint 80 millió forintos Mulsanne (legendás név ez a Bentley-nél, a LeMans-i sikerek emlékére már évtizedek óta használják és a pálya egyik szakaszától kölcsönözték) 5,6 méter hosszú, és üresen is 2,6 tonnát nyom (tengelytávja: 3,26 m). A Volkswagen tulajdonolta Bentley ragaszkodik a márkával – és így az egykori Rolls-Royce-szal is – „összenőtt” 6,75 literes V8-as formátumhoz. Bár nagyobb és Volkswagen eredetű motorokat is használnak, az új Mulsanne-ben az öreg csupa alu, szívó gépet frissítették fel (505 LE, 1020 Nm). Az alapséma archaikus: OHV vezérlés, hengerenként két szelep, egyetlen központi vezérműtengely, de változó vezérlés és automata hengerkikapcsolás. Ez utóbbi főleg a takarékosságot szolgálja, ha nem kell a nagy teljesítmény csak négy henger dolgozik a nyolcból. Az autó és motorja a Bentley régi Crewe-i üzemében készül, dél Angliában, a V8-asokat 16 motorszerelő építi össze kézzel, egy gép 26 óra alatt készül el. Készítője a végén alá is írja munkáját a típustáblán.
![]() | ![]() | |||||||
|
|
| ||||||
![]() | ![]() | ![]() |
A videó a motor összeszerelésről készült.
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...