Videók

2010. április 16. péntek, 10:52

Volkswagen 1.2 TSI - Elég

A VW legkisebb turbós benzinese ügyesen ötvözi az egyszerűt, a modernnel és összetettel. Nyolcszerepes, de közvetlen befecskendezéses.

A tavaly bemutatott 1,2-es, 105 LE-s TSI vadonatúj konstrukció. Csupa könnyűfém, turbója kisnyomású, változó vezérlése nincs, csak hengerenkénti kétszelepes, de közvetlen befecskendezése hengerenként hat furaton át lő az égésterekbe, csúcsnyomása 150 bar. A videón jól látható, a lánchajtású egyetlen vezérműtengely, a himbás szelepmozgatás, és az a „négyszögletes” bütyök is, ami a nagynyomású befecskendező szivattyút működteti. A közteshűtő vizes, a turbó lefúvató szelepét villanymotor nyitogatja, számítógépes parancsra. A fojtószelep is elektromos mozgatású, a szívócső műanyag. Ma még legfeljebb kompakt modellekben (Polo, Golf, Fabia, Yeti…) használják, de a hírek szerint hamarosan jön az Octavia és előbb utóbb a Passat is.

Comments

comments

Címkék: ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

XVI. Lotus-Retro Mobil Concours d’Elegance, 2023 Hévíz

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák feladata

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Megvan Európa legjobb vétele!

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Miért fontos az olajszűrő?

Ha a motorban az olaj hosszabb ideig szűretlenül marad,...

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás