2010. április 8. csütörtök, 13:39
Összehasonlító teszt: Chevrolet Spark 1.2 LS+, Hyundai i10 1.2 Comfort A/C, Suzuki Splash 1.2 CD AC - Harapósak?
Az eladások bő egyharmadát a kisautók adják. A városban praktikus csöppségek itthon sokszor a családi főautó szerepét is betöltik. A kisautó-vásárlás nem feltétlenül spórolás, a városban élőknek pedig gyakran egyszerűen ez az ésszerű választás. Hosszabb utazáshoz azonban – főleg teli utastérrel – jól jöhet az alapnál nagyobb, erősebb motor. Ezért öszszehasonlító tesztünkhöz is ilyen mezőnyt verbuváltunk.
Képekben
 |  |  |  |  |
A legfrissebb vonalú Spark a legnagyobb egyéniség. Lökhárítóin, ajtóin egyedül az i10 hord praktikus műanyag betéteket |
| | A képen szereplő sportos lökhárító csupán a gazdagabb LT-kivitelben jár a Sparkhoz. Az i10-é a legjobb átláthatóság |
| | A legszűkebb csomagtérnyílás a Sparké, a legszélesebb a Suzukié. Az üreg álpadlója miatt utóbbi nemcsak széles nyíláson, hanem küszöb nélkül is pakolható |
|
| |  | | |
 | |  | |  |
A külön egységként felszerelt, motorkerékpáros óracsoport miatt egyedi a Spark műszerfala, az ajtózsebek nagyok, és a váltó előtt is bőven akad pakolórekesz |
| | Élénk műszerfal- és ülésbetétei üdítik, a többiekénél ridegebb plasztikjai azonban versenytársainál sivárabbá teszik az i10 belsejét. A hangzórendszer eígyedül itt hat hangszórós |
| | Kocsányra tett fordulatszámmérőjével, kerek főórájával a Suzuki műszerfala sem szabványos, az üléseket itt is vidám betétek díszítik, a kormány egyedüliként ebben bőrhuzatos |
|
| |  | | |

| | 
| | 
|
Ahogyan elöl, úgy hátul is a Sparké a legrövidebb ülőlap, így a teljesen hátratolt vezetőülés mögött itt marad a legtöbb lábhely |
| | Noha az i10-esben a leghosszabb a hátsó ülőlap, azonos magasságú sofőr mögött mégis itt a legnagyobb a hátsó lábhely is |
| | A beltér és az ülés magassága is a Splash második sorában a legnagyobb. Nem zavaró, hogy az összehasonlításban leghosszabb első ülések hátratolásakor itt marad a legkisebb tér: a lábfejek hátulról az elülső székek alá csúsztathatók |
|
| |  | | |
 | |  | |  | |
Szűk nyíláson keresztül, a legnagyobb küszöb fölött pakolható a Chevrolet |
| | A Hyundai rakterének öblössége a Suzukiéhoz, küszöbmagassága a Chevrolet-éhoz hasonló |
| | A legfejlettebb üléshajtogatás egyértelműen a Suzukié, az automatikusan süllyedő ülőlapokkal a támlák a raktérpadló síkjába hajlanak |
|
| |  | | |
 | |  | |  |
A Chevrolet-é a hármas egyetlen vasöntvény blokkja, alapjáraton és magasabb fordulaton is ez a motor a legzajosabb. Váltója a leghoszszabb áttételezésű, és a legkevésbé finoman kapcsolható |
| | Hengerűrtartalma alapján a legnagyobb, és nyomatékával, valamint fogyasztásával is bajnok a Hyundai gépe. CO2-emissziója a Chevrolet-ével azonos, 119 g/km, zaja azonban kisebb, emelt fordulaton a Hyundai a mezőny legcsendesebbje |
| | A Suzuki motorja a legnagyobb teljesítményű, és alapjáraton a legcsendesebb is a három közül. Váltója a legjobban kapcsolható, fogyasztása a legnagyobb |
|
| |  | | |
Bővebben az Az Autó 2010/4. számában olvashat a cikk témájáról!
Interaktív ponttáblázat
A táblázat letöltése Microsoft Excel (xls) formátumban
Bővebben az Az Autó 2010/4. számában olvashat a cikk témájáról!
Comments
comments