Bemutatók

2010. április 6. kedd, 13:42

Bemutató: Opel Corsa - Belügy

Ha formában változatlanul is fut az Opel Corsa, műszaki újdonságok azonban bőven akadnak.

A változások kivétel nélkül a lemezek alatt találhatók, a dízelek mind 5 l/100 km alatti vegyes fogyasztásúak, a benzinesek Euro5-normásak. A hosszú opciós palettán panorámatető, 17 colos alufelni, fűthető kormánykerék egyaránt szerepel

Ezúttal nem költött külsőségekre az Opel és büszkén mondja, kívülről nincs változás, inkább a motorpaletta csiszolására és a futómű javítására fordítottak pénzt és energiát.

A motorsor felületesen nézve változatlan, a benzinesek mind Euro5-ösök, teljesítményük, nyomatékuk nőtt, fogyasztásuk CO2-kibocsátásuk pedig 13 százalékkal csökkent. Új az elektromos olajszivattyú, a gyorsabb bemelegedésre programozott termosztát és a váltás-esedékességjelző a műszerfalon. A belépő, háromhengeres, (korábban 60 LE) 1,0 l-es, immár 65, 70 vagy akár 85 lóerővel is választható, korábbinál 2 mm-rel hosszabb löketű, „ex 90 lovas”, 4 hengeres 1,4-es pedig 87 vagy 100 lóerős lehet. A teljesítmény lépcsőket nem titkoltan a különböző országok (leginkább adózás miatti) preferenciái miatt vezették be, a „népi” (1,2 és 1,4 l) benzineseknél újdonság még a változó szívó- és kipufogó szelepvezérlés, valamint, hogy a leggyengébb (1,2, 65 LE) és a legerősebb (1,4, 100 LE) kivételével a korábban csak a dízelekhez társított hosszabb áttételezésű váltó is elérhető hozzájuk. A csúcs 1,2-es opcióként 5-fokozatú robotizált, a legerősebb 1,4-es 4-sebességes bolygóműves automata váltóval társítható. Az erősebb dízelekhez hasonlóan 6 fokozatú váltós sportos 1,6-os turbómotorok (GSi: 150 LE, OPC: 192 LE) teljesítménye változatlan, fogyasztásuk apadt.

A volán mindegyik variánsban 2 síkban állítható, a hátsó lámpák továbbra is hagyományos izzósak

A dízelfront legnagyobb újdonsága, a friss verziók közül elsőként debütált új Ecoflex, a takarékos variáns immár az 1,3 CDTI változó geometriájú turbós, 90 lóerős változatára épül, a továbbra is ötfokozatú váltós, alapáron részecskeszűrős, „spórolós” Corsa 3,7 l/100 km vegyes fogyasztást, három- és ötajtósként 98, 99 g/km CO2-emissziót mutat. A dízelpaletta egyetlen Euro5-normása a szintén változó geometriájú turbós és friss turbóvezérléssel szerelt 1,7 CDTI, ennek teljesítménye 125-ről 130 LE-re, nyomatéka (a korábbi 280-ról) 300 Nm-re, végsebessége 200 km/órára nőtt, CO2 kibocsátása 130-ról (háromajtós karosszériával) 118 g/km-ra, vegyes fogyasztása 4,5 l/100 km-re apadt.

A futóművek a sportosak kivételével frissültek, minden elemüket áthangolták, feszesebb az elülső kanyarstabilizátor, újak a bekötési pontok, a dízelek alatt lágyabbak az elülső rugók. A kormánymű fogasléce mindegyikben csökkentett ellenállású, egységesen hangolták át az elektromos kormányszervót is: jobb a visszajelzés, határozottabb a középre visszatérési hajlam.

A frissített Corsa, a korábbiakkal egyező, 2 959 000 forintos alapárral már kapható.

Az Opel Corsa frissített palettája

 

Motor

Henger-/szelepszám

Teljesítmény [LE]

Nyomaték [Nm]

Fogyasztás (vegyes) [l/100 km]*

CO2 [g/km]*

Benzinmotorok

1.0

3/12

65

90

5,0

117

1.2

4/16

70

115

5,3

124

1.2

85

115

5,3 (5,1)

124 (119)

1.4

87

130

5,5

129

1.4

74

130

5,5 (5,7)

129 (134)

1.6 GSi

150

210

7,3

171

1.6 OPC

192

230

7,3

172

Dízelmotorok

1.3 CDTI

75

170

4,3

114

1.3 CDTI ecoFLEX

95

190

3,7

98

1.3 CDTI

90

200

4,9 (4,8)

129 (128)

1.7 CDTI

130

300

4,5 (4,6)

118 (119)

*:zárójelben az automata váltós értékek

Comments

comments

Címkék: ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

XVI. Lotus-Retro Mobil Concours d’Elegance, 2023 Hévíz

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák feladata

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Megvan Európa legjobb vétele!

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Miért fontos az olajszűrő?

Ha a motorban az olaj hosszabb ideig szűretlenül marad,...

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás