Bemutatók

2010. április 4. vasárnap, 14:31

Bemutató: Toyota Auris - Önazonos

A három évvel ezelőtti átkereszteléssel a nagy múltú Corolla név a négyajtóson maradt, a legtöbb piacon kelendőbb három- és ötajtós pedig Aurisként kezdett új életet. Ez a sorozat frissült fel most.

Finom részletek különböztetik meg az elődtől. Az irányjelző a tükörházba költözött

Az alsó-középkategóriában elsőként az Auris rukkol ki hibridhajtással, de csak a nyár vége felé, talán szeptemberben. Akkortól a Prius 60 kW-os elektromos- és 1,8 l-es benzinmotorja hajtja majd az Auris HSD-t is.

A motorválaszték az arcfrissítés előtti palettáról válogat. Háromféle benzinesből és ugyanannyi dízelmotorból áll az európai kínálat, mindegyikhez hatfokozatú kézi- vagy automata váltó és Euro5-ös szabvány társul. A legtakarékosabb a 99 lóerős, 1,33 l-es benzines. A legalacsonyabb fogyasztási és környezetterhelési értékhez új startstop rendszer tartozik, legalábbis azokon a piacokon, ahol annak felárát vállalják a vásárlók. Nálunk nem, de a magyar összeállítás is ad a kíméletes vezetésre,

Új a kormánykerék, lapított alsó része megkönnyíti a ki-beszállást. A leggazdagabb változatban hét légzsák van

alaptartozék az autókban az optimális sebességfokozat-kijelző.

A frissítéssel avensisesebb lett a hűtő és a motorfedél, elöl új, hátul módosult a lökhárító és a lámpa. Belül még kevésbé feltűnőek a változások, finomabbak a műszerfali fedés és az üléskárpit anyagai. Megmaradt a modell sajátossága, a kétféle hátsó felfüggesztés. A nálunk nem mutatkozó 2,2 l-

Szerény légterelő teszi sportosabbá a hátsó részt

es dízelmotorhoz több lengőkaros, a többiekhez csatolt felfüggesztés tartozik. Elöl változatlan a McPherson, a lengéscsillapítókat elöl-hátul újrahangolták.

Az olcsón eleget elv szerinti magyar Auris-összeállításból nemcsak a drágán kínált startstop rendszer hiányzik, hanem a (benzines: 1,33, 99 LE, 1,6, 132 LE, 1,8, 147 LE; dízel: 1,4 D-4D, 90 LE, 2,0 D-4D, 126 LE és 2,2 D-4D, 177 LE) motorok közül a legnagyobb benzines és dízel, valamint a teljes sorból az automata váltó is. A frissített Auris 4,2 millió forinttól már az itthoni kereskedéseknél is kapható.

További képek

Bővebben az Az Autó 2010/4. számában olvashat a cikk témájáról!

Comments

comments

Címkék: , ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

A gyújtógyertyák feladata

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Megvan Európa legjobb vétele!

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Miért fontos az olajszűrő?

Ha a motorban az olaj hosszabb ideig szűretlenül marad,...

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás