Hírek

2010. március 26. péntek, 19:18

Nissan Qashqai frissítés - Kötelező volt

A 3 éves Qashqai eladásai a kezdetektől fogva folyamatosan emelkednek, a kétféle hosszal, 5 és 7 üléssel is kapható Qashqai, illetve Qashqai+2 frissítése mégsem maradt el.

Az első lökhárító látványosabban, a hátsó kevésbé módosult, frissek a lámpák, a hűtőmaszk és a gépháztető, valamint a külső tükrök is, új az élénk vörös metálfényezés és a dupla küllős alufelni is

A szabadidő-autós, kompakt méretű, 4,33, illetve a +2 esetében 4,54 m hosszú ötajtós már tavaly ősszel elérte a félmilliós példányszámot, mára 550 000 közelében jár a gyári számláló, a vevők 80 százaléka egyéb márkáktól csábul át. A finomítások nehezen észrevehetőek, összességében mégis számottevőek. Az elöl McPherson, hátul független, több lengőkaros, 4 kg-mal csekélyebb tömegű (multilink) futómű az új bekötési pontokkal csendesebb, az áthangolással ugyanakkor a karosszéria-dőlések is szerényebbek. A fokozott zajszigetelés részeként a dízelmotorosokhoz akusztikus szélvédő jár. A légellenállási együttható is szerényebb, (Cd=0,33), a karosszérián a hosszt 17 mm-rel növelő lökhárítók, illetve a gépháztető és a lámpák újak, a hátsók LED-esek. A felnikínálat egy-egy új 16 és 17 colos könnyűfém keréktárcsával bővült, a színpalettán a „mágikus vörös” és a „titánium szürke” a két új árnyalat. Fontos, de nem látható változás a padlólemez légellenállás-barátabb burkolata.

A hátsó lámpák alsó része LED-es, a Qashqai a korábbinál is jobb rugózási kényelmet ígér, fokozott zajszigetelése feltűnően jól teljesített a svájci menetpróbán

Pure drive néven van egy alacsony fogyasztású kivitel is, az 1,5 dCi (106 LE) variáns a speciális dísztárcsákkal, az alacsony gördülési ellenállású abroncsokkal és a „vak” ködlámpafészkekkel, valamint csökkentett önsúlyával és hosszabb váltó-áttételezésével 4,9 l/100 km vegyes fogyasztást és 129 g/km CO2-emissziót mutat.

A beltérben a műszerek rajzolata és az általuk közrezárt kijelző-panel friss, új tároló-rekeszek kerültek a váltó köré, a frissült kárpitválaszték immár világos árnyalatokat is kínál, ezt választva az ajtóburkolat is kétszínű, alsó felén világosabb. Az új integrált, tolatókamerás navigációs rendszer immár SD-kártyáról olvassa a térképet, a csúcsverzió hifije 7 hangszórós, mélynyomós Bose-rendszer.

A motorpaletta változatlan, a Qashqai két benzines (1,6, 110 LE és 2,0, 140 LE) benzinmotorral és két (1,5, 106 LE; 2,0, 150 LE) turbódízellel rendelhető.

A korábbinál gyorsabb és okosabb a navigáció, az audiorendszerhez hasonlóan a kormányról kapcsolható Bluetooth-kihangosító alaptartozék

Az ötfokozatúval adott alapbenzinest leszámítva a váltók mind hatfokozatúak, az erősebb benzineshez felárért fokozatmentes, a csúcsdízelhez 6 fokozatú bolygóműves automata kérhető.

Az új Qashqai a korábbival azonos, 4 990 000 forintos alapárral már a hazai piacon is kapható, elektronikusan kapcsolható, az elsőkerékhajtás mellett automatikus, illetve fix összkerékhajtást is kínáló „All mode 4×4” rendszere a 2,0 l-es motorokhoz, 650 000 forintért kérhető. A Qashqai gazdag alapellátmánya sok egyéb mellett 6 légzsákot, kitörésgátlót, manuális légkondicionálót, elektromos ablakokat és fűtést is kínáló külső tükröket, MP3-as CD-rádiót egyaránt sorol. A jobb verzióknál kétzónás automata klíma, elöl fűtött bőrülés, xenon fényszóró, kulcs nélküli nyitó és indítórendszer és a Qashqai+2 esetében alapáras panorámatető is elérhető.

További fotók

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

XVI. Lotus-Retro Mobil Concours d’Elegance, 2023 Hévíz

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák feladata

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Megvan Európa legjobb vétele!

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Miért fontos az olajszűrő?

Ha a motorban az olaj hosszabb ideig szűretlenül marad,...

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás