Aktuális

2010. március 19. péntek, 00:35

Nagy teljesítményű autók adóztatása - Erőre kapnak

Nem ez a vagyonadó veti vissza az új autók forgalmát, de lesújthat a külföldön regisztrálókra is.

Csúcsteljesítmény az árlistán az 555 lóerős BMW X6 M nem egész 35 millióért. Az új adó összege 422 000 forint; a teljesítményadóként befizetett 140 ezer visszaigényelhető

Újabb adót fizethetnek be májusban a kijelölt személyautó-tulajdonosok. Nehezen megmagyarázható, hogy a vagyonra kivetett új adó nem az érték, hanem a teljesítmény alapján számol. A válasz körmönfont: az érték azért nem az érték mérője, mert az adózás önbevalláson alapul, az autó értéke pedig nem vallható be, mert bizonytalan. A teljesítmény azonban jól ismert, elég a forgalmiba pillantani. Ez természetesen nem igazságos, a törvény mégis abból indul ki, hogy a nagy teljesítmény és a nagy értékű vagyontárgy két egymáshoz közel álló fogalom. És valóban: az autó tényleg vagyontárgy, ekképpen újólag meg lehet adóztatni. Így lesz e luxusadóban vagyonrokonná az egyaránt 170 lóe rős (1 LE = 1 kW*1,36) Alfa Mito 1.4 Turbo (5 595 000 Ft) és az Audi Q5 2.0 TDi 4×4 Aut (12 266 000 Ft). Ez még kisebb tévedés ahhoz képest,

Az első generációs Mondeo 2,5 l-es V6-osa pontosan 170 lóerős, legolcsóbb darabjai 200 000 forint körüliek. Az eredeti 17 500 forintos adónak a kétszeresét kérik érte. Sok ilyen autó nem kel el, irány a bontó

hogy a törvény vagyonossá tesz mindenkit, akinek ősi batárja alig ér többet a fabatkánál, de a teljesítménye meghaladja a 170 lóerőt (128 kW-t).

A vagyonadó legkisebb mértéke az idén alaposan megnövelt teljesítményadó (más néven gépjárműadó vagy megőrzött nevén súlyadó) kétszerese. A két részletben, március 15-ig és szeptember 15-ig minden autós által befizetendő teljesítményadó mértéke az autó kora szerint enyhül, és ez érvényesül a vagyonadóban is. A még nagyobb teljesítmény pedig három lépcsőben fok

A 90-es évek végén jelent meg a piacon 400 CDI motorral a Mercedes E. Az autó mai értéke 1-1,5 millió körüli. A kétturbós V-motor 238 lóerőt teljesít, és ha nincs még 12 esztendős, bő 100 ezer az éves vagyonadója. A telepén álló után a kereskedő fizetheti

ozódó adózást von magával. A befizetett teljesítményadó levonható a vagyonadóból, így a legenyhébb esetben 170 lóerő fölött csak megduplázódik a fizetendő összeg. Az új adó alól felmentettek az OT-rendszámos veteránautók, 50 százalék kedvezményt kapnak a hibrid- és az elektromos autók és egy személyautó erejéig a háromgyerekesek.

A Pénzügyminisztérium és a legtöbb presztízsmárka-forgalmazó egyetért abban, hogy az új adó aligha hat a nagy értékű új autók keresletére. Mindössze három

A Volvo szerint sem a vagyonadó, sokkal inkább a jelentős árkülönbség tereli a 170 lóerő alatti motort vásárlókat. Az XC60 2.4 D (163 LE) 850 ezer forinttal olcsóbb, mint a 205 lóerős D5-erőforrás

márka, a Chevrolet, a Dacia és a Fiat új autóit nem érinti a törvény, de a többiek sem készülnek arra, hogy árváltoztatással vagy a határértéknél kisebb teljesítményű új motorok gyakori rendelésével kövessék a változásokat. A képviseletek szerint majd mindegyik márka képes most is a 170 lóerős helyett ugyanolyan korszerű, például 140 lóerős motorokat kínálni, ha egyáltalán visszariad a 8-10 milliós autó vásárlója a néhány tízezer forintos teher láttán. A tuningműhelyeknek nincs mitől félniük, beavatkozásuk teljesítménye nem jut el az adóhivatalig. A márkaképviseleteket inkább az aggasztja, hogy a teher újabb érv amellett, hogy a tulajdonosok külföldön regisztráltassák az autójukat.

Bővebben az Az Autó 2010/3. számában olvashat a cikk témájáról! 

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

XVI. Lotus-Retro Mobil Concours d’Elegance, 2023 Hévíz

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák feladata

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Megvan Európa legjobb vétele!

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Miért fontos az olajszűrő?

Ha a motorban az olaj hosszabb ideig szűretlenül marad,...

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás