Újautó

2010. március 15. hétfő, 15:39

Teszt: Renault Fluence 1.6 16V Exception - Határsértő?

A Mégane szedánja egy kategóriával feljebb is szerencsét próbál.

Képekben

A kombi Mégane Grandtour padlólemezén álló négyajtós. A fényszórók alapáron jó fényű vetítőlencsések, felárért xenonok
 
Az arányok elfedik, de a far valójában nagyon magas. Ez jót tesz a csomagtér méretének, ellenben rosszat a kilátásnak, a hátul jövő autónak városi forgalomban gyakran csak a teteje látható. Parkolásnál jól jön a tolatóradar
 
Igényes a beltér, a plasztikok zöme puha, jó fogású a bőrbe varrt kormány és váltógomb. Az alapáras tempomat idegesítő: a sebesség beállításakor egy időre kihagy, majd a lelassult autót nagy gázzal visszagyorsítja
    

  

Átlagméretű sofőr mögött óriási a hátsó lábtér, a lejtős tető miatt azonban magasabbak hátul nemigen férnek el. A pohártartós könyöklő alapáras, a légbefúvók és a hátsó ablakok árnyékolói a bázisverzió felett járnak
 
Lépcső nélkül, de kis szögeltéréssel követik a csomagtér síkját a 2:1 arányban lehajtható hátsó ülések, a teljes raktérhossz több mint 1,6 m
 
Széles és mély a fél méter magas csomagtér. Pakolását küszöb nehezíti, helyigényes zsanérokkal nyíló ajtaján nincs lehúzófül. A poggyásztérben rögzítőgyűrű és szatyorakasztó is van
    

  

Jó oldaltartásúak, de rövid ülőlapúak az elöl mindkét oldalon magasságszabályzós, a vezetőnél deréktámaszos ülések
 
A mély és magas kesztyűtartó világított, de nem hűthető
 
Alapjáraton csendes, autópályán zajos a józan fogyasztású, hosszú szervizciklusú 1,6-os benzines
    

  

Alaphelyzetben nem hajthatók fel a szélvédőt hatásosan, ám szélzajosan törlő aeroblade ablaktörlők
 
Az ajtók elöl-hátul tágra nyílnak, előre kilépőfény is jutott. Az utasoldali légzsák kikapcsolható, így előre is tehető gyerekülés. Az Excpetion-szintnél az ajtókra is az ülésszélekről ismerős bőrkárpit került
 
 
    

Bővebben az Az Autó 2010/3. számában olvashat a cikk témájáról!

Előnyei-hátrányai

Karosszéria, felfüggesztésMotor, erőátvitel
Jó helykínálat
Komfortos, biztonságos futómű
Jó fényszórók
Kidolgozás
Nagy csomagtér
Rövid ülőlapok
Hátul alacsony belmagasság, keskeny középső ülés
Elöl alacsony, fix magasságú könyöklő
A magas far miatt szinte lehetetlen hátralátás
Rossz pedálrend
 
Egyenletes járású motor
Jól kapcsolható váltó
Csendes erőátviteli lánc
Hiányzó hatodik fokozat
Alacsony fordulaton nyomatékszegény motor
Autópályán nagy motorzaj
Biztonság Költségek
Hat légzsák, ESP alapáron
 Isofix a hátsó szélső helyeken
Hatásos fékek
  
Gazdag alapfelszerelés
Vonzó ár
Kedvező fogyasztás
Hosszú szervizciklus
 

Bővebben az Az Autó 2010/3. számában olvashat a cikk témájáról!

Műszaki adatok

Motor Soros négyhengeres, folyadékhűtéses benzinmotor, elöl keresztben beépítve. Könnyűfém blokk és hengerfej. Két felülfekvő, szíjhajtású vezérműtengely, hengerenként négy szelep. Hengerűrtartalom: 1598 cm3, furat: 79,5, löket: 80,5 mm. Sűrítési arány 10,0:1. Teljesítmény: 110 LE/81 kW (6000/min). Nyomaték: 151 Nm (4250/min). Olajtöltés: 5 l. Hűtőfolyadék: 6,7 l. Akkumulátor: 50 Ah.

Erőátvitel Ötfokozatú kéziváltó, elsőkerék-hajtás. Hidraulikus működtetésű száraz tengelykapcsoló. Sebesség 1000/perc fordulatszámon ötödik fokozatban 34 km/h.

Felfüggesztés Elöl McPherson-, hátul csatolt lengőkaros futómű, kanyarstabilizátor elöl. Elöl-hátul tárcsafékek, elöl belső hűtéssel, ESP. 3,2 fordulatos fogasléces kormánymű változó intenzitású elektromos rásegítéssel.

Karosszéria Négyajtós, ötüléses önhordó acélkaroszszéria. Saját tömeg: 1300 kg-tól. Megengedett össztömeg: 1725 kg-ig. Üzemanyagtartály: 60 l.

Menetteljesítmények Gyorsulás (0–100 km/h): 11,7 s. Végsebesség: 185 km/h. Fogyasztás: város/városon kívül/vegyes: 8,8/5,3/6,5 l/100 km. Tesztátlag: 7,6 l/100 km*. CO2: 155 g/km. * Saját mérés, vegyes használatban, 1-2 személlyel, –4 és +2 Celsius-fok közötti hőmérsékleten

Garancia, szerviz Általános garancia: 2 év, kilométer-korlátozás nélkül, meghosszabbítható. Védőszárny-szolgáltatás: a garancia teljes idejére. Átrozsdásodás elleni garancia: 12 év. Szervizperiódus: 30 000 km vagy 2 év, olajcsere és szerviz.

A Confort alapkivitel érdemleges tartozékai Elektromos szervokormány, magasságában állítható kormánykerék, hat légzsák, ESP, Isofix-gyereküléspontok a hátsó szélső helyeken, távirányítós központi zár, tempomat, fedélzeti számítógép, ködfényszórók, elektromos ablakok és külső tükrök, 60:40 arányban dönthető hátsó ülés, légkondicionáló, állítható magasságú első ülések, első könyöktámasz, zárható rekesszel, kormányról vezérelhető, MP3-olvasós CD-rádió.

Alapár: 3 890 000 Ft

Az Exception további felszerelései Szaténfényű külső kilincsek, fényes fekete középső tetőoszlop, króm hátsó díszléc, krómozott ködfényszóró keretek, króm kipufogóvég, 16 colos könnyűfém keréktárcsák, bőrborítású kormány és sebességváltógomb, Renault-kártya automatikus nyitással, négy irányban állítható kormány, fűthető külső tükrök, hazakísérő fény, kétzónás automata légkondicionáló, eső- és fényszenzor, szabályozható hátsó légbefúvók, tolatóradar, árnyékoló a hátsó ablakokon.

Ára: 4 090 000 Ft

Bővebben az Az Autó 2010/3. számában olvashat a cikk témájáról!

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Bemutatkozik a Hangos Az Autó

Bemutatkozik a Hangos Az Autó, kiadónk podcast adása. Érdekli,...

Munkába állt az első elektromos Renault Trucks D

Az akkumulátoros elektromos járműveket már Európa-szerte alkalmazzák a városi...

Megvan Európa legjobb vétele!

Az Autobest immár 32 tagú zsűrije a tisztán elektromos...

Oktatás a Magyar Autóklub vezetéstechnikai pályáján (x)

Hasznos és élményekkel teli programmal vár mindenkit a MAK...

Ecobest Challenge 2021, Electrified by Vinfast

Az Autobest idén is megrendezte Spanyolországban a nagy villanyautó-tesztjét.

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás