Technika
Scuderi - Együtemű motor?
Az olasz származású amerikai, Cermelo Scuderi megtervezte, de 2002-ben bekövetkezett haláláig nem láthatta működni különleges belsőégésű motorját.
A szerkezet elemi egysége kéthengeres, de a két dugattyú közös főtengelyhez kapcsolódik, és enyhe fáziseltolással mozog fel-le. A motor az egyik hengerbe szív, és abban is sűrít, a másikban történik az égés, és onnan is pufog ki a motor. A két hengert csatorna köti össze, ezen áramlik át a sűrítő hengerből a „dolgozóba” a tiszta friss levegő. A töltet nagy nyomással ér át a másik hengerbe, itt érkezik meg bele a benzinpermet (így a motor nem benzin-levegő keveréket sűrít, a szokásosnál nagyobb lehet a kompresszió). A gyújtószikra szinte azonnal – a felső holtpont után) megérkezik. Így – ez a videóból és az animációból is jól látható – minden egyes főtengely fordulatra jut munkaütem. Motorfékben az első hengerrel nyomásakkut töltve, az gyorsításkor „lekapcsolható”, így energia takarítható meg.
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...