Újautó
Tesztnapló: Subaru Legacy kombi 2.0 D Active - Viszkokirálynő
A kéziváltós Legacy-ban a Subaru ma is ragaszkodik egykori sikerszámához, a viszkokuplungos állandó összkerékhajtáshoz.
Tesztnapló
Az új Legacy furcsa egyveleg. Úgy tűnik, tervezői a korábbiaknál sokkal többet adtak a praktikumra, miközben eltűntek a régen oly jellegzetes formajegyek. A műszaki megoldások vegyesek.
Karosszéria, utastér Az összeszerelési és a kidolgozási minőséget a luxusgyártók is megirigyelhetik. Finom, keskeny és egyenletes lemezillesztések, szépen kivitelezett részletek, de rang alatti módon csukódó – a korábbiakkal ellentétben immár ablakkeretes – ajtók. Bent rengeteg a hely, a tengelytáv nyolc centit gyarapodott az elődhöz képest, így langaléták is kényelmesen ülhetnek egymás mögött, a hátsó lábtér hatalmas. A belső szélesség is tisztességes, a hátsó sorban hárman is jól elférnek, a kardánalagút magas, de nem zavaróan széles.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
A fejtér tágas, a hátsó ülőlap kellemesen hosszú, az ülések inkább puhák, mint kemények, de az elülső ülőlapok túlságosan rövidek, nem támasztják eléggé a combokat. A műanyagok többsége (az előd Legacyval ellentétben) kemény, de a kidolgozás mindenhol magas színvonalú, így aki nem kopogtat, nem vesz észre semmit, rossz úton is csendes a beltér. A műszerfal könnyen értelmezhető, és jó, hogy a középkonzoli gombokat mind kézközelbe csoportosították, ám hiba, hogy ezek kitapinthatatlanul egyformák: gyakran menet közben is rájuk kell pillantani. Az elektromos kézifék gombja kényelmetlen helyre, a vezető bal kezéhez, a műszerfalra került, meglepő, hogy az egyébként jól működő és hasznos, emelkedős visszagurulás-gátlót külön kell bekapcsolni. Pakolóhely nincs sok, az ajtózsebek elöl is rövidek, de elöl-hátul elég szélesek. Nagyobb térképet elöl sehova nem lehet becsúsztatni. A kesztyűtartóban szűken elfér az A4-es formátum. A kényelmesen alacsony küszöbű csomagtartó egyszerűen és gyorsan bővíthető, a támlák aszimmetrikus osztással az ülőlapra dőlnek (jó, hogy a billentés a csomagtérből is
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
kezdeményezhető, így sokkal egyszerűbb lehet a pakolás), a raktérpadló sík marad. A térben kevés a horgonyzópont, de vannak akasztók, a padló alatt, a pótkerék helyén pedig – olcsó habszivacsba nyomott – üregek. Az ötödik ajtó könnyen nyílik, viszont gyakran csak többedik kísérletre csukódik, nem tárul nagyon magasra, 180 centivel nyugodtan alá lehet állni, a zár szinte alig áll ki.
Motor, erőátvitel Az Euro5-ös boxerdízel igazi csemege, de építésmódjának valós műszaki haszna kevés. A Subaru által emlegetett alacsonyabb súlypont a mindennapi viselkedésben tetten érhetetlen. Ugyanakkor az ellendugattyús megdöbbentően selymesen forog, és dízelektől szokatlan módon fordulatszám-kedvelő. Hidegen is csendes, és az utastérben szinte érezhetetlenül rezgésmentes, mint egy jó benzines. A fordulatot hidegen is szépen veszi, de lent Euro4-es elődjénél nyomatékszegényebb, 1500/perc alatt csak türelemmel használható. 1800-tól már él, 2200 felett pedig eltűnik a turbólyuk, és vehemensen forog el egészen a pirosig. 3000/perc felett nem csak a viselkedése, a hangszíne is a V6-os benzinesekét idézi. A hatfokozatú kéziváltó tévedés. Áttételkiosztása nem passzol a motorkarakterisztikához (a kelleténél nagyobbak a lépcsők az egyébként is túl hosszú fokozatok között), a kapcsolási utak ugyan átlagosak, s a kar megvezetése is pontos, de a mozgatás erőszükséglete meglepően nagy. Közvetlenül hidegindítás után még fagypont körüli hőmérsékleten is komoly erő kell az első két fokozathoz és a visszakapcsolásokhoz is.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
A váltó olaja lassan melegszik fel annyira, hogy ezek a műveletek kicsivel könnyebbek legyenek. Autópályán 2300-at mutat a fordulatszámmérő, a motor megdöbbentően csendes, és innen már viszszakapcsolás nélkül – és akár teljes terheléssel is – is jó a dinamika. Városba, a hosszú áttételek miatt, legfeljebb a harmadik (!) való. A viszkós, központi differenciálos és állandó összkerékhajtás ma már – különösen ebben a kategóriában – szokatlan, ám teljesen hidromechanikus elvéhez képest gyorsan kapcsol, igaz, a viszko csak akkor dolgozik, ha az első kerekek már kipörögnek. Ilyenkor gyakran lórúgásszerűen érkezik meg a „hátsó segítség”, de a fékekkel nyomatékot osztogató ESP és a növelt súrlódású hátsó differenciál segít. A rendszer egyébként (mindenféle vezetői beavatkozási lehetőség nélkül) hatásosan dolgozik, mély hóban és latyakban is biztonságosan mozog vele a Legacy. (Az automata váltós kivitelekhez lamellás kuplungos központi diffi jár.)
Bővebben az Az Autó 2010/3. számában olvashat a cikk témájáról!
Előnyei-hátrányai
Előnyei | Hátrányai | ||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
Bővebben az Az Autó 2010/3. számában olvashat a cikk témájáról!
Műszaki adatok
Négyhengeres, közös csöves, turbódízel boxermotor, elöl hosszában beépítve. Hengersoronként két felülfekvő vezérműtengely, hengerenként négy szelep, köztes hűtő. Hengerűrtartalom: 1998 cm3. Furat x löket: 86,0×86,0 mm. Teljesítmény: 150 LE/ 110 kW (3600/min). Nyomaték: 350 Nm (1800– 2400/min). Hatfokozatú kéziváltó, viszkokuplungos összkerékhajtás. Elöl segédvázas McPherson-, hátul oldalanként több lengőkaros felfüggesztés, elöl-hátul kanyarstabilizátor. Elöl-hátul tárcsafékek, elöl belső hűtéssel, ESP. Gumiméret: 205/60 R16. Csomagtér: 526–1660 l. Üzemanyagtartály: 65 l. Hoszszúság x szélesség x magasság: 4775x1780x1535 mm. Tengelytáv: 2750 mm. Saját tömeg: 1460 kg. Gyorsulás (0–100 km/h): 9,6 s. Végsebesség: 203 km/h. Fogyasztás (város/városon kívül/vegyes): 7,6/5,3/6,1 l/100 km. Tesztfogyasztás: 7,0 l/100 km. CO2: 161 g/km. Általános garancia: 3 év vagy 100 000 km. Fényezési garancia: 3 év. Rozsdagarancia: 12 év. Szervizintervallum: 15 000 km vagy egy év. Védőszárny-szolgáltatás: 3 év.
Ára: 9 290 000 Ft
Bővebben az Az Autó 2010/3. számában olvashat a cikk témájáról!
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...