Hírek

2010. március 5. péntek, 20:55

A Genfi Autószalon néhány újdonsága - Bőven van látvnivaló!

A Genfi Autószalon még látogatható, hiszen a közönségnapok Március 4-14 között, hétköznapokon 10-20 h, hétvégén 9-19 között várják az érdeklődőket. A jegy ára felnőtteknek 14, gyerekeknek 8 CHF, 20 fő feletti csoportoknál 9 CHF fejenként. A kiállításon összesen 83 újdonság szerepel, néhányukat most röviden mutatjuk, részletes beszámoló az Autó áprilisi számában érkezik.

Audi A1 – az Audi legkisebb modellje. A 3,9 m-es háromajtós fő konkurense a Mini, motorjai mind turbósak (benzinesek: 1.2 TFSI, 85 és 105 LE, 1.4 TFSI, 120 és 170 LE; dízelek: 1.6 TDI, 75, 90 és 105 LE), extraként kétkuplungos S-tronic automata is rendelhető, a Start-Stop elektronika alapfelszerelés. Elektromos tanulmányát, növelt hatótávú hibridvariánsát is kiállították, ebbe T-alakú lítium-ion akkumulátor, valamint csupán áramtermelésre szolgáló Wankel motort építettek
 
Audi RS5 – a kétajtós, négyüléses kupéban a már ismert 4,2 l-es V8-as 450 lóerős és természetesen jár hozzá a quattro, változó osztásarányú, Torsen-differenciálműves összkerékhajtás is. Hétfokozatú duplakuplungos váltójával 4,6 s alatt ér 100 km/órára, a végsebesség elektromos korlátozással 250 km/óra, de kérésre 280 km/órára növelik
 
Audi A8 hibrid – egyelőre tanulmány. 45 LE teljesítményű, 211 Nm nyomatékú villanymotorjához 2,0 l-es turbós (211 LE, 350 Nm) benzinmotor társul. A kombinált teljesítmény 245 LE, a nyomaték 480 Nm. A 100 km/órára gyorsulás 7,6 s, a vegyes fogyasztás 6,2 l/100 km, a CO2-emisszió 144 g/km. A hibrid A8 váltója a többiéhez hasonlóan 8 fokozatú automata, tisztán elektromos, emissziómentes hatótávja 2 km, így 65 km/órás tempóra képes
    

  

BMW X5 frissítés – A külső változások minimálisak. Új, a 7-esből ismerős dupla turbós 4,0 literes (407 LE) V8-as benzines, (5,5 s 100 km/órára gyorsítással, és 12,5 l/100 km vegyes fogyasztással), valamint a 3,0 l-es (306 LE, 6,8 s 100 km/órára gyorsítású, 10,1 l/100 km vegyes fogyasztású), szintén kétturbós és közvetlen befecskendezéses soros hathengeres benzines is. A dízelek 3,0 l-es soros hathengeresek, az alapkivitel (xDrive30d) 245 (540 Nm, 222 km/óra), az erősebb (xDrive40d) 306 LE-s (600 Nm, 236 km/óra). Valamennyi motor Euro5-ös, váltóik nyolcfokozatú automaták
 
Ford Focus Kombi – az év elején Detroitban megismert új Focus kombija, a sorozat európai eladásainak 60 százalékát várják tőle. Egyelőre kevés részlete ismert, formája, főként hátulról, a Mondeót idézi. A Focus legfőbb újdonsága 1,6 l-es (150 és 180 LE), EcoBoost, azaz változó szívó és kipufogószelep vezérlésű, közvetlen befecskendezésű, turbós benzinmotorja. A motorpark ezen kívül 105 és 125 LE 1,6 benzineseket, 95, 115 LE 1,6 dízeleket és 115, 140 és 163 LE 2,0 dízeleket ígér
 
Infinit FX/EX30 Diesel – Az európai vevők kedvéért került be a 3,0 l-es, 234 LE teljesítményű, 550 Nm nyomatékú V6-os dízel az Infiniti szabadidő-autóiba. A váltó itt is az Infiniti 7 sebességes automatája, ezzel a kisebb (képünkön elöl látható) EX 7,9, a nagyobb FX 8,3 s alatt ér 100 km/órára, a vegyes fogyasztási értékek 8,4, illetve 9,0 l/100 km
    

  

Infiniti M hybrid – az Infiniti nemrég megismert M limuzinja a márka első hibrid hajtásláncával mutatkozott. Motorja a márka jól ismert 3,7 l-es V6-os benzinese, váltója 7 fokozatú automata, ehhez 68 LE teljesítményű, 270 Nm nyomatékú villanymotor csatlakozik.
 
Kia Sportage – hosszabb, laposabb és szélesebb a korábbinál. A motorpaletta a korábbinál kisebb, gazdaságosabb egységeket sorol, két benzines (1,6, 140 LE és 2,0, 163 LE), valamint két turbódízel (1,7, 115 LE és 2,0 136 LE) választható. A motorok kivétel nélkül Euro5 normásak, a 2,0 l-es benzinesét leszámítva a váltók hatfokozatúak, a nagyobb (benzines és dízel) motorokhoz automata váltó is kérhető. A két kisebbik motor csakis elsőkerékhajtással, a nagyobbak (automatikus, de fixre is kapcsolható) összkerékhajtással is társíthatók
 
Mazda5 frissítés – Az alapvonások a mostaniéval egyezőek, de az egész karosszéria új a második generációs Mazda5-ösön. Az oldalpaneleket látványos hullámvonalak díszítik, az orr a tavaly érkezett Mazda3-éra rímel. A motorpaletta a mostanihoz hasonlóan 1,8 l-es benzinessel nyit, a 2,0 l-es a Mazda3-ban debütált 150 lovas, starstop-elektronikával, a korábbinál 15 százalékkal kisebb fogyasztással és emisszióval
    

  

Mini Countryman – Az első 4 méternél hosszabb Mini. Négyajtós és (alapvetően 50:50, de változtatható első-hátsó osztásarányú) összkerékhajtással is rendelhető. Az utastér négyüléses, ekkor a kardánalagúton sínre szerelt tárolórendszer utazik, de felár nélkül kérhető ötüléses kialakítás is. A csomagtér alapesetben 350 literes, a hátsó ülések előretolásával 440, lehajtásával 1170 literig bővíthető. A motorkínálat a már ismert 1,6-os (122, turbóval 184 LE) benzinesekből és szintén 1,6-os (90 és 112 LE) turbódízelekből áll. A váltók mind hatfokozatúak, opcióként rendelhető automata
 
Nissan Juke – Meghökkentő formájú, szabadidőautós kisautó a Nissan-Renault-szövetség kisautó padlólemezén. Háromféle motorral. Belépő benzinese 1,6 l-es (117 LE), változó szívó- és kipufogószelep vezérlésű, közvetlen befecskendező-rendszere a világon elsőként hengerenként két injektort alkalmaz. Az igazi szenzáció a vadonatúj, szintén 1,6 l-es és változó vezérlésű, köztes hűtős, turbós benzines, ez 190 LE teljesítményével a paletta csúcsa, dízelből az 1,5 dCi, 110 LE választható. A turbós benzines és dízel alapból hatfokozatú váltót kap, a benzineshez opcióként társulhat a 6 képzelt fokozatot is adó CVT és kizárólag ehhez, jár az összkerékhajtás is. Az elektromos vezérlésű összkerékhajtás a Qashqai-ból továbbfejlesztve érkezett, az alapvetően első, de automatikus és fix összkerékhajtást is kínáló rendszer a kanyarjellemzők javításáért a hátsó tengelynél immár a kerekek között is szabályozza a nyomatékot, a tengelyek közötti nyomatékosztás 50:50 arányú lehet, szükség esetén a hátra küldött nyomaték egésze mehet csupán egy kerékre
 
Nissan Micra – a mostanihoz hasonlóan kompakt külső, de annál nagyobb belső méretekkel. Új 1,2 l-es, 3 hengeres, 80 LE-s közvetlen befecskendezésű benzinmotorral, 95 g/km CO2-vel. Ugyanez turbóval, 98 LE-vel is elérhető lesz, váltóik 5 fokozatú manuálisak, mindkettőhöz kérhető fokozatmentes automata váltó
    

  

Renault Mégane CC – Teljes egészében üveg, kétrészes kalapját 21 s alatt mozgatja, csomagtere 217–411 l-es. Padlólemeze a Mégane-é, a korábbinál 80 százalékkal nagyobb torziós merevséggel. A motorsor 1,6, 110 LE, 1,4 TCe, 130 LE és 2,0, 140 LE benzinesekből és 1,5 dCi, 110 LE, 1,9 dCi, 130 LE, valamint 2,0 dCi, 160 LE, részecskeszűrős, Euro5-ös dízelekből áll. A váltók hatfokozatúak, a 2,0 l-es benzineshez fokozatmentes (CVT) automata, a belépődízelhez (a Renault-nál elsőként) hatsebességes, kétkuplungos robotizált váltó is társítható
 
Renault Wind – a Twingo alapjain fut, de 23 centivel hosszabb annál (3,83 m-es). Csomagtere a tető helyzetétől függetlenül 270 l-es. Kétrészes teteje a csomagtérfedél alól rekordgyorsasággal, 12 s alatt elektromosan nyílik. Motorpalettáján egyelőre csak két motor az 1,2-es TCe (100 LE) turbós és az 1,6-os 133 LE-s szívó benzines szerepel
 
Seat Ibiza ST – Az ST (azaz Sport Tourer) Ibiza 4,23 m hosszú, csomagtere 430 l-es. A motorpaletta újdonságai a turbós 1.2 TSI (105 LE) benzines és az 1.2 CR TDI (75 LE) turbódízel. Mindhez ötfokozatú kéziváltó jár, az 1,6-os benzineshez duplakuplungos automata (DSG) is választható
    

  

Skoda Fabia (képünkön) és Roomster frissítés – az apró formai változások mellett a legfőbb újdonság az 1,2 (86 és 105 LE) TSI motor és az 1,6 TDI-paletta (75- 105 LE) megjelenése. A motorkínálat egésze Euro5 normás
 
Toyota Auris – a frissített Auris a Priusból ismert hibrid hajtáslánccal is debütált. Elektromos motorjával, tisztán elektromos üzemben akár 2 kilométert is meg tud tenni, végsebessége így 50 km/óra lehet, vegyes fogyasztása egyébként 3,8 l/100 km, CO2-emissziója 89 g/km
 
Volkswagen Sharan – Évtizedes modelljét váltotta újra Volkswagen. Formája Walter de’Silva irányításával készült, legfőbb újdonsága, hogy hátul tolóajtókat kapott, a Sharan hosszabb, szélesebb és laposabb elődjénél, tengelytávja is nőtt. A csomagtér 7 üléssel is 711, csupán az elsőkkel 2300 l-es. A 2,0 l-es, 140 LE CR TDI 5,4 l/100 km, kategória-rekorder fogyasztást ígér, a paletta a dízel 170 LE-s variánsát, benzinesből 1,4 (150 LE) és 2,0 (200 LE) TSI benzineseket is sorol, a váltók mind hatfokozatúak, a legerősebbhez kérhető a hétfokozatú DSG-automata
    

További fotók

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Oktatás a Magyar Autóklub vezetéstechnikai pályáján (x)

Hasznos és élményekkel teli programmal vár mindenkit a MAK...

Ecobest Challenge 2021, Electrified by Vinfast

Az Autobest idén is megrendezte Spanyolországban a nagy villanyautó-tesztjét.

Mutatjuk az Autobest 2022 döntőseit!

Döntött a zsűri, ez a hat modell maradt versenyben...

Háromféle hibrid hajtáslánc elérhető a Suzukinál

Egyre több vásárló érdeklődik a hibrid meghajtású modellek iránt,...

A Vinfast és az Autobest együttműködése

A 2017-ben alapított, 2018-ban pedig az Autobest által is...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás