Újautó
Először nálunk: Kia Venga - Baráti családi
Több mint 300 kilométert mentünk már az új dél-koreaival. Rövid teszt most, részletek az áprilisi lapban.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
A Kia az utóbbi időszakban beleerősített, sorra dobja piacra új modelljeit. A népszerű kategóriákban évek óta jól teljesít, ugyanakkor az egyterűek között nem jelentkezett nagy darabszámban eladható, családi használatra tervezett típussal. A Venga hosszméretével a kisautók és az alsó-középkategória határán táncol, ideális nagyságú városi használathoz. Ugyanakkor belül kifejezetten tágas: elöl és hátul egyaránt jól el lehet férni, fej- és lábtérben egyaránt bőkezű. A hátsó sor ráadásul már az alapkivitelnél is többféleképpen variálható. A pad 1/3-2/3 arányban osztott, sínen tologatható, a támla dőlésszöge több helyzetben rögzíthető. A raktérbővítéshez elég egy karhúzás, s az ülések karakuri módon – a támla dőlésével a lap is lesüllyed – elfekszenek. A magasra nyíló csomagtérajtó mögött síkokkal határolta 440 literes tér, s két szinten rögzíthető padló (alatta kerék helyett sajnos defektjavító) várja a poggyászokat.
Az alapmotor 1,4 literes, 90 lovas. Jól boldogul az 1600 mm magas karosszériával, kifejezetten agilis, alacsony fordulatról meglepően jól húz, ráadásul csendesen üzemel; alapjáraton nincs zaja, magas fordulaton a háttérből muzsikál.
Egyelőre ennyit ízelítőül, további részleteket az április 1-én megjelenő Az Autó 2010/4-es számában olvashatnak.
KaMi
![]() | ![]() | |||||||
|
|
| ||||||
![]() | ![]() | ![]() |
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...