Motor
Magyar robogó „tanulmány” - Nincs másik!
Robogókülönlegességre leltünk, az egyedi darabot sohasem gyártották sorozatban. A hazai tanulmányt a Retro mobil 2010/2, március-áprilisi számában mutatjuk be részletesen.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
Itthon már a negyvenes évek közepétől tervpályázatokon keresett nagy sorozatban gyártható és olcsó kismotort a Kohóipari Minisztérium. A fellelhető információk alapján robogónk is a nevezettek között lehetett. Nem nagyvállalati pályamű, talán egy tsz-melléküzemágé. Hogy végül miért nem lett semmi az ismeretlen mester alkotta kétkerekűből, rejtély, a prototípus a fészer mélyére került, így vészelte át az elmúlt fél évszázad nagy részét. Steszkál Sándor, ismert hazai gyűjtő nem ijedt meg a látványtól,
s a rossz bőrben lévő, ám hiánytalan gépet saját maga újította fel. A gyártáskori állapot megtartására törekedett, a szétszereléskor kiderült: szinte az egész motor eredetileg más célra készített alkatrészből épült fel. A hajtást egy 2,5-3 lóerős, kétütemű, egyhengeres, léghűtéses Sachs 100-asra bízták, kétfokozatú váltója is Sachs konstrukció.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
A különleges kék színben pompázó magyar robogó-prototípusról további érdekes részleteket a Retro Mobil 2010/2-es számában olvashatnak.
KaMi
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...