Újautó

2010. március 1. hétfő, 10:43

Teszt: Citroën C3 1.4 Collection - Felnéz

A Citroën új szuperminije nemcsak az égboltra, a minőségre is nyit.

Képekben

Egyéniségével szembeötlően elkülönül kategóriatársaitól, miközben ügyesen viszi tovább a C3-as hagyományait. Nézze meg videón is!
 
Tü­kör­si­má­ra va­salt le­mez­fe­lü­le­tei a prés­mun­kát di­csé­rik. A korábbi hátsó lámpák lej­jebb eresz­ked­tek
 
Eredeti műszerfal, a ma divatos fémes elemekkel. A fordulatszámmérő és a kilométeróra mellett az egyetlen műszer a benzinóra; még hőmérő sincs. A kapcsolás időszerűségét nagy számokkal jelzi, a hideg motorra is figyelmeztet
    

  

Igé­nye­sen tex­tú­rá­zott, de nem kü­lö­nö­seb­ben pu­ha az aj­tó­bur­ko­lat fel­ső sze­gé­lye. Az el­ső zse­bek mé­re­te­sek
 
A Zenith szélvédő a vezető feje búbjáig nyúlik
 
Meg­ér­de­mel egy ké­pet a szé­pen ki­vi­te­le­zett ké­nyel­mes, ki­csit rö­vid ülő­la­pos ülés
    

  

A pedálrend lehetne optimálisabb, a fék nagyon magasan van
 
A kesztyűtartó nagy, jók a rakodási helyek
 
Kategóriájához képest nem kicsi a hátsó tér, a kardánalagút viszont magas
    

  

Csak a támlák dönthetők
 
Csomagterével vezeti kategóriáját, a padlózata alatti teljes értékű pótkerék egyre ritkább
 
A kis motor igényesen dolgozik
    

Bővebben az Az Autó 2010/3. számában olvashat a cikk témájáról!

Előnyei-hátrányai

Karosszéria, felfüggesztésMotor, erőátvitel
Kidolgozás kívül-belül
Kényelmes rugózás
Kanyarodási tulajdonságok
Csendes utastér
Jó erőkkel dolgozó kormány és fék
Csomagtér
Jó felszereltség
Csend az utastérben
4 csillagos biztonság (Euro NCAP)
Kicsi és takart gombok a műszerfalon
Pedálrend
Szűk kormányállítás (sugárirányban)
Magas padlómerevítő középen hátul
 
Méretéhez képest dinamikus, csendes motor
Jó elindulási hajlam
Jól kapcsoló, megfelelő osztású váltó
Síró váltó
Biztonság Költségek
Kapcsolható kitörésgátló (feláras)
 Oldal- és függönylégzsák
Felső Isofix-pontok
Egyik tükör sem aszferikus
 
Az elődhöz képest kedvező ár
30 000 km-es olajcsere
Magas mért városi (téli) fogyasztás

Bővebben az Az Autó 2010/3. számában olvashat a cikk témájáról!

Műszaki adatok

Motor Folyadékhűtéses, soros négyhengeres benzinmotor elöl keresztben beépítve. Két szíjhajtásos vezértengely, hengerenkénti négy szelep, változó szívószelep-vezérlés. Könnyűfém hengerfej és blokk. Hengerűrtartalom: 1397 cm3, furat: 77 mm, löket: 75 mm. Sűrítési arány: 10,8:1. Teljesítmény: 95 LE/72 kW (6000/min). Nyomaték: 138 Nm (4200/min). Olajtöltés: 4,2 l. Hűtővíz: 5,7 l. Akkumulátor: 12 V 60 Ah.

Erőátvitel Ötfokozatú kéziváltó, hidraulikus működtetésű tengelykapcsoló. Elsőkerék-hajtás. Sebesség 1000-es fordulatszámon ötödikben: 32,63 km/h.

Felfüggesztés Elöl McPherson-, hátul csatolt hosszanti lengőkarok, spirálrugókkal, torziós stabilizátorokkal. Elöl tárcsa-, hátul dobfék. Fogasléces kormánymű, elektromos rásegítéssel.

Karosszéria Négyajtós, ötüléses önhordó acélkaroszszéria. Saját tömeg: 1360 kg-tól. Megengedett össztömeg: 1075 kg-tól. Üzemanyagtartály: 50 l.

Menetteljesítmények Gyorsulás (0–100 km/h): 10,6 s. Végsebesség: 184 km/h. Fogyasztás: város/városon kívül/vegyes: 7,6/4,8/5,8 l/100 km. Tesztátlag: 10,3 l/100 km*. CO2: 134 g/km. * Saját mérés, csak városi használatban, egy személlyel, –9–+1 Celsius-fok hőmérsékleten

Garancia, szerviz Általános: 2 év, meghosszabbítható. Védőszárny: 2 év. Fényezési: 3 év. Átrozsdásodás elleni: 12 év. Szervizperiódus, olajcsere: 30 000 km vagy 1 év.

Az alapkivitel, a Citroën C3 (1.4i 75 LE) Tendance érdemleges tartozékai Elektronikus fékerőelosztó, pánikfék, Isofix-pontok, két frontlégzsák, első oldallégzsákok, elektromos szervokormány, elektromos tükör és első ablakmozgatás, két síkban állítható kormány, fedélzeti számítógép, rádió-előkészítés, osztottan dönthető hátsó üléstámlák, pótkerék.

Ára: 2 970 000 Ft

A Citroën C3 (1.4 VTI, 95 LE) Collection többletfelszerelése Függönylégzsákok, első ködlámpák, állítható magasságú vezetőülés, puha műszerfalborítás, kormányoszlopról vezérelhető rádió/CD/MP3/Aux, 6 hangszóróval, légkondicionáló, hűthető kesztyűtartó, illatosító.

Ára: 3 560 000 Ft

Bővebben az Az Autó 2010/3. számában olvashat a cikk témájáról!

Videoteszt

Bővebben az Az Autó 2010/3. számában olvashat a cikk témájáról!

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

XVI. Lotus-Retro Mobil Concours d’Elegance, 2023 Hévíz

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák feladata

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Megvan Európa legjobb vétele!

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Miért fontos az olajszűrő?

Ha a motorban az olaj hosszabb ideig szűretlenül marad,...

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás