Hírek
Bemutató: Opel Meriva - Divatot teremt?
A Genfi Autószalonon jön, de mi már beleülhettünk az új egyterűbe.
Bemutató
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
Az Opel úttörőnek számít a kis egyterűek kategóriájában, hiszen 2002-ben ő volt az első gyár, amely modern kisautó platformra ötletesen variálható többcélú gépet épített. A frissebb konkurensek – pl. Renault Modus, Lancia Musa, Kia Venga – között szép lassan kiöregedett, ideje volt hát váltani. Az újdonság elődjéhez hasonlóan úttörő,
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
de most nem a teljes koncepciót tekintve, hanem a karosszéria kialakításában. Elővettek ugyanis egy régen igen népszerű, s most rétegmodelleknél alkalmazott megoldást: a hátrafelé nyíló hátsó oldalajtót, amit itt FlexDoornak neveznek. Nem a tanulmányautós B-oszlop nélküli kialakításra szavaztak, van masszív tartóelem a két ajtó között, ám a beszállás így sem nehézkes, mivel a nyílásszög mindkét bejáratnál 84 fok. A hátsó ülés az eddigi Meriváéhoz hasonló, azaz a mozgatható háromrészes pad közepe lehajtható, a két szélső ülés oldalirányban is tologatható. A csomagtartó egyszerűen variálható, az utastérben nincs hiány az ötletes rakodórekeszekből és a tágas ajtózsebekből. Helyhiányra sem lehet panasz, hiszen a Meriva sokat nőtt elődjéhez képest: bár hivatalos adatokat eddig nem közölt a gyár, hosszban a kombi H Astrához mérhető.
A Meriva hivatalosan Genfben mutatkozik be, várhatóan ott már sok érdemi információt és az európai árat is közli a villámos márka.
Videó
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...