Videók
Itthon is bemutatkozott a Kia Venga - Sport-terű
A Venga ára és felszereltsége már tavaly év vége óta ismert, az első példányok azonban csak most érkeztek meg. A hazai bemutatón formatervezője, Kovács Miklós mesélt a modell fejlesztéséről.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
Nagyjából a Kia mára minden modelljére kiterjedő, 7 év vagy 150 000 km-es garanciáját elsőként hozó cee’d 2006 őszi bemutatásakor kapott új feladatot a Kovács Miklós vezette Frankfurti dizájncsapat: a márka első kis-egyterűjét kellett megálmodniuk. Az alapokat a szintén általuk rajzolt cee’d adta, de a Venga nem annak
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
egyterű variánsa, méreteivel és árával is az alá pozícionálták, tengelytávjából 35 mm-t vettek el, hossza pedig (az ötajtósénál) 167 mm-rel kisebb. A túlnyúlások így kisebbek, az utastér hosszanti helykínálatára aligha lehet panasz. A műszaki elvárások tisztázása után sem volt könnyű feladat a formaterv. Az első megbeszéléskor döbbentek rá, hogy nem csupán érzelmi szálaik, igazán tapasztalataik sincsenek az egyterűekkel, legszívesebben sportautót terveznének. Az ötlet kapóra jött, végül az egyterű-sablont sportautós jegyekkel kívánták megtölteni, ezért aztán bátran emelkedő övvonallal, az egyterűs „üvegkalitka” stílus helyett sok lemezfelületet skicceltek, s az orr-részt is a kategóriában szokottnál hangsúlyosabban szeparálták el.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
A sportos külső persze nem csorbíthatta az egyterűs praktikumot, magasra emelet, hátul is tologatható ülések kerültek a Vengába, az osztott padlójú csomagtér alsó rekesze 126 l-es, a poggyásztér így a hátsó ülések helyzetétől függően 314-444 l-es, az ajtóküszöb minimális és az ülések is a padlósíkba hajthatók. A raktérpadló a tér aljára is helyezhető, a csomagrekesz úgy 570 l-esre hízik, de ekkor megjelenik az ajtóküszöb és az üléshajtáskori lépcső. A teljes raktér 1253 l-es.
Motorból összesen 5, 2 benzines (1,4 CVVT, 90 LE és 1,6 CVVT, 125 LE) és 3 dízel (1,4 CRDI 75 és 90 LE, 1,6 CRDI, 128 LE) választható a Vengához. A háromféle (LX, EX, TX) felszereltség alapja is ad 6 légzsákot, visszagurulásgátlós kitörésgátló elektronikát,
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
elülső villany-ablakokat. Mindegyik verzióhoz rendelhető 100 000 forintért a stopstart-elektronikát, alacsony gördülési ellenállású abroncsokat, programozott generátor vezérlést és váltás-esedékesség jelzőt is soroló ECO Dynamics csomag. A kínálatban Bluetooth-kihangosító, tempomat, tolatóradar egyaránt szerepel, de ezek az extrák csak a magasabb felszereltségeknél érhetők el, miként a 300 000 forintért kínált panorámatető, vagy a 350 000 forintért választható, bluetooth-kihangosítót és tolatókamerát is adó navigációs rendszer is. Az opciók teljes sora a Venga árlistájában látható, az alapár a bevezetési, 200 ezer forintos árkedvezménnyel 3 099 000 Ft, ezzel alul-, helykínálatával azonban felülmúlja legfőbb konkurenseit, azaz a Ford Fusiont, a Hyundai i20-ast, az Opel Merivát, a Nissan Note-ot és a Renault Grand Modus-t.
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...