Bemutatók

2010. január 21. csütörtök, 18:54

Opel Astra téli teszt - Havas kalandok

Különleges bemutatóval startolt a hazai piacon az új villámos alsó-középkategóriás.

Sorakoznak a parkolóban a tesztautók. Az 1,6 literes, 115 LE-s benzines kifejezetten agilis, alacsony fordulatról jól húz, s zaja sem túlzó Fűthető külső tükrök, klímaberendezés, kitörésgátló CD-s rádió már a legolcsóbb kivitelhez is alapáron jár. A belépő modell 16 colos keréktárcsákon gurul

Már teszteltük az új Astrát, de most hóban, tesztpályán is kipróbálhattuk. A program helyszínéül a kiskunlacházai volt katonai repülőteret választották, amelynek betonját vastag hótakaró fedte, köszönhetően az éjszakai és reggeli égi áldásnak. Az új Astra konvoj Budapestről indult, s az M5-ös autópályán haladva, majd Bugyit és Ócsát érintve jutott el a célállomásra. A hazai forgalmazó többféle felszereltségű autót hozott, volt szívó 1,6 literes benzines nem sok extrával felszerelve, többféle dízel és 1,4 literes turbós benzines, Flex-Ride adaptív futóművel. Két pályát jelöltek ki az ügyességi feladatokhoz: egy sűrűn bójázottat, közepesen hosszú egyenes szakasszal, és egy kikerülési manőverekre kialakított, hosszú célegyenessel véget érőt. A csapatnak az első körben a tavalyi magyar ralibajnok, Hadik András vezette „pace car” mutatta meg a pályát, majd jöhetett az egyéni próba. Az új Astra a hóval borított betonon remekül muzsikált. Próbáltuk be- és kikapcsolt ESP-vel, mindkét beállításnál készségesen reagált a vezető utasításaira, az elektronikus segédberendezés nélkül is meglepően kezesen viselkedett.

Mielőtt a kibójázott szakaszra kanyarodhattunk volna, meg kellett várni, hogy az előző autó biztonságos távolságra legyen tőlünk. Volt, aki többször cserélt autót

Nagy tempóról (közel 100 km/óra) fékezéskor sem okozott kellemetlen meglepetést, s a kanyarokban is jóindulatúan tolta először az orrát, majd a farát. A széles útfelületen jól lehetet provokálni: mikor és milyen módon tör ki a hátulja; három-négy heves kormánymozdulatra megindult a far, élvezetes „munkával” lehetett korrigálni.

Az új Astra immár a kereskedésekben is elérhető, a legolcsóbb 1,4 l-es, 100 LE-s Essentia modell 4 640 000 forintos listaárral startol, a belépő dízel (1.3 CDTI, 95 LE) 5 230 000 forint. A bevezetési árkedvezmény az alapmodellre 425 000, a többire 525 000 forint, a fizetendő árak így valójában 4 215 000 forintról indulnak.

KaMi

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

XVI. Lotus-Retro Mobil Concours d’Elegance, 2023 Hévíz

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák feladata

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Megvan Európa legjobb vétele!

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Miért fontos az olajszűrő?

Ha a motorban az olaj hosszabb ideig szűretlenül marad,...

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás