Újautó

2010. január 14. csütörtök, 09:58

Teszt: Chevrolet Spark 1.0 Base - Rágyújtottak?

Elődjénél majdnem tíz százalékkal olcsóbban, de sokkal többet kínál az új, mini Chevy.

Képekben

Alapkivitelben is divatos az új, a korábbinál jóval sportosabb forma, az alapáron fényezett lökhárítókat és az ajtókat sehol sem óvja műanyag betét
 
Fekete tetőspoiler mindegyik Sparkhoz jár, a vaskos hátsó oszlopokat az ajtó felső részébe telepített kilincs is szélesíti, az átlós hátralátás erősen korlátozott
 
A beltér szürke, kemény plasztikokból épül fel, a formavilág és az eltérő árnyalatú, textúrájú plasztikok váltakozása miatt mégsem rideg. A Base-szinttől járó CD-rádió MP3-olvasós, USB- és aux-csatlakozós
    

  

Jól leolvasható a motorkerékpárokéra emlékeztető, analóg sebesség- és digitális fordulatszámmérős, szeparált műszerblokk
 
Kényelmesek a nem túl nagy, és nem is túl hangsúlyosan formázott ülések
 
A minikategóriában szokatlanul tágas a hátsó sor, a lábhely még középen is egészen jó, a középső padlómerevítő nem túlzott
    

  

Belülről ennyit takar a hátsó tetőoszlop és az ajtó felső részébe telepített kilincs. Jól látható az alapáras függönylégzsák jelzése és az elöl is alkalmazott, utasmagassághoz igazodó övvezetés
 
Látványosak, de hagyományos izzósak a hátsó világítótestek
 
A pedáltér tágas, a pedálok rendje is példás, csaknem egy síkban sorakoznak
    

  

A leggyakrabban használt fordulatszám-tartományban megdöbbentően csendes az élénk és rezonanciamentes járású 1,0 l-es alapmotor. Az ablakokat a hagyományos ablaktörlők hibátlanul tisztítják
 
Alaphelyzetben változatlanul kicsi, 170 l-es a csomagtér. A szélső ülések Isofixei felső feszítősek, de a hevedereket a csomagtér külső pereméig kell húzni
 
A hátsó ülések már az alapmodellben is aszimmetrikus osztással dönthetők a csomagtérpadló síkjába. A nyílás kellően magas, s alig szűkítik le a lámpák. A küszöb magas
    

Bővebben az Az Autó 2010/1. számában olvashat a cikk témájáról!

Előnyei-hátrányai

Karosszéria, felfüggesztésMotor, erőátvitel
Jó helykínálat
Biztonságos, kellemes csillapítású futómű
Jó visszajelzésű kormány
Jó egyenesfutás
Egyszerű ajtókárpitok
Nehezen elérhető ablakmozgató gmbok
Szélvédőben tükröződő műszerfal
Csak kulccsal nyitható csomagtér
 
Csendes, méretéhez mérten élénk motor
Kedvező emisszió és kis fogyasztás
Jó váltóáttételezés
Akadozva kapcsolható váltó
Biztonság Költségek
Hat légzsák alapáron
 Felső feszítős Isofix a hátsó szélső helyeken
ESP már a bázismodellhez is rendelhető
4 Euro NCAP-csillag
  
Kedvező ár
Jó fogyasztás
3 év/100 000 km általános garancia
6 év átrozsdásodás elleni garancia
Rövid szervizciklus

Bővebben az Az Autó 2010/1. számában olvashat a cikk témájáról!

Műszaki adatok

Motor Soros négyhengeres, folyadékhűtéses benzinmotor, elöl keresztben beépítve. Acél motorblokk, könynyűfém hengerfej. Két felülfekvő, lánchajtású vezérműtengely, hengerenként négy szelep. Hengerűrtartalom: 995 cm3, furat: 68,5, löket: 67,5 mm. Sűrítési arány 9,8:1. Teljesítmény: 68 LE/50 kW (6400/min). Nyomaték: 93 Nm (4800/min). Olajtöltés: 4,0 l. Hűtőfolyadék: 4,8 l. Akkumulátor: 40 Ah.

Erőátvitel Ötfokozatú kéziváltó, elsőkerék-hajtás. Hidraulikus működtetésű száraz tengelykapcsoló. Sebesség 1000/min. fordulatszámon ötödik fokozatban: 32 km/h.

Felfüggesztés Elöl McPherson-, hátul csatolt lengőkaros felfüggesztés, elöl kanyarstabilizátorral. Elöl belső hűtésű tárcsafékek, hátul dobfékek, ABS. 2,8 fordulatos fogasléces kormánymű hidraulikus rásegítéssel.

Karosszéria Ötajtós, ötüléses önhordó acélkarosszéria. Saját tömeg: 939 kg-tól. Megengedett össztömeg: 1355 kg-ig. Üzemanyagtartály: 35 l.

Menetteljesítmények Gyorsulás (0–100 km/h): 15,5 s. Végsebesség: 154 km/h. Fogyasztás: város/városon kívül/vegyes: 6,6/4,2/5,1 l/100 km. CO2: 119 g/km.

Garancia, szerviz: Általános garancia 3 év/100 000 km. Védőszárny-szolgáltatás: 3 év. Átrozsdásodás elleni garancia: 6 év. Szervizperiódus: 15 000 km vagy 1 év, olajcsere és szerviz.

A Base-alapkivitel tartozékai Szervokormány, 155/80 R13 méretű abroncsok, fényezett lökhárítók, aszimmetrikus osztással dönthető hátsó üléstámla, elektromosan állítható külső tükrök, színezett üvegek, rádió-előkészítés, két hangszóróval, ABS, állítható magasságú fényszórók, vezető- és utasoldali, oldal- és függönylégzsákok, Isofix a hátsó szélső helyeken, indításgátló.

Alapár: 2 295 000 Ft

A Base további felszerelései Központi zár, elektromos elülső ablakok, MP3-olvasós, USB- és aux-csatlakozós CD-rádió, négy hangszóróval.

Ára: 2 325 000 Ft

Ára légkondiconálóval: 2 525 000 Ft

Bővebben az Az Autó 2010/1. számában olvashat a cikk témájáról!

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Bemutatkozik a Hangos Az Autó

Bemutatkozik a Hangos Az Autó, kiadónk podcast adása. Érdekli,...

Munkába állt az első elektromos Renault Trucks D

Az akkumulátoros elektromos járműveket már Európa-szerte alkalmazzák a városi...

Megvan Európa legjobb vétele!

Az Autobest immár 32 tagú zsűrije a tisztán elektromos...

Oktatás a Magyar Autóklub vezetéstechnikai pályáján (x)

Hasznos és élményekkel teli programmal vár mindenkit a MAK...

Ecobest Challenge 2021, Electrified by Vinfast

Az Autobest idén is megrendezte Spanyolországban a nagy villanyautó-tesztjét.

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás