Hírek
Bemutató: Ford Focus - Fókuszban a világ
Vadonatúj padlón, friss, közvetlen befecskendezéses benzinmotorokkal érkezik az új Focus, mely a Fiesta után szintén világautónak készül.
A jövő Focusa
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
Már most, a Detroiti Autószalonon bemutatkozott a harmadik generációs Focus, de gyártása csak az év végén indul, egyszerre három helyen, Németországban, az Egyesült Államokban, és Kínában. Világmodellnek szánja a
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
Ford, már most biztos, hogy később Afrikában, valahol Kínán kívül máshol Ázsiában és Dél Amerikában is készül majd. A bennfentesek szerint a különböző kontinenseken előállítandó modellek bő 80%-ban azonos alkatrészekből állnak.
Most még csak az ötajtós és a lépcsőshátú menetkész, de 2011-ben megérkezik a kombi, a háromajtós, és ez a sorozat sem marad kabrió nélkül.
A vadonatúj padlólemezről egyelőre nem sokat tudni, méretei – és így az autóéi is – ismeretlenek. Alatta a futómű csak finoman módosult, elve is változatlan: az elöl-hátul segédvázas felfüggesztés elöl McPherson, hátul igényes, oldalanként többlengőkaros. A karosszériák 26%-ban számítottan deformálódó, mikroötvözött acélokból állnak, így a csavarodási merevség átlagosan 25%-kal javult, a korábbi amerikai modellekéhez
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
képest. A szervokormány valamennyi kivitelben tisztán elektromos rásegítésű, az elsőkerékhajtás változatlan.
A motortérbe komoly újdonságok érkeznek, köztük a márka friss fejlesztésű, turbós, közvetlen befecskendezéses, hengerenkénti négyszelepes,
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
szívó- és kipufogó oldalukon is változó vezérlésű benzinesei. Az amerikai piacon a szintén vadonatúj 2,0 literes soros négyhengeres, közvetlen befecskendezéses szívó benzinestől várják a legtöbbet, ez a hírek alapján 20 lóerővel erősebb a korábbi 140 LE-s újvilági kivitelnél. A PSA eredetű dízelek (1,6 és 2,0 literesek) a régiek, de finoman átdolgozták ezeket is, így csökkent a fogyasztásuk. Szintén nagy újdonság a friss fejlesztésű, hatfokozatú, duplakuplungos robotizált váltó, amely a hírek szerint a dízelekhez is társítható majd.
A minőségre már most, bő tíz hónappal a gyártáskezdet előtt nagyon büszke a Ford. A beltéri műanyagok zöme puha
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
(ez Amerikában különösen nagy dolog). Rengeteget fordítottak a gyárakra és a munkaerő képzésére is. Szintén az új Focusban debütál a márka MyFord fantázianevű, hangutasításokkal is vezérelhető központi kényelmi és szórakoztató elektronikai terminálja.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
Az új Focus felszereltségéről még szinte semmit sem tudni, de úgy hírlik Európában alapáron jár majd a kitörésgátló és a hat légzsák is.
Az első darabok 2011 elején érnek a kereskedésekbe, de az új padlólemez már ez év végén megjelenik a tavalyi Frankfurti Autószalonon kiállított új C-MAX, Grand C-MAX párosban.
Videón
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...