Hírek

2010. január 12. kedd, 01:24

Bemutató: Ford Focus - Fókuszban a világ

Vadonatúj padlón, friss, közvetlen befecskendezéses benzinmotorokkal érkezik az új Focus, mely a Fiesta után szintén világautónak készül.

A jövő Focusa

A formaterv európai, a motorfejlesztés angol. A karosszéria teljesen acélszerkezetű, de a korábbinál több benne a mikroötvözött, és így számítottan gyűrődő elem

Már most, a Detroiti Autószalonon bemutatkozott a harmadik generációs Focus, de gyártása csak az év végén indul, egyszerre három helyen, Németországban, az Egyesült Államokban, és Kínában. Világmodellnek szánja a

Fiestás az oldalvonal, a lemezillesztési hézagok csökkentése a szélzajra is jótékonyan hatott

Ford, már most biztos, hogy később Afrikában, valahol Kínán kívül máshol Ázsiában és Dél Amerikában is készül majd. A bennfentesek szerint a különböző kontinenseken előállítandó modellek bő 80%-ban azonos alkatrészekből állnak.

Most még csak az ötajtós és a lépcsőshátú menetkész, de 2011-ben megérkezik a kombi, a háromajtós, és ez a sorozat sem marad kabrió nélkül.

A vadonatúj padlólemezről egyelőre nem sokat tudni, méretei – és így az autóéi is – ismeretlenek. Alatta a futómű csak finoman módosult, elve is változatlan: az elöl-hátul segédvázas felfüggesztés elöl McPherson, hátul igényes, oldalanként többlengőkaros. A karosszériák 26%-ban számítottan deformálódó, mikroötvözött acélokból állnak, így a csavarodási merevség átlagosan 25%-kal javult, a korábbi amerikai modellekéhez

A műszerfal puha plasztik, az órák között és a középkonzol tetején a MyFord fedélzeti információs rendszer kijelzői látszanak

képest. A szervokormány valamennyi kivitelben tisztán elektromos rásegítésű, az elsőkerékhajtás változatlan.

A motortérbe komoly újdonságok érkeznek, köztük a márka friss fejlesztésű, turbós, közvetlen befecskendezéses, hengerenkénti négyszelepes,

Az azonos padlólemezen futó lépcsőshátú az ötajtóssal egy időben, 2011 elején lép piacra

szívó- és kipufogó oldalukon is változó vezérlésű benzinesei. Az amerikai piacon a szintén vadonatúj 2,0 literes soros négyhengeres, közvetlen befecskendezéses szívó benzinestől várják a legtöbbet, ez a hírek alapján 20 lóerővel erősebb a korábbi 140 LE-s újvilági kivitelnél. A PSA eredetű dízelek (1,6 és 2,0 literesek) a régiek, de finoman átdolgozták ezeket is, így csökkent a fogyasztásuk. Szintén nagy újdonság a friss fejlesztésű, hatfokozatú, duplakuplungos robotizált váltó, amely a hírek szerint a dízelekhez is társítható majd.

A minőségre már most, bő tíz hónappal a gyártáskezdet előtt nagyon büszke a Ford. A beltéri műanyagok zöme puha

A négyajtós fara finoman a Mondeóéra emlékeztet. A formatervek a Ford házán belüliek

(ez Amerikában különösen nagy dolog). Rengeteget fordítottak a gyárakra és a munkaerő képzésére is. Szintén az új Focusban debütál a márka MyFord fantázianevű, hangutasításokkal is vezérelhető központi kényelmi és szórakoztató elektronikai terminálja.

Az ötajtós egyedi jegye a jobb hátsó lámpa alá tett tanksapka,

Az új Focus felszereltségéről még szinte semmit sem tudni, de úgy hírlik Európában alapáron jár majd a kitörésgátló és a hat légzsák is.

Az első darabok 2011 elején érnek a kereskedésekbe, de az új padlólemez már ez év végén megjelenik a tavalyi Frankfurti Autószalonon kiállított új C-MAX, Grand C-MAX párosban.

Videón

Comments

comments

Címkék: ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

XVI. Lotus-Retro Mobil Concours d’Elegance, 2023 Hévíz

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák feladata

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Megvan Európa legjobb vétele!

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Miért fontos az olajszűrő?

Ha a motorban az olaj hosszabb ideig szűretlenül marad,...

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás