Újautó
Tuningteszt: Mitsubishi Colt Ralliart 1.5 T - Nyomul
A legkisebb Mitsubishit raligénekkel kezelték.
Tuningteszt
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
A japán gyár évekig a rali meghatározó egyénisége volt, aztán egyszer csak abbahagyták. De nem engedik veszni az évtizedek alatt felgyülemlett tudást, most szériaautóikban kamatoztatják. A közelmúltban megújult Colt is elérhető sportos kivitelben, a felpaprikázás eszközei: küszöbtoldatok, farspoiler, impozáns, antracitszürke 16 colos felnik és néhány látványcsecsebecse (küszöbdíszléc, a cég sportrészlegére utaló Ralliart-emblémák, sötétített üvegek).
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
Belül is dolgozott a szabóság: bár az ajtókon és a műszerfalon megmaradtak a kopogós, jellegtelen műanyagok, a háromküllős bőrkormány, a vaskos hurkákkal támasztó elülső fotelek, az ezüst-fekete műszerek és a fémpedálok egyértelműen jelzik a génterápiát.
A gyújtáskulcs elfordítására 1,5 l-es, turbós benzinmotor morajlik fel, a sportos hang hátulról, a vaskos kipufogódobból jön; kellemes a tónus, de autópálya-tempónál csak az igazán elhivatott ralisták élvezik. A feltöltős gép alapjáratról készséggel elindul, 1500/perctől szépen mozdít, kitörő lelkesedést 3000/perctől várhatunk tőle.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
Innen nincs megállás, olyan, mintha nem egytonnás törpében, hanem becsövezett raliverdában ülnénk: a 7000-nél kezdődő pirosig pörgetve ellentmondást nem tűrő robbanékonysággal húz, sok nagyképű ellenfél tátott szájjal veheti tudomásul: a Colt otthagyta. Markolni kell a volánt, amikor az erő a 205/45-ös gumikra szabadul, s magas kasztnijával nem az éles fordulók királya. Az úthibákat elfogadhatóan toleráló keményített futómű mindig helytáll, 2,5 fordulatos volánjával élvezetes csavarogni hegyi szerpentineken, a négytárcsás fékrendszer ereje pedig több, mint elég. Átlagos úton kapcsolható váltókarja pontos kulisszában dolgozik, kár, hogy a viszonylag rövid ötödik (110 km/óránál 3000/perc a fordulat) után nem jön hatodik.
Bővebben az Az Autó 2010/1. számában olvashat a cikk témájáról!
Műszaki adatok
Motor: Soros, négyhengeres, turbós, hengerenként négyszelepes benzinmotor
Hengerűrtartalom [cm3]: 1486
Teljesítmény [LE/kW (1/min)]: 150/110 (6000)
Nyomaték [Nm (1/min)]: 210 (3500)
Gyorsulás 0–100 km/h [s]: 7,6
Átlagfogyasztás [l/100 km]: 6,8
Végsebesség [km/h]: 210
Bővebben az Az Autó 2010/1. számában olvashat a cikk témájáról!
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...