Újautó

2010. január 11. hétfő, 00:57

Tesztnapló: Suzuki SX4 1.6 VVT 4WD GS - Tisztított kiadás

Fel­fris­sí­tet­ték az SX4-et. 1,6-os ben­zi­nes­sel pró­bál­tuk.

Tesztnapló

A kü­szö­bök és a friss lök­há­rí­tók alat­ti mű­anyag be­tét az összkerekes SX4-ek sa­ját­ja

Mé­re­te alap­ján nagy­ra nőtt szupermini vagy be­lé­pő kö­zép­ka­te­gó­ri­ás, el­adá­sai sze­rint az utób­bi csa­pat best­sel­le­re, s az ös­­sze­sí­tett lis­tán is csu­pán a házon belüli Swift és Splash elő­zi meg.

Karosszéria, utastér Eleve magas építésű, de a 4WD-kivitelben még 15 mm-rel több, összesen 190 mm a hasmagassága. Átlagon felüli a beszállási kényelem, az ülések is komfortosak, kárpitozásuk igényes, és időtállónak tűnik. Hely bőven van, főként felfelé pazar a tér, de a szélesség is elég. Az első székeknél magasabbra emelt hátsó sorban három felnőtt is elfér, a lábteret a vaskos kardánalagút alaposan leszűkíti. A hosszanti helykínálat 180 centis utasokkal elöl-hátul kényelmes. A kormány csak le-fel állítható, de a szintén liftezhető vezetőüléssel könnyedén eltalálható a megfelelő vezetői pozíció.

Há­tul­ról mind­ös­­sze a lök­há­rí­tó al­só része árul­ko­dik a fris­sí­tett SX4-ről, de ter­mé­sze­te­sen a 4WD alufelnik is újak

A kéttónusú utastéri plasztikok kivétel nélkül kemények, mégsem bántóan ridegek, üde folt a középkonzol és a szellőzők körüli fémes betét. A méretes, ám osztatlan látóterű külső tükrök kevés, a kétpilléres első tetőoszlopok sok holtteret hagynak, főként szűk fordulókban kell alaposan nézelődni az út belátásához. A csomagtér 270 l-es alapmérete és 1045 l-es teljes űrtartalma egyaránt elegendő, a bővítés egyszerű: a lehajtott támlájú (aszimmetrikusan osztott) ülések előrebillenthetők. A raktér padlója így sík, de mindössze 1,37 m hosszú.

Az au­to­ma­ta légkondis GS-felszereltséghez sok más mel­lett kró­mo­zott bel­ső ki­lin­csek, elöl-hátul pu­ha szö­vet­be­té­tes aj­tó­kö­nyök­lők is jár­nak. Sok a pa­ko­ló­hely

Az ötödik ajtó magasra nyílik, a magas, széles raktérküszöb megnehezíti a nagyobb pakkok beemelését.

Motor, erőátvitel A csu­pa kön­­nyű­fém, két ve­zér­mű­ten­ge­lyes 1,6-os im­már Euro5-ös, és a fo­gyasz­tá­sa, CO2-emissziója is ki­sebb, mint volt. Tel­je­sít­mé­nye és nyo­ma­té­ka (120 LE, 156 Nm) nőtt, ez a min­den­na­pi hasz­ná­lat­ban is érez­he­tő. A mo­tor mel­lett a pre­cí­zen kap­csol­ha­tó öt­fo­ko­za­tú vál­tó is friss, hosszabb ötö­dik fo­ko­za­tá­val a 130 km/óra 3300/perc for­du­la­ton a ko­ráb­bi­nál csen­de­seb­ben fut­ha­tó. Elekt­ro­mo­san kap­csol­ha­tó (tisz­tán elsőkerék-hajtású, au­to­ma­ti­kus összkerékhajtású és 60 km/órá­ig 50-50 szá­za­lé­kos fix osz­tá­sú) haj­tás­lán­cá­val ka­te­gó­ri­á­já­nak kü­lön­le­ges­sé­ge az SX4. Szo­rult hely­zet­ben sa­ras, ha­vas vagy akár csu­pán fa­le­ve­lek­kel bo­rí­tott, de me­re­dek és ned­ves úton is biz­tos a cél­ba érés.

Bővebben az Az Autó 2010/1. számában olvashat a cikk témájáról!

Előnyei-hátrányai

ElőnyeiHátrányai
Kapcsolható összkerékhajtás
Nyomatékos Euro5-ös motor
Kedvező fogyasztás
Jó helykínálat
Kényelmes üléspozíció
Gazdag felszereltség
Csendes futás
Összkerékhajtás csak a csúcsfelszereltséggel kapható
Korlátozott átlós kilátás
Magas, széles csomagtérküszöb

Bővebben az Az Autó 2010/1. számában olvashat a cikk témájáról!

Műszaki adatok

So­ros négy­hen­ge­res ben­zin­mo­tor elöl ke­reszt­ben be­épít­ve. Két fe­lül­fek­vő ve­zér­mű­ten­gely, hen­ge­ren­ként négy sze­lep, vál­to­zó ve­zér­lés, kön­­nyű­fém blokk és hen­ger­fej. Hen­ger­űr­tar­ta­lom: 1586 cm3. Fu­rat: 78,0, lö­ket: 83,0 mm. Tel­je­sít­mény: 120 LE/88 kW (6000/ min). Nyo­ma­ték: 156 Nm (4400/min). Öt­fo­ko­za­tú kéziváltó, kap­csol­ha­tó összkerékhajtás. Elöl McPherson-, há­tul csa­tolt len­gő­ka­ros fel­füg­gesz­tés. Elöl bel­ső hű­té­sű, há­tul tö­mör tár­csa­fé­kek, ESP. Gu­mi­mé­ret: 205/60 R16. Cso­mag­tér: 270–1045 l. Üzem­anyag­tar­tály: 50 l. Hos­­szú­ság x szé­les­ség x ma­gas­ság: 4150x1755x1620 mm. Ten­gely­táv: 2500 mm. Gyor­su­lás (0–100 km/h): 11,5 s. Vég­se­bes­ség: 175 km/h. Fo­gyasz­tás (vá­ros/vá­ro­son kí­vül/ve­gyes): 8,2/5,5/6,5 l/100 km. CO2: 149 g/km. Teszt­át­lag: 7,3 l/100 km. Ga­ran­cia: 3 év vagy 100 000 km ál­ta­lá­nos, 12 év át­rozs­dá­so­dás el­le­ni. Vé­dő­szárny-szol­gál­ta­tás: 3 év. Olaj­cse­re-pe­ri­ó­dus: 15 000 km vagy 1 év.

Ára: 4 630 000 Ft

Bővebben az Az Autó 2010/1. számában olvashat a cikk témájáról!

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

XVI. Lotus-Retro Mobil Concours d’Elegance, 2023 Hévíz

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák feladata

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Megvan Európa legjobb vétele!

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Miért fontos az olajszűrő?

Ha a motorban az olaj hosszabb ideig szűretlenül marad,...

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás