Újautó
Tesztnapló: Suzuki SX4 1.6 VVT 4WD GS - Tisztított kiadás
Felfrissítették az SX4-et. 1,6-os benzinessel próbáltuk.
Tesztnapló
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
Mérete alapján nagyra nőtt szupermini vagy belépő középkategóriás, eladásai szerint az utóbbi csapat bestsellere, s az összesített listán is csupán a házon belüli Swift és Splash előzi meg.
Karosszéria, utastér Eleve magas építésű, de a 4WD-kivitelben még 15 mm-rel több, összesen 190 mm a hasmagassága. Átlagon felüli a beszállási kényelem, az ülések is komfortosak, kárpitozásuk igényes, és időtállónak tűnik. Hely bőven van, főként felfelé pazar a tér, de a szélesség is elég. Az első székeknél magasabbra emelt hátsó sorban három felnőtt is elfér, a lábteret a vaskos kardánalagút alaposan leszűkíti. A hosszanti helykínálat 180 centis utasokkal elöl-hátul kényelmes. A kormány csak le-fel állítható, de a szintén liftezhető vezetőüléssel könnyedén eltalálható a megfelelő vezetői pozíció.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
A kéttónusú utastéri plasztikok kivétel nélkül kemények, mégsem bántóan ridegek, üde folt a középkonzol és a szellőzők körüli fémes betét. A méretes, ám osztatlan látóterű külső tükrök kevés, a kétpilléres első tetőoszlopok sok holtteret hagynak, főként szűk fordulókban kell alaposan nézelődni az út belátásához. A csomagtér 270 l-es alapmérete és 1045 l-es teljes űrtartalma egyaránt elegendő, a bővítés egyszerű: a lehajtott támlájú (aszimmetrikusan osztott) ülések előrebillenthetők. A raktér padlója így sík, de mindössze 1,37 m hosszú.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
Az ötödik ajtó magasra nyílik, a magas, széles raktérküszöb megnehezíti a nagyobb pakkok beemelését.
Motor, erőátvitel A csupa könnyűfém, két vezérműtengelyes 1,6-os immár Euro5-ös, és a fogyasztása, CO2-emissziója is kisebb, mint volt. Teljesítménye és nyomatéka (120 LE, 156 Nm) nőtt, ez a mindennapi használatban is érezhető. A motor mellett a precízen kapcsolható ötfokozatú váltó is friss, hosszabb ötödik fokozatával a 130 km/óra 3300/perc fordulaton a korábbinál csendesebben futható. Elektromosan kapcsolható (tisztán elsőkerék-hajtású, automatikus összkerékhajtású és 60 km/óráig 50-50 százalékos fix osztású) hajtásláncával kategóriájának különlegessége az SX4. Szorult helyzetben saras, havas vagy akár csupán falevelekkel borított, de meredek és nedves úton is biztos a célba érés.
Bővebben az Az Autó 2010/1. számában olvashat a cikk témájáról!
Előnyei-hátrányai
Előnyei | Hátrányai | ||||||||||||||||||||
|
|
Bővebben az Az Autó 2010/1. számában olvashat a cikk témájáról!
Műszaki adatok
Soros négyhengeres benzinmotor elöl keresztben beépítve. Két felülfekvő vezérműtengely, hengerenként négy szelep, változó vezérlés, könnyűfém blokk és hengerfej. Hengerűrtartalom: 1586 cm3. Furat: 78,0, löket: 83,0 mm. Teljesítmény: 120 LE/88 kW (6000/ min). Nyomaték: 156 Nm (4400/min). Ötfokozatú kéziváltó, kapcsolható összkerékhajtás. Elöl McPherson-, hátul csatolt lengőkaros felfüggesztés. Elöl belső hűtésű, hátul tömör tárcsafékek, ESP. Gumiméret: 205/60 R16. Csomagtér: 270–1045 l. Üzemanyagtartály: 50 l. Hosszúság x szélesség x magasság: 4150x1755x1620 mm. Tengelytáv: 2500 mm. Gyorsulás (0–100 km/h): 11,5 s. Végsebesség: 175 km/h. Fogyasztás (város/városon kívül/vegyes): 8,2/5,5/6,5 l/100 km. CO2: 149 g/km. Tesztátlag: 7,3 l/100 km. Garancia: 3 év vagy 100 000 km általános, 12 év átrozsdásodás elleni. Védőszárny-szolgáltatás: 3 év. Olajcsere-periódus: 15 000 km vagy 1 év.
Ára: 4 630 000 Ft
Bővebben az Az Autó 2010/1. számában olvashat a cikk témájáról!
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...