Bemutatók

2010. január 6. szerda, 02:30

Menettudósítás: Kia Venga - Helyben vannak

A Kia is kínál már kisegyterűt. Sok benne a hely, kedvező az indulóára.

Messziről felismerhető új márkajegy a hűtőmaszk és a fényszóró keretezése. A kategóriában kedvező a cw: 0,31 légellenállási érték

Az európai piac újabban a magyart utánozza: a legtöbben a kisautókat vásárolják. A helyi autógyártóvá lett Kia sem maradhat ki: a Rio mellett előbb az itteni gyártású Soul szabadidő-autó, majd néhány hónappal később a Venga egyterű kínálja magát a négyméteresek mezőnyében. A Hyundai–Kia-konszern két gyárat is működtet Európában, mindöszsze 80 km-re egymástól. Az egyiket Szlovákiában, a másikat Csehországban. A Venga a cseh Hyundai-üzemből kerül ki a nála arasznyival hosszabb i30 (saját pályán Kia cee’d) enyhén megrövidített padlólemezén. Sokat nem faragtak le a tengelytávolságból (15 mm-t), így állt elő a Venga a kategória egyik legnagyobbjával és a karoszszéria távoli sarkaiba ültetett kerekekkel. A Kovács Miklós nevével fémjelzett európai tervezőközpont egyéni vonalakkal töltötte ki az egyterűek helykínálatra összpontosító kockaigényét. Az emelkedő övvonalú, sportos, zömök autó a legtöbb versenytársánál kicsit alacsonyabb és szélesebb, ez is segített, hogy mind kevésbé dobozra emlékeztessen a forma. A belső tér így is tágas, bőséges a lábhely, nagy a csomagtartó, a magas ülőhely ellenére messze a tető, amit felárért keresztben osztott panorámaüveg boríthat. A magas ülés alapkövetelmény – a felmérések szerint azok a vásárlók, akik egyszer rákaptak, később nem szívesen adják alább.

Az ülések kényelmesek, jól láthatók a műszerfal hármas óracsövei. A középkonzol tekerőkapcsolóival rövid idő alatt meg lehet barátkozni, azután könnyen kezelhetők. A burkolatok kellemes látványú és tapintású, ám kemény műanyagok. Az utastér menet közbeni csöndessége gondos munkára és kimunkált elszigetelésre utal. Sok az üvegfelület, ám hátul némileg takar a hátsó oszlop. De ez semmi az első oszlopsor fedésé- hez képest, kanyarodáskor derék- ban hajladozhat a kíváncsi vezető. Az erős oszlopra is szükség van; a Kia ötcsillagos törésteszteredményre számít. A modellek biztonsági arzenálja példás, a leggyengébben felszerelt kivitelben is ott a hat légzsák, a kipörgés- és kitörésgátló és az aktív fejtámlapár.

A három felszerelési szint (LX, EX, TX) alapfokán is négy irányban állítható a kormánykerék és a vezetőülés, jár a hegyi elindulássegítő, a négy tárcsafék, a fémhatású középkonzol, elöl az elektromos ablakemelő, az osztott hátsó ülés és a négy hangszóró. A középső szintre automata légkondi, kormányról vezérelhető, USB-, aux-csatlakozós CD-rádió jut. A TX-szint 16 colos könnyűfém felnit, ködfényszórót, elektromos tükröket és hátsó ablakokat, bőr kormányborítást és sebességtartót ad hozzá.

A Venga listaárait már árlistánk is tartalmazza, az importőr 200 000 forint kedvezményt ad a bevezetéskor.

A raktéri ajtó „kettészeli” a hátsó lámpákat. Ablaka mögött nem látszik vaskos oszlop
 
Tér­nö­ve­lő­en nagy a ten­ge­lyek kö­zöt­ti tá­vol­ság. A kül­ső tük­rök al­já­ban vil­log az ol­dal­só irány­jel­ző
 
A má­so­dik szint­től a fel­sze­re­lés ré­sze a kormánytávvezérlős hang­zó­rend­szer. A hat lég­zsák és a kör­for­gós kö­zép­kon­zo­li kap­cso­ló alap­tar­to­zék
    

  

A rak­tér al­ja 13 cm-rel ma­ga­sabb­ra is he­lyez­he­tő, ak­kor azo­nos szint­re ke­rül a hát­só pe­rem, az ülés­hát és ami köz­te van
 
Fel­áras a te­tő­ab­lak. Az elül­ső fer­tályt ki le­het nyit­ni, és mind­két ré­sze be­lül­ről ár­nyé­kol­ha­tó
 
Nem pu­ha, nem ke­mény és elég hos­­szú a lap. Az ülés­ma­gas­ság sza­bá­lyoz­ha­tó, a de­rék­tá­masz erős­ség­e nem
    

Bővebben az Az Autó 2010/1. számában olvashat a cikk témájáról!

Comments

comments

Címkék: ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Oldtimer Show 2022

Május 13-15. között rendezték a XVII. oldtimer jármű kiállítást.

Can-Am Ryker 900 Rallye

A Can-Am Ryker egy roadster és egy túramotor szerelemgyereke,...

Már rendelhető a bZ4X, a Toyota első akkumulátoros elektromos modellje

A Toyota új bZ – beyond Zero – almárkájának...

Magyarországon is bemutatkozik az MG

Három modell forgalmazásával kezdi meg hazai tevékenységét a kínai...

Hangos Az Autó! – 5. rész

Letölthető és hallgatható podcast mellékletünk aktuális, júniusi adása.

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás