Újautó
Tesztnapló: Lexus RX 450h Luxury - Villamos művek
Második generációjába lépett a világ első hibrid sportos szabadidő-autója.
Tesztnapló: Lexus RX 450h Luxury
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
Kétgenerációs előnnyel, máig egyedüliként viszi a sportos szabadidő-autók hibridvonalát a Lexus.
Karosszéria, utastér Úgy változott, hogy teljesen más lett, de felismerhetően RX maradt. Jellegéhez mérten barátságos arcot mutat, és magas minőséget kívül-belül. Nagy külső méretei belül is érvényesülnek, tériszonnyal fenyegető magassága jó átláthatósággal párosul. Az elektromos mozgatású ülés a gyújtásra programozottan ágyaz meg: helyére tolja a kiszállás megkönnyítésére automatikusan hátrasikló ülést, és milliméterre visszaállítja a volán dőlésszögét és tengelytávolságát – nem kunszt ezt a vezetési kényelmet élvezni. A hátsó traktus szintén hatal
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
mas, a lábtér a hátsó ülések aszimmetrikus tologatásával – a csomagtér rovására – jócskán megnövelhető, a csomagtér a karakuri támlahajtással tágítható. A műszerfal távol áll a telitalálattól. A pult a két főmérő közé tett megjelenítővel példaértékű, és az infotainment kijelzője is élvezetes, ám a többi elrendezésben és használhatóságban elsőre maga a káosz, hoszszabb használattal, mint minden, nyilván megszokható. A klímaszabályozó és a rádió-CD kapcsolói valami páni rendetlenségben állnak, a menüpontok és a különböző beállítások (csak elektromos üzem, havas üzem stb.) bekapcsolása csupán nagy gyakorlattal és állandó tréningezéssel érhető el, de még a rádió megjelentetése is fogas kérdés lehet.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
Motor, erőátvitel A Lexus legizgalmasabb része, a hibridhajtás a villanymotorral az első kerekeket hajtja, a hátsó kerekeket a szükségletnek (rossz tapadáskor, nagy sebességű autózáskor stabilitási segélynyújtásnak stb.) megfelelően forgathatja villanymotor, a bolygóműves fokozatmentes automata váltónak hat mesterségesen programozott fokozata van. A 248 lovas, 3,5-es, Atkinson-ciklusú, változó vezérléses V6-os és a két villanymotor (167 LE és 68 LE) teljesen észrevétlenül kapcsolgat a különböző üzemek (vegyes, csak elektromos, két- és négykerék-hajtás, visszatáplálás) között, hirtelen gázadásra viszont a V-motor jelentősen felhangosodik. A mozgás mindenkor dinamikus, bár a gázfröccsöt álló helyzetből a 335 Nm-es össznyomaték ellenére kis késlekedéssel követi meggyőző gyorsulás. A fogyasztás azonban, különösen városban, lenyűgöző, és ezzel együtt a 148 g/km-es CO2-eregetés a teljesítményhez képest nagyon alacsony.
Bővebben az Az Autó 2009/12. számában olvashat a cikk témájáról!
Előnyei-hátrányai
Előnyei | Hátrányai | ||||||||||||||||||||||
|
|
Bővebben az Az Autó 2009/12. számában olvashat a cikk témájáról!
Műszaki adatok
Hibridhajtás belső égésű és két villanymotorral. Folyadékhűtéses, V6-os, hengerenkénti négyszelepes, két vezértengelyes, változó szívószelep-vezérléses (Atkinson) benzinmotor elöl keresztben beépítve. Könnyűfém blokk és hengerfej. Hengerűrtartalom: 3456 cm3, furat: 94,0 mm, löket: 83,0 mm. Teljesítmény: 248 LE/183 kW (6000/min). Nyomaték: 317 Nm (4800/min). Első villanymotor: 167 LE/123 kW, 335 Nm; hátsó villanymotor: 68 LE/50 kW, 139 Nm. Legnagyobb összteljesítmény: 299 LE/220 kW. Bolygóműves váltó, 6 programozott fokozattal. Elöl McPherson-, hátul összetett, független karrendszer, spirálrugók. Elöl-hátul tárcsafékek, blokkolásgátló. Saját tömeg: 2115 kg-tól. Gumiméret: 235/60 R18. Csomagtér: 496–1570 l. Üzemanyagtartály: 65 l. Hosszúság x szélesség x magasság: 4770x1885x1685 mm. Tengelytáv: 2740 mm. Gyorsulás (0–100 km/h): 7,9 s. Végsebesség: 200 km/h. Fogyasztás (város/városon kívül/vegyes): 6,6/6,0/6,3 l/100 km. CO2: 148 g/km. Tesztfogyasztás (csak városban): 8,3 l/100 km. Általános garancia: 3 év (100 000 km). Fényezési és rozsdagarancia: 8 és 12 év. Szervizintervallum: 15 000 km vagy 1 év. Védőszárny-szolgáltatás: 3 év (100 000 km).
Az alapváltozat (Basic) ára: 16 550 000 Ft A tesztelt változat (Luxury) ára: 21 320 000 Ft
Bővebben az Az Autó 2009/12. számában olvashat a cikk témájáról!
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...