2009. december 13. vasárnap, 12:38
Teszt: Opel Astra 1.4 Turbo - Csillag születik?
Itthon teszteltük az Opel új alsó-középkategóriását. Lehet belőle sikerkovács?
Képekben
 |  |  |  |  |
Az Insigniában az elülső ajtótól indul a pengeszerű oldalvonal, itt éppen fordítva, hátul emelkedik fel. A 18 colos kerekek ellenére csupán a nagy kátyúkat érezteti a futómű. Bal oldali külső tükre aszferikus, jól követhető a mögöttes forgalom. Adaptív, kanyarkövető xenonlámpájának fénye erős, az irányjelzők sérülékeny helyen, a lökhárító sarkában vannak |
| | A hátsó tetőoszlop sokat takar, bizonyos helyzetekben a beüvegezett elülső oszlop is akadályozza a tájékozódást. A kipufogó hangolása nem sportos, a fordulókör átlagos |
| | A Seat Leon és a Mazda3 is közeli formarokonának tűnik, az 1814 mm-es szélesség az eggyel nagyobb kategóriában általános. Innen jól látszik, milyen kicsi a hátsó ajtó. A kilincsek a régi modellről jönnek. A tesztautóba FlexRide adaptív futóművet szereltek, de sportos állásban sem rugózott zavaróan keményen a rossz magyar utakon |
|
| |  | | |

| |  | | 
|
Tiszta Insignia, kiváló minőségben, nyöszörgések nélkül. A telefon vagy a tárca befér a középkonzol alján kiképzett üregbe, ahol USB-csatlakozót is találunk. A kesztyűtartó az átlagosnál kisebb. Jó, hogy végre megint van vízhőmérő. A középkonzol felső sorában ott a Sport-gomb: ha benyomjuk, változik a kijelző színe, a futómű, a motorvezérlés és a kormány karaktere |
| | Jól tart és kényelmes az extrapénzért mért, négy irányban állítható elektromos deréktámaszú fotel. A középső könyöklő alatt rekesz bújik meg, sajnos a fedele nem reteszelhető, így rátámaszkodva gyakran visszacsúszik alaphelyzetébe |
| | Hátul akkor van elég tér, ha egyik elöl ülő sem magas. A középső padlómerevítés nem dudorodik zavaróan, hátra is jutott 12 V-os csatlakozó és fiók |
|
| |  | | |

| |  | | 
|
Mélyek, de nem hosszúak a zsebek, elöl puha, hátul kopogós plasztik burkolja az ajtót. Mindegyik ablakemelőt kivilágítják, a kapcsolók elöl-hátul egyérintésesek |
| | A feláras, a felső képen félig felemelt állapotban látható mozgatható padló zavaró, jobb nélküle megrendelni az autót. |
| | Az ajtó kellően magasra emelkedik, a kerékjáratok között egyméteres tárgyak is elférnek. A középső ülésrészből síalagút nyitható |
|
| |  | | |

| |  | | 
|
Szinte elvész a térben a vadonatúj erőforrás. Szépen, kevés rezonanciával dolgozik. A motortartó bakok kissé lágyak, terhelésváltáskor jól érezhetően billeg a hajtáslánc |
| | Ötletes a középső üreg: két pohár belefér, aljába pedig kisebb holmit (például digitális fényképezőgépet) rejthetünk. Előtte látszik az elektromos kézifék „karja” |
| | Csaknem tökéletes a pedálrend, az ajtó mellé kis tárolófiók is jutott. A fényszóró tekerőgombja mellé tették a műszerfal fényerő-szabályzóját |
|
| |  | | |
Bővebben az Az Autó 2009/12. számában olvashat a cikk témájáról!
Előnyei-hátrányai
Karosszéria, felfüggesztés |  | Motor, erőátvitel |
 | Minőségi összeszerelés |  | Kiváló zajszigetelés |  | Áttekinthető műszerfal |  | Biztonságos úttartás |  | Sok rakodóhely |  | Prémiumos rugózás |
|  | Vaskos hátsó tetőoszlopok |  | Korlátozottan variálható hátsó tér |  | Terebélyes középkonzo |  | Nagynövésű vezető mögött kis lábtér |  | Rosszul használható csomagtérpadló |
| |  | Finoman dolgozó, elfogadható dinamizmusú motor |  | Precíz kapcsolású váltó |  | Nem túlzó fogyasztás |  | Csendes üzem |
| |
 |
Biztonság | | Költségek |
 | Aktív első fejtámlák | | ESP alapáron |
| | |  | Gazdag alapfelszereltség |
|  | Kissé borsos ár |
|
Bővebben az Az Autó 2009/12. számában olvashat a cikk témájáról!
Műszaki adatok
Motor Soros négyhengeres, négyütemű, változó vezérlésű, turbós benzinmotor, elöl keresztben beépítve. Két felülfekvő vezérműtengely, hengerenként négy szelep.
Könnyűfém hengerfej, acélblokk. Hengerűrtartalom 1369 cm3, furat: 72,5 mm, löket: 82,6 mm. Sűrítési arány: 9,5:1. Teljesítmény: 140 LE/103 kW (4900/min). Nyomaték: 200 Nm (1850–4900/min).
Erőátvitel Hatfokozatú kéziváltó, hidraulikus működtetésű egytárcsás száraz tengelykapcsoló, elsőkerék-hajtás. Sebesség 1000/min fordulatszámon hatodik fokozatban: 50 km/h. Felfüggesztés: Elöl segédvázas McPherson-, hátul csatolt lengőkaros felfüggesztés, spirálrugók, kanyarstabilizátorral. Elöl hűtött-, hátul tömör tárcsafékek, ESP. 2,5 fordulatos, fogasléces kormánymű, elektromos rásegítéssel. Karosszéria: Ötajtós, ötüléses önhordó acélkarosszéria. Saját tömeg: 1298 kg. Megengedett össztömeg: 1870 kg. Üzemanyagtartály: 56 l.
Menetteljesítmények Gyorsulás (0–100 km/h): 9,7 s. Végsebesség: 205 km/h. Fogyasztás: város/városon kívül/vegyes: 4,8/7,8/5,9 l/100 km. Tesztátlag: 8,4 l/100 km.* CO2: 139 g/km. * Saját mérés, főleg országúton, két személlyel, +7 és +10 Celsius-fok közötti hőmérsékleten
Garancia, szerviz: Általános garancia és fényezési jótállás 2 év km-korlátozás nélkül, védőszárny-szolgáltatás: 2 év, átrozsdásodás elleni garancia: 12 év, szervizperiódus, olajcsere: 30 000 km vagy 1 év.
Az 1.4 Turbo alapfelszerelései (a németországi árlista alapján) Vezető- és utasoldali légzsák, oldallégzsákok elöl, függönylégzsákok, állítható magasságú vezetőülés, elektromos tükrök, elektromos elülső ablakemelők, Isofix-rögzítés, aktív fejtámlák elöl, kitörésgátló, négy irányban állítható szervokormány, automata pedálkioldó rendszer, központi zár.
Ára: 5 060 000 Ft
Bővebben az Az Autó 2009/12. számában olvashat a cikk témájáról!
Comments
comments