Újautó
Tesztnapló: Alfa 159 Sportwagon 1750 TBi Distinctive - Nyomásgyakorlás
Sportkombi Alfa-hagyományú formával, csúcsmodern motorral.
Tesztnapló: Alfa 159 Sportwagon 1750 TBi Distinctive
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
Kombi, de főként sportos szabadidős, és továbbra sem terebélyes áruszállító.
Karosszéria, utastér Jó anyagokból, bőrből, alumíniumból, kellemes műanyagból áll, utastere finoman kimunkált. Könnyű kényelmesen elhelyezkedni a kissé alacsony ülésben, kedvező a pedálkiosztás, az első bőrülések hosszú lapjának első-hátsó dőlése is állítható. Térhatású az órasor, a nagy középkonzol élményt ígérően a vezető felé fordul, mintha repülőt vezetne az Alfa pilótája. A középkonzoli kijelzősor a benzinszintet, a vízhőmérsékl
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
etet és a turbónyomást jeleníti meg. A fej fölötti magasság elegendő, noha a keskeny ablakok és a vaskos oszlopok szűkebb tér érzését adják. A hátsó ülés lapja kicsit rövid, de két utasnak kényelmes. A középre ülő elé hajlik a kardánbox lezárásául épített fűtésirányító központ. A középtermetű utas feje fölött és térde előtt elegendő a távolság, a magasak szoronghatnak. Kevés a rakodási lehetőség. Az ajtózseb olyan szűk, hogy még egy levél se fér igazán bele, legfeljebb távirat, sok rövidítéssel. Elég kurta a csomagtér, s magas a küszöbe, a hátsó ajtó nem nyit nagy utat. Az oldalak egyenletesek, a teret a háttámla osztott hajtása növeli.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
Motor, erőátvitel Szépen dobog az alfás szív, az 1750 a legkorszerűbb benzinmotorok példája: folyamatosan változó szelepvezérlés, közvetlen befecskendezés, turbó – szoros számítógépes felügyelet alatt. Az eredmény sportosan vagy öreguras nyugalommal irányítható, erős és nyomatékos erőforrás. A nyomógombos indításra éledő motor hangja férfias, nem csap zajt. Mélyről és hoszszan lehet húzatni. Már 1400-as fordulaton csúcson van a nyomaték, 2000 fölött ereje teljében, 4000-et elhagyva is még erősen gyorsít, és hangra is kap. A szolid autózáshoz nem kell sokat vacakolni a hatfokozatú váltóval, szinte bárhonnan előbukkan a nyomaték – százas tempónál hatodikban 2600-on jár a fordulatszámláló. A váltó könnyen tologatható, de a kuplungpedál némiképp erőteljes taposást kíván. A jóval nagyobb űrtartalmúakhoz mérhető motorképesség szolid mohósággal párosul: a tesztátlag 9,9 l.
Bővebben az Az Autó 2009/12. számában olvashat a cikk témájáról!
Előnyei-hátrányai
Előnyei | Hátrányai | ||||||||||||||||
|
|
Bővebben az Az Autó 2009/12. számában olvashat a cikk témájáról!
Műszaki adatok
Soros négyhengeres, hengerenkénti négyszelepes, közvetlen befecskendezéses turbós benzinmotor, elöl keresztben beépítve. Hengerűrtartalom: 1742 cm3. Furat 83, löket 80,5 mm. Teljesítmény: 200 LE/147 kW (5000/min). Nyomaték: 320 Nm (1400/min). Hatfokozatú kéziváltó, elsőkerék-hajtás. Elöl kettős keresztlengőkarok, hátul összetett karrendszerű felfüggesztés. Elöl-hátul tárcsafékek, elöl belső hűtéssel, ABS. Gumiméret: 225/50 R17. Csomagtér: 445/1242 l. Üzemanyagtartály: 70 l. Hosszúság x szélesség x magasság: 4660x1828x1422 mm. Tengelytáv: 2700 mm. Gyorsulás (0–100 km/h): 7,9 s. Végsebesség: 233 km/h. Fogyasztás (város/városon kívül/vegyes): 12,0/6,2/8,3 l/100 km. CO2: 194 g/km. Tesztátlag: 9,9 l/100 km. Garancia: 2 év általános km-korlátozás nélkül, 8 év átrozsdásodás elleni. Védőszárny-szolgáltatás: a garancia teljes idejére. Olajcsere-periódus: 35 000 km vagy 1 év.
Ára: 9 030 000 Ft
Bővebben az Az Autó 2009/12. számában olvashat a cikk témájáról!
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...