2009. december 9. szerda, 23:34
Összehasonlító teszt: Fiat Linea 1.4 T-Jet Dynamic, Kia Rio 1.4 16V Cool, Suzuki SX4 Sedan 1.6 16V GLX - Kedves alak
Három szedán, három országból, jelentős árkülönbséggel, azonos célcsoporttal.
Képekben
 |  |  |  |  |
Hagyományos lépcsőshátúak, eltérő részletekkel. Fényezést óvó plasztikot egyedül a Kia hord, igaz, a most rendelhető, némileg frissített verzióról már hiányoznak a műanyag betétek. A felnik a Rión 14, az SX4-en és a Lineán 15 colosak, utóbbi nálunk, feláras 16-os könnyűfém felniket hordott |
| | Egész karosszériájához hasonlóan a Suzuki fara a legmagasabb,csomagtere a legnagyobb |
| | A legszélesebb nyílás a Suzukié. Egyedül a Kia raktérfedeléről hiányzik a kárpitozás, a lökhárítót csak az idén őszi frissítést megelőző példányokon óvja fényezetlen betét – ez pakoláskor és parkoláskor is véd |
|
| |  | | |
 | |  | |  |
Az SX4 CD-rádiója MP3-olvasós, ajtózsebei palacktartósak, a váltókar előtt két pohártartó áll, a műszerfal színvilága a Rióéhoz hasonlóan komor |
| | A barátságos bézs kárpitozás nem alapáras a Lineában. A kokpit kemény műanyag, akárcsak a vetélytársaknál. Az ajtózsebek szűkek, a volán a legtágabb határok között, egyedül itt, négy irányban állítható |
| | A frissítés előtti Rióhoz nincs gyári rádió, a vékony kormány csak magasságában, szűk tartományban állítható, a pakolóhely-kínálat azonban a legjobb, az első-hátsó elektromos ablakemelő alapáras |
|
| |  | | |

| | 
| | 
|
A legnagyobb lábteret és a toronymagasan vezető belmagasságot egyaránt a Suzuki adja hátul |
| | Elegendő hely és méretes ülés jut a Fiat hátsó utasainak, praktikus a térdeknek teret hagyó első támlakialakítás |
| | Főként az ülés kisebb a többieknél bő 30 centivel rövidebb Kia második sorában |
|
| |  | | |
 | |  | |  | |
Méretes poggyásztér és a fix ülőlap miatt jelentős raktérlépcső jellemzi az SX4-est |
| | A hátsó ülőlap kizárólag a Lineában dönthető, a bővített raktérpadló így törésmentes |
| | A hármas legkisebb csomagtere a dönthetetlen ülőlap miatt a legszűkebb utastéri átjáróval bővíthető a Rióban |
|
| |  | | |
 | |  | |  |
Csendes és alacsony fordulaton is nyomatékos a Suzuki motorja. A váltó áttételezése túl rövid |
| | A legkisebb rezonanciával, de a leghangosabban jár a Fiat alul turbólyukas, felül erőteljes motorja |
| | Méretéhez mérten dinamikus és abszolút értelemben is takarékos a Kia a Suzukihoz hasonlóan 15 000 km-es szervizperiódusú benzinese |
|
| |  | | |
Bővebben az Az Autó 2009/12. számában olvashat a cikk témájáról!
Interaktív ponttáblázat
A táblázat letöltése Microsoft Excel (xls) formátumban
Bővebben az Az Autó 2009/12. számában olvashat a cikk témájáról!
Comments
comments