Bemutatók

2009. december 5. szombat, 16:41

Bemutató: Ford Focus Econetic - Okosan takarít

A Ford a Focus második Econetic generációját indítja.

Az alig látható légellenállástani változásokkal az alaktényező 0,31

A Ford a vezetési élvezet rombolása nélkül, igaz mintegy 300 000 forintos plusz költséggel, takarékosabb autót dob piacra a jövő év elején, a Ford Focus Econetic második generációját.

A hűtőrács részleges lezárásával, az első futómű 10, a hátsó 7 mm-es leültetésével, a Michelin Energy Saver gumikkal javítja a légellenállást (cw: 031) és a részecskeszűrős, 1,6-os motor simogatásával (módosított szívó és kipufogó rendszer, új porlasztófejekkel, hosszabb 3., 4., 5., fokozattal és végáttétellel, az ékszíj gyengébb feszítésével, alacsonyabb viszkozitású olajjal) csökkenti a fogyasztást. De az elektromos rendszer különleges szabályozása (erősebb töltés motorfék üzemben, töltés szüneteltetés erős gázadáskor) nemcsak a fogyasztást csökkenti, de egyúttal kifejezetten javíthatja a

Hátul a matricázatlan példányoknál csak az Econetic felirat utal a takarékos kivitelre

Focus dinamikáját is. A motor 109 és 90 lovas verzióban készül, az erősebb változathoz, opcióként a Ford első (kikapcsolható) StartStop rendszere is megkapható – kizárólag az ötajtós változathoz, mert egyébként az Econetic kombi változatban is piacra lép. A StartStop rendszer erősebb és csendesebben, illetve gyorsabban kapcsolódó önindítóból, nagyobb kapacitású akkumulátorból és a fogyasztók folyamatos működéséhez rendszerbe állított kisebb segédakkumulátorból épül fel,

A műszerfalon takarékos vezetésre utaló Eco kijelző csiszolja a vezetési stílust, ugyanakkor a StartStop rendszer ki is kapcsolható, a váltók ötfokozatú manuálisak, 3., 4., 5. fokozatuk és végáttételük hosszabb a többi 1,6-os dízelénél

egy különleges jelző rendszer a műszerfalon pedig a takarékos vezetés elérését segíti.

A StartStoppos rendszer teljes mellbedobásával 3,8, anélkül pedig 4,0 l/100 km-es átlagfogyasztás érhető el, a szén-dioxid kibocsátás pedig 99 illetve 104 g/km.

Az autó legnagyobb értéke, hogy nem tolakodva kínálja a takarékos autózást. Sőt viszonylag sportosan és főképpen igazán élvezetesen vezethető a Focus híresen jó első McPherson és hátsó független felfüggesztésein, és ebben az élvezetben a kormányszervo (sport, normál, és kényelmes) állíthatósága is sokat segít, és természetesen az összes kényelmi szolgáltatás megmarad, miközben valóban, és észrevehetetlenül is takarékosan lehet autózni.

A piaci bevezetés 2010 elején indul, itthon február-márciustól várható.

 

A Ford Focus Econetic számokban

 

1.6 TDCi Econetic (StartStop, 5 ajtós)

1.6 TDCi Econetic (5 ajtós és kombi

1.6 TDCi Econetic (5 ajtós és kombi)

Teljesítmény [LE/kW]

109/80

109/80

90/66

Nyomaték [Nm]

240

240

215

Fogyasztás (város/városon kívül/vegyes) [l/100 km]

4,5/3,4/3,8

5,0/3,4/4,0

5,0/3,4/4,0

CO2 kibocsátás [g/km]

99

104

104

Végsebesség [km/h]

191

191

182

Comments

comments

Címkék: , ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

A gyújtógyertyák feladata

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Megvan Európa legjobb vétele!

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Miért fontos az olajszűrő?

Ha a motorban az olaj hosszabb ideig szűretlenül marad,...

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás