Bemutatók
Bemutató: Ford Focus Econetic - Okosan takarít
A Ford a Focus második Econetic generációját indítja.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
A Ford a vezetési élvezet rombolása nélkül, igaz mintegy 300 000 forintos plusz költséggel, takarékosabb autót dob piacra a jövő év elején, a Ford Focus Econetic második generációját.
A hűtőrács részleges lezárásával, az első futómű 10, a hátsó 7 mm-es leültetésével, a Michelin Energy Saver gumikkal javítja a légellenállást (cw: 031) és a részecskeszűrős, 1,6-os motor simogatásával (módosított szívó és kipufogó rendszer, új porlasztófejekkel, hosszabb 3., 4., 5., fokozattal és végáttétellel, az ékszíj gyengébb feszítésével, alacsonyabb viszkozitású olajjal) csökkenti a fogyasztást. De az elektromos rendszer különleges szabályozása (erősebb töltés motorfék üzemben, töltés szüneteltetés erős gázadáskor) nemcsak a fogyasztást csökkenti, de egyúttal kifejezetten javíthatja a
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
Focus dinamikáját is. A motor 109 és 90 lovas verzióban készül, az erősebb változathoz, opcióként a Ford első (kikapcsolható) StartStop rendszere is megkapható – kizárólag az ötajtós változathoz, mert egyébként az Econetic kombi változatban is piacra lép. A StartStop rendszer erősebb és csendesebben, illetve gyorsabban kapcsolódó önindítóból, nagyobb kapacitású akkumulátorból és a fogyasztók folyamatos működéséhez rendszerbe állított kisebb segédakkumulátorból épül fel,
egy különleges jelző rendszer a műszerfalon pedig a takarékos vezetés elérését segíti.
A StartStoppos rendszer teljes mellbedobásával 3,8, anélkül pedig 4,0 l/100 km-es átlagfogyasztás érhető el, a szén-dioxid kibocsátás pedig 99 illetve 104 g/km.
Az autó legnagyobb értéke, hogy nem tolakodva kínálja a takarékos autózást. Sőt viszonylag sportosan és főképpen igazán élvezetesen vezethető a Focus híresen jó első McPherson és hátsó független felfüggesztésein, és ebben az élvezetben a kormányszervo (sport, normál, és kényelmes) állíthatósága is sokat segít, és természetesen az összes kényelmi szolgáltatás megmarad, miközben valóban, és észrevehetetlenül is takarékosan lehet autózni.
A piaci bevezetés 2010 elején indul, itthon február-márciustól várható.
A Ford Focus Econetic számokban | |||
| 1.6 TDCi Econetic (StartStop, 5 ajtós) | 1.6 TDCi Econetic (5 ajtós és kombi | 1.6 TDCi Econetic (5 ajtós és kombi) |
Teljesítmény [LE/kW] | 109/80 | 109/80 | 90/66 |
Nyomaték [Nm] | 240 | 240 | 215 |
Fogyasztás (város/városon kívül/vegyes) [l/100 km] | 4,5/3,4/3,8 | 5,0/3,4/4,0 | 5,0/3,4/4,0 |
CO2 kibocsátás [g/km] | 99 | 104 | 104 |
Végsebesség [km/h] | 191 | 191 | 182 |
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...