2009. november 29. vasárnap, 21:09
Összehasonlító teszt: Dacia Sandero 1.4 Access, Peugeot 206+ 1.4 Urban, Suzuki SX4 1.5 GC - Válságkezelők
Utasterük családi, és erre a szerepre áruk alapján is alkalmasak. Az SX4 hazai népszerűségét tavaly csak a Swifté múlta felül. A 4,1 m hosszú Suzuki a legnagyobb az összehasonlításban. A Dacia 8, a Peugeot 22,8 centivel rövidebb nála. Mégis azonos célcsoportért versenyeznek, de szinte teljesen eltérõ eszközökkel. Mindhárman alapfelszereltséggel, de néhány pluszextrával mérkõztek. A Sanderóban olyan felszerelések is voltak, amelyek az alaphoz nem rendelhetők.
Képekben
 |  |  |  |  |
A Dacia és a Suzuki 15, a Peugeot 14 colos lemezfelniken gurul alapáron. A bázis-Sandero külső tükre és kilincse a SX4-éhez hasonlóan fényezetlen |
| | A Daciáé a legszélesebb csomagtérnyílás, a Peugeot-ban kell a legkevésbé magasra emelni a pakkokat, s a raktérküszöb ott a legalacsonyabb. Egyedül a Suzuki pótkereke nem teljes értékű |
| | Eltérő karakterek, a Sandero és az SX4 meredek fara alatt jól hasznosítható a tér, egyedül a Peugeot óvja fényezetlen betéttel a mindhármuknál alapáron fényezett lökhárítót |
|
| |  | | |
 | |  | |  |
A legpuritánabb felszereltségű Sandero kormánya alapáron szervo nélküli, s a Peugeot-éhoz hasonlóan fix magasságú. A pedálrend nem hibátlan, a gázpedál ellentartó rugója túl gyenge, a jobb láb hamar elfárad |
| | A kormányoszlopról vezérelhető CD-s rádió a Peugeot-ban sem alap, de a kényelmi felszereltség kétségkívül itt a legjobb. A 207-eséhez hasonló műszerfal tetszetős, a szintén friss ülések puha tömetűek, mégsem kényelmetlenek |
| | Kéttónusú, még némi fémes betétet is felvonultat a Suzuki műszerfala. Tükrei csak kívülről állíthatók. A kormány magassága egyedül itt szabályozható, helykínálatban egyértelműen győztes |
|
| |  | | |

| | 
| | 
|
A fejtérre nem lehet panasz, de a nyúlánkabbaknak kevés lehet a Sandero hátsó lábhelye. A pad háromszemélyesre formázott, ám a kézifék mögötti pohártartós konzol csökkenti a lábteret |
| | Csenevész a lábtér, három felnőttnek nagyon keskeny a hátsó pad a 206+-ban. Az SX4-gyel közös jellemző az Isofix-csatlakozó és a hátralátást javító háttámlára tolható hátsó fejtámaszsor |
| | Még 190 centiseknek is elegendő az SX4 helykínálata. Az ülés és a középső padlómerevítő szűkíti a lábteret, így öt felnőttel csak rövidebb távokra ajánlható a Suzuki |
|
| |  | | |
 | |  | |  | |
Még 190 centiseknek is elegendő az SX4 helykínálata. Az ülés és a középső padlómerevítő szűkíti a lábteret, így öt felnőttel csak rövidebb távokra ajánlható a Suzuki |
| | A Peugeot-nál az ülőlap és a támla is csak egyben billenthető előre, a raktér lépcsője minimális, a padló mégsem törésmentes, a pótkerék kívülről csimpaszkodik rá. A csomagtér mégis a mezőny legkisebbje |
| | Az ülések osztott előrehajtásával az SX4-ben sík, de rövid raktér alakítható ki. A csomagtérben kézzel kapcsolható lámpa és táskaakasztó is van |
|
| |  | | |
 | |  | |  |
A hármas legiszákosabbja a Dacia, motorja egyenletesen húz, de mechanikai zajai már alapjáraton jól hallhatók |
| | A Peugeot motorjának technikai színvonala a Daciáéhoz hasonló, ám kulturáltságával, alacsony fordulaton is érezhető nyomatékgazdagságával annál sokkal kellemesebb karakterű |
| | A mezőny egyetlen 16 szelepese a Suzuki. Hangja kissé érces, fogyasztása visszafogott |
|
| |  | | |
Bővebben az Az Autó 2009/7. számában olvashat a cikk témájáról!
Összehasonlító műszaki táblázat
A táblázat letöltése Microsoft Excel (xls) formátumban
Bővebben az Az Autó 2009/7. számában olvashat a cikk témájáról!
Comments
comments