Bemutatók

2009. november 27. péntek, 08:35

Frissítés: Suzuki SX4 - Belső kérdés

A finom retus és az átgyúrt motorpaletta csak az ötajtós SX4-esekhez jár.

A frissítéssel az alufelniválaszték és a tetőcsomagtartó is megújult, a lökhárítók módosításával a hossz 2 cm-t nőtt

A magyar piac egyik legnépszerűbb modellje a Suzuki SX4, de mint a legtöbb típusnak, idén csaknem felére estek eladásai. A változásokat szinte nagyítóval kell keresni: a hűtőmaszk bordái módosultak, és az elülső lökhárító is friss, hátul gyakorlatilag csak az alsó műanyagot cserélték ki.

Belül (a gazdagabb kiviteleknél) új a műszerfal tetejére ültetett magashang-sugárzó, a fedélzeti számítógép kijelzője az átrajzolt számlapos műszerek közé került, a légkondicionáló immár lehet automata, és az MP3-as, CD-s rádió gombjai is mások lettek. Alakult a könyöklők párnázata, a belső kilincsek krómozottak. Az átdolgozott hangszigetelést a korábbinál hatásosabbnak ígéri a gyár.

A motorsor változása látványosabb: az 1,6-os (90 LE) PSA-eredetű turbódízel kivételével az összes Euro5-ös. A benzinesek sokat erősödtek, immár mindkettő változó vezérlésű (1,5: 99 LE, 133 Nm helyett 112 LE, 145 Nm; 1,6: 107 LE, 145 Nm helyett 120 LE, 156 Nm), ugyanakkor fogyasztásuk apadt (vegyes üzemben bő 0,5 l/100 km-rel). A korábbi 1,9-es (120 LE) dízelt új 2,0 l-es váltja. A GM–Fiat öngyújtós sok más modellből ismerős, 135 lóereje és 320 Nm nyomatéka itt hatfokozatú kéziváltóval, összkerékhajtással és 5,5 l/100 km vegyes fogyasztással társul. A váltók az összes többi motorral ötfokozatú kézik, automata (négyfokozatú, bolygóműves) kizárólag az 1,6-os benzineshez társítható, ahhoz az automatikus, de kézzel fixre is zárható összkerékhajtás és az eddig a kizárólag a csúcsmotorhoz kapható kitörésgátló is elérhető.

A 3,130 milliós indulóárú SX4 felszereltsége továbbra is csak lépcsősen, csomagokkal bővíthető, az Isofix és az ABS mindben alap, a belépőkivitelhez csupán elülső légzsákok járnak. Oldal- és függönylégzsák csakis együtt és kizárólag az erősebb motorokkal kapható, a csúcsmodellben sok más mellett tempomat, ülésfűtés, kulcs nélküli nyitás-indítás is kényeztet.     

katona

Bővebben az Az Autó 2009/11. számában olvashat a cikk témájáról!

 

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

A Vinfast és az Autobest együttműködése

A 2017-ben alapított, 2018-ban pedig az Autobest által is...

Új IVECO T-WAY, az off-road haszonjármű

Az Iveco kiegészíti Iveco Way nehézgépjármű sorozatát új off-road...

Itthon az új Lexus NX: itt a plug-in hibrid hajtás!

A márka legfontosabb modelljéből - 2014 óta - több...

Szeptembertől érkezik a Kia EV6 Magyarországra

Megtapogathattuk, beleülhettünk a Kia első tisztán elektromos hajtásra tervezett...

A Renault Trucks 2021 évi fejlesztései

Változik a dizájn, megújul a kormányoszlop, az ülések, és...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás