Hírek

2009. november 25. szerda, 12:03

Itt a vadonatúj Chevrolet Spark! - Feltörekvő

A Chevrolet vadonatúj kisautója jövőre ér a szalonokba. A 2005-ben az 1998-ban megjelent Matizból formált Spark még sosem volt ennyire friss, mint most. Továbbra is kizárólag ötajtósként, csakis benzinmotorokkal várható.

Az orr továbbra is bumfordi, de a korábbinál jóval sportosabb, a hűtőmaszk is hangsúlyosabb.

Az idén tavasszal, a Genfi autószalonon már megismert vadonatúj forma a Chevrolet Beat koncepcióautót követi. A részletes műszaki adatok azonban csak most, a piacra lépést nem sokkal megelőzve derültek ki. Ötajtósként, a korábbinál visszafogottan, de növelt méretekkel lép színre a vadonatúj Chevrolet Spark. A térkínálat fokozása mellett ugyanolyan fontos volt a kompakt, zsúfolt városokban is könnyedén elférő méretek megőrzése. A 3640x1597x1522 mm-es, 2375 mm tengelytávú kisautó hosszában 14,5 cm-t, széltében 10,2, magasságában 2,2 cm-t nőtt, tengelytávja pedig 3,5 cm-rel gyarapodott.

A hátsó ajtók kilincseit az oszlopokba rejtették, figyelmet vonz a lámpa és a lökhárítóba épített kipufogóvég is

Változatlan a csomagtér 170 l-es alapmérete, az üléshajtás sablonos, de az előrebillenthető lapok helyére fektethető támlák a raktér síkjába fekszenek.

A motorpaletta továbbra is kizárólag benzineseket sorol, ám immár csakis négyhengeres, hengerenkénti négyszelepes, Euro5-környezetvédelmi normás egységek szerepelnek. A kisebbik 1,0 l-es (68 LE, 93 Nm), 15,5 s 100 km/órára gyorsulást, 154 km/órás végsebességet, a nagyobbik, 1,2 l-es (81 LE, 111 Nm) 12,1 s gyorsulást és 164 km/órás csúcstempót mutat, egységes az 5,1 l/100 km vegyes fogyasztás és a 119 g/km CO2-emisszió. Mindkét motor vezérlése egész életre szóló láncos, az alacsony fogyasztás érdekében alacsony fordulaton csak egyik szívószelepük nyit.

A műszerfal színes betéteket hordhat, az ajtózsebekbe 1,5 l-es palackok is beférnek, a műszerfal a robogókéra emlékeztető: az analóg sebességmérőt digitális fordulatszámmérő egészíti ki

Kezdetként csakis ötfokozatú manuális váltók szerepelnek, automatáról egyelőre nincs hír.

Elvében a korábbival egyező az elöl McPherson, hátul csatolt hosszanti lengőkaros futómű, a fogasléces kormánymű rásegítése, szintén változatlanul, hidraulikus. A fékek elöl immár belső hűtésű tárcsák, hátul maradtak a dobok. A négy csatornás ABS a tervek szerint az elülső légzsákokhoz hasonlóan alapfelszerelés lesz, a biztonsági arzenál opcióként oldal- és függönylégzsákokat, valamint kitörségátlót is felvonultathat. A kényelmi felszereltség része lehet sok egyéb mellett a kormányról vezérelhető, 4 GB belső memóriás, éintőképernyős, USB-csatlakozós audiorendszer, az automata légkondi és a tolatóradar is.

Nézze meg a Spark fotógalériáját!

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

XVI. Lotus-Retro Mobil Concours d’Elegance, 2023 Hévíz

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák feladata

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Megvan Európa legjobb vétele!

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Miért fontos az olajszűrő?

Ha a motorban az olaj hosszabb ideig szűretlenül marad,...

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás