Bemutatók

2009. november 22. vasárnap, 12:57

Bemutató: Volkswagen T5 - A mázsa csókja

A T5-ös Transporterrel ugyanaz történt, mint tavaly a Golffal. Nehéz eldönteni, hogy új-e, vagy csupán a korábbi alapos átszabása.

A T5 orrát az új Polóéhoz és a Golf VI-éhoz igazították. Nincs már bolygóműves automata váltó, csak a hétfokozatú duplakuplungos DSG kapható a 140 és a 180 lóerős dízellel. A kitörésgátló az összkerékhajtásúakban immár bezárt hátsó diffivel is üzemképes, korábban ilyenkor magától kikapcsolt

A szerkezeti alapok változatlanok: a felújított T5-ös nagyegyterűszerepben dolgozó személyszállító változatai (Transporter Kombi, Multivan, Caravelle és California) kétféle tengelytávval (3,0 és 3,4 m) és ennek megfelelően két hosszal rendelhetők (4892 mm és 5292 mm). Az önhordó karosszéria alapjaiban a régi, elöl segédvázas a McPherson, hátul oldalanként több lengőkaros a független futómű, de a szerkezeti anyagok – főleg a mikroötvözött acélok – okos felhasználásával a tömeget valamennyi kivitelben sikerült csökkenteni. A palettáról eltűntek a korábbi öt- és hathengeres erőforrások, mostantól mind soros négyhengeres, 2,0 literes és Euro5-ös besorolású. Benzines egyetlenegy maradt, 115 lóerővel, hengerenként két szeleppel, az öszszes többi ugyanabból, a személyautókban is használatos közös csöves befecskendezésű turbódízelből származtatható, négy teljesítményszinttel: 84, 102, 140 és 180 LE. Valamennyi alapáron részecskeszűrős, kipufogógáz-viszszavezetéses és oxidációs katalizátoros, a csúcskivitel a friss fejlesztésű (hamarosan más Volkswagenekben is megjelenő) duplaturbós. A felépítés alapvetően elsőkerék-hajtású, de Haldex kuplungos összkerékhajtás valamennyi kivitelhez elérhető, kizárólag a két legizmosabb turbódízellel, felárért hátsó diffizárral. A váltók a benzinmotorhoz és a két gyengébb gázolajoshoz alapáron ötfokozatú kézik, a két csúcsmotorhoz hatsebességesek járnak. Ez utóbbiak helyett hétfokozatú duplakuplungos robotizált (DSG) erőátvitel is választható, az összkerékhajtás és a DSG együtt azonban csak a 180 lóerős biturbóval kapható.

A műszerfal háromféle lehet, felszereltségtől függően, az eltérések aprók. Az órák háttérvilágítása zöldesfehér, a korábbi kék-piros kombináció helyett

A személyszállítók közül a Transporter Kombi három (1990, 2176 és 2476 mm) magassággal rendelhető, a többi egységesen 1990 mm-re tornyosul, az emelhető tetős California alapesetben is fél centivel magasabb. A maximális utaslétszám – a feláras dupla első utashellyel – kilenc, a magasabb felszereltségekkel alapáron (lejjebb felárért) tologatható középső üléssor is kapható.

A maximális utaslétszám kilenc, előre dupla utasülés is rendelhető, a középső sor felárért előre-hátra csúsztatható

Az átdolgozott orr és a finoman átrajzolt hátsó fények mellett felfrissült a műszerfal, és újak az ülések tömetei is. A hírek szerint valamennyi kivitelben alap a két légzsák, a vontatmányra is vigyázó kitörésgátló, az elektronikus fékerőelosztó és a fékasszisztens. Az extrák listájára a szokásos tételek (navigáció, két- vagy háromzónás légkondi, bőrülések) mellé felkerült az első ködlámpákkal operáló kanyarvilágítás, a holttérfigyelő rendszer, a tolatókamera és a keréknyomás-ellenőrző is. A fékek minden keréken tárcsásak, az átdolgozott, hagyományosan hidraulikus szerkezetű szervokormány szivattyúja csak akkor vesz fel teljesítményt, ha arra tényleg szükség van, így csökkenti a fogyasztást.

Bővebben az Az Autó 2009/11. számában olvashat a cikk témájáról!

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

XVI. Lotus-Retro Mobil Concours d’Elegance, 2023 Hévíz

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák feladata

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Megvan Európa legjobb vétele!

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Miért fontos az olajszűrő?

Ha a motorban az olaj hosszabb ideig szűretlenül marad,...

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás