Bemutatók
Bemutató: Volkswagen T5 - A mázsa csókja
A T5-ös Transporterrel ugyanaz történt, mint tavaly a Golffal. Nehéz eldönteni, hogy új-e, vagy csupán a korábbi alapos átszabása.
A szerkezeti alapok változatlanok: a felújított T5-ös nagyegyterűszerepben dolgozó személyszállító változatai (Transporter Kombi, Multivan, Caravelle és California) kétféle tengelytávval (3,0 és 3,4 m) és ennek megfelelően két hosszal rendelhetők (4892 mm és 5292 mm). Az önhordó karosszéria alapjaiban a régi, elöl segédvázas a McPherson, hátul oldalanként több lengőkaros a független futómű, de a szerkezeti anyagok – főleg a mikroötvözött acélok – okos felhasználásával a tömeget valamennyi kivitelben sikerült csökkenteni. A palettáról eltűntek a korábbi öt- és hathengeres erőforrások, mostantól mind soros négyhengeres, 2,0 literes és Euro5-ös besorolású. Benzines egyetlenegy maradt, 115 lóerővel, hengerenként két szeleppel, az öszszes többi ugyanabból, a személyautókban is használatos közös csöves befecskendezésű turbódízelből származtatható, négy teljesítményszinttel: 84, 102, 140 és 180 LE. Valamennyi alapáron részecskeszűrős, kipufogógáz-viszszavezetéses és oxidációs katalizátoros, a csúcskivitel a friss fejlesztésű (hamarosan más Volkswagenekben is megjelenő) duplaturbós. A felépítés alapvetően elsőkerék-hajtású, de Haldex kuplungos összkerékhajtás valamennyi kivitelhez elérhető, kizárólag a két legizmosabb turbódízellel, felárért hátsó diffizárral. A váltók a benzinmotorhoz és a két gyengébb gázolajoshoz alapáron ötfokozatú kézik, a két csúcsmotorhoz hatsebességesek járnak. Ez utóbbiak helyett hétfokozatú duplakuplungos robotizált (DSG) erőátvitel is választható, az összkerékhajtás és a DSG együtt azonban csak a 180 lóerős biturbóval kapható.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
A személyszállítók közül a Transporter Kombi három (1990, 2176 és 2476 mm) magassággal rendelhető, a többi egységesen 1990 mm-re tornyosul, az emelhető tetős California alapesetben is fél centivel magasabb. A maximális utaslétszám – a feláras dupla első utashellyel – kilenc, a magasabb felszereltségekkel alapáron (lejjebb felárért) tologatható középső üléssor is kapható.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
Az átdolgozott orr és a finoman átrajzolt hátsó fények mellett felfrissült a műszerfal, és újak az ülések tömetei is. A hírek szerint valamennyi kivitelben alap a két légzsák, a vontatmányra is vigyázó kitörésgátló, az elektronikus fékerőelosztó és a fékasszisztens. Az extrák listájára a szokásos tételek (navigáció, két- vagy háromzónás légkondi, bőrülések) mellé felkerült az első ködlámpákkal operáló kanyarvilágítás, a holttérfigyelő rendszer, a tolatókamera és a keréknyomás-ellenőrző is. A fékek minden keréken tárcsásak, az átdolgozott, hagyományosan hidraulikus szerkezetű szervokormány szivattyúja csak akkor vesz fel teljesítményt, ha arra tényleg szükség van, így csökkenti a fogyasztást.
Bővebben az Az Autó 2009/11. számában olvashat a cikk témájáról!
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...