Bemutatók

2009. november 4. szerda, 06:57

Bemutató: Fiat Punto Evo - Újratöltve

A Grande Puntót a Punto Evo követi. Az alapok közösek, ám a hardver új töltetet kapott.

Képekben

Az orr-rész a legerősebb ismertetőjegy. A sportosabb változaton alul rombuszhálós a levegőrostély. Nézze meg videón is!

A szupermini kategória legújabb versenyzője, ha valamivel, főképpen új motorkínálatával, fogyasztásával és felszereltségével fog hódítani, nem formájával, kivitelével vagy zöldségével. Az új motorkínálat egyik oszlopa az 1,4-es, Multiair egyenesen a dízelek trónfosztására is készülhetett. Ez, a már elvében részletesen ismertetett (Az Autó 2009/5. és 2009/10.) motor egyetlen vezértengelyével és az olajnyomással szinte korlátlanul vezérelt szívószelepeivel legalább akkora durranás lesz, mint az ugyancsak a Fiat nevéhez kötődő, de a Boschnak is eladott közös csöves (common rail) dízelrendszer, ami forradalmasította a dízel karriertörténetét. A Multiair egyelőre nem eladó, olasz forrásaink szerint később még ez is bekövetkezhet, addig is azonban a Fiat akar aratni vele, és az Evóban, korábban az Alfa Mitóban futott próbánk alapján erre nagyon jó esélye van. A már kipróbált turbóváltozata éppen azt tudja (szívóban is megvan), ami a kis benzinmotorokból mindig is hiányzott: az alacsony fordulaton megjelenő, folyamatosan leadott igen magas nyomatékot, nagy teljesítményt, kis fogyasztást és az összes káros anyag meredeken zuhantatott képződését – teljesíti is a csak 2011-re kötelezően előírt Euro5-ös előírásokat. Aztán itt van a kis 1,3-as közös csöves Multijet dízel II. generációja, az igen gyors porlasztófejeivel 90-ről 95 lóerőre emelt teljesítménnyel alacsonyabb fordulatszámon is vége a lehalásnak, 1000/min-től él, 1600 felett nagyon, csendes és rezonanciamentes, talán ez a legérdekesebb és használhatóbb kis dízel ma. Mindezeket az Euro5-ös motorokat kötelezően kikapcsolható start-stop rendszer egészíti ki, más motorokhoz rendelhető. A motorválaszték az új erőforrásokkal igen széles, az öt- vagy hatfokozatú váltó, illetve a robotizált Dualogic motorfüggő (lásd táblázatunkat).

Nagyobb a hátsó embléma, a lámpákat LED-es világítása határolja. A Punto T betűjének szárát képező pont a nagy teljesítményű motoroknál piros, a gázüzeműeknél zöld, egyébként fekete
 
A 95 lovas erősebb, 1,3-as Multijet II. dízel. Nyomatékos, csendes, tiszta és takarékos
 
A műszerfal teljesen új. Felül kemény, alul puhább a műanyaga
    

Bővebben az Az Autó 2009/11. számában olvashat a cikk témájáról!

Videón

Bővebben az Az Autó 2009/11. számában olvashat a cikk témájáról!

Comments

comments

Címkék: , , , ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Kia Carnival

Európából sajnos régóta eltűnt, Észak-Amerikában azonban a Sedona örökébe...

Ez a leggyorsabb Cupra!

A VZ a spanyol Veloz (gyors) rövidítése, ami valóban...

30 éves a Magyar Suzuki

50 év kihagyás után, 1991 tavaszán a japán márka...

Mercedes-Benz EQC 400 4Matic

2,5 tonna tömény csúcstechnika, amiből hat és félmázsányit nyomnak...

Aston Martin F1 Safety Car

Idén egy valamiben biztos megtörik a Mercedes uralma az...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás