Újautó

2009. november 2. hétfő, 21:42

Teszt: Toyota Prius Premium - Áramformás

A Prius továbbra is élenjár. Két elődjéhez képest csak erősítette egyedülálló pozícióját: a hibrid műmájerek felbukkanása közepette is a legracionálisabb, teljes értékű hibrid maradt.

Képekben

Tudományos, szárnyprofilforma nagy beltérrel. A gépháztető és az első kerékagyak könnyűfémből készültek
 
A lámpaburák mögül diódák szórják a fényt. A levitt üveg sokat javít a kilátáson, hátra kamera tekint, de automatikus beparkolóval is megvásárolható
 
Az ajtón is kemény, mégis ízléses a műanyag, kicsi a zseb, mint ahogy rakodási helyből sincs sok
    

  

Kényelmesek az első ülések, a kilátás is jó
 
Modern műszerfal környezetkímélő anyagokból. A sebességváltógomb végre méltó méretre, egy közönséges kapcsolónyira csökkent
 
A középpult kicsit sok, de kiismerhető gombbal és érintős kijelzővel
    

  

Hátul amúgy is igen nagy a lábtér, a sík padlózat még kihasználhatóbbá teszi, a belmagasság is normális
 
Aszimmetrikusan, egyszerűen hajtható le a támla, az ülőlap közben lesüllyed (karakuri), és a csomagtér padlózatával egy síkba kerül
 
A motortérben jobb oldalon a központi elektronika, méretben az elődhöz képest jelentősen csökkent
    

  

Az elődhöz képest nagyobb a csomagtér…
 
…alatta jókora, akár kivehető tárolóval…
 
…még lejjebb pótkerék vagy defektjavító készlet, a hibrid- és a normális 12 V-os akkumulátor
    

Bővebben az Az Autó 2009/11. számában olvashat a cikk témájáról!

Előnyei-hátrányai

Karosszéria, felfüggesztésMotor, erőátvitel
Alacsony alaktényező, nagy utas- és csomagtér
Kívül-belül jó kivitel, környezetkímélő anyagok
Komfortos ülések, elöl és hátul
Kényelmes rugózás, jó kanyarstabilitás és kanyarodási tulajdonságok
Csendes utastér
Megfelelő erőkkel dolgozó kormány és fék
 Szélvédőre vetített információk
Diódás tompított fény (magasabb szereltséghez)
Kis zsebek, kevés rakodási hely
 
Észrevehetetlen átjárás az üzemmódok között
Egyszerű vezethetőség
Határozottan jó dinamika
Igen alacsony fogyasztás (és szennyezőanyag-kibocsátás
Csendes erőátviteli lánc
Gazdag felszereltség
Erős gyorsításkor hangos motor
Biztonság Költségek
Kormányzottság-befolyásoló, kapcsolható kitörésgátló
 Hét légzsák
Felső Isofix-pontok
A jobb tükör nem aszferikus
 
Igen alacsony fogyasztás
Magas ár
15 000 km-es olajcsere

Bővebben az Az Autó 2009/11. számában olvashat a cikk témájáról!

Műszaki adatok

Motor Folyadékhűtéses, soros négyhengeres, hengerenkénti befecskendezéses, Atkinson-ciklusú benzinmotor, keresztben beépítve, könnyűfém blokk és hengerfej. Két lánchajtású, felülfekvő vezértengely, hengerenként négy szelep, változó szívó- és kipufogószelep-vezérlés. Hengerűrtartalom: 1798 cm3, furat: 80,5 mm, löket: 88,3 mm. Kompresszió: 13,0:1. Teljesítmény: 99 LE/73 kW (5200/ min), a villanymotorral együtt 136 LE/100 kW. Nyomaték: 142 Nm (4000/min). Olajtöltés: 4,2 l. Hűtővíz: 7,3 l. Akkumulátor: 12 V 40 Ah. Elektromotor: Állandó mágneses, háromfázisú. Feszültség: 650 V. Teljesítmény: 80 LE/60 kW (1200–1540). Nyomaték: 207 Nm (0–13 000).

Akkumulátor Feszültség: 201,6 V, elemek száma: 28, Kapacitás: 6,5 Ah. Teljesítmény: 27 kW. Legnagyobb teljesítmény (együtt): 136 LE.

Erőátvitel Elektronikusan vezérelt bolygóműves, fokozatmentes váltó, elsőkerék-hajtás.

Felfüggesztés Elöl McPherson-felfüggesztések segédalvázon, hátul csatolt hosszanti lengőkarok spirálrugókkal, külön szerelt hidraulikus lengéscsillapítókkal. Kanyarstabilizátor elöl. Fogasléces kormánymű, elektromos rásegítéssel. Elektronikus regeneratív és elektronikusan vezérelt hidraulikus fékrendszer. Elöl és hátul tárcsafékek, blokkolásgátló.

Karosszéria Ötajtós, ötüléses acélkarosszéria, könnyűfém elemekkel. Saját tömeg: 1370 kg-tól. Megengedett össztömeg: 1805 kg. Üzemanyagtartály: 45 l.

Menetteljesítmények Gyorsulás (0–100 km/h): 10,4 s. Végsebesség: 180 km/h. Fogyasztás: város/városon kívül/vegyes: 3,9/3,7/3,9 l/100 km. Tesztátlag: 5,8 l/100 km*. CO2: 89 g/km. * Saját mérés, csak városi használatban, egy személlyel, 16–27 Celsius-fok hőmérsékleten

Garancia, szerviz Általános 3 év (az első évben km-korlátozás nélkül, a következő 2 évben 100 000 km-es korlátig). Öt év/100 ezer km garancia a hibrid elemeire. Átrozsdásodás elleni: 12 év. Fényezési: 3 év. Védőszárny: 3 év. Szervizperiódus, olajcsere: 15 000 km. Az alapkivitel (Prius) érdemleges tartozékai: Két front-, első oldal- és függönylégzsák, térdlégzsák, felső Isofix-pontok hátul, aktív első fejtámlák, magasságban állítható vezetőülés, elektromos deréktámasz-állítás, elektronikus klíma, sebességtartó automatika, érintőgombok a kormányon, két síkban állítható kormány, kulcs nélküli rendszer a vezető oldalán, elektromos ablakok, aszimmetrikusan dönthető hátsó üléstámlák, első könyöklő, kitörésgátló, emelkedőn elindulássegítő, LED-es hátsó lámpák, ködfényszóró, hővédő üvegezés, gazdaságos vezetés fénye, szélvédőre vetített kijelző, mini jack külső zeneforráshoz, rádió-CD-MP3-WMA, 6 hangszóróval.

Ára: 7 425 000 Ft

A tesztautó (Prius Premium) többletszerelvénye Automatikus beparkoló rendszer, távvezérelhető klíma, napelemes szellőztetés, kulcs nélküli rendszer, automatikus belépésvilágítás, szürkület- és esőérzékelő, napfénytető, LED-es tompított fény, vízlepergető első üvegek, tolatókamera, navigációs rendszer 7 colos érintőkijelzővel, Bluetooth, 8 hangszóró.

Ára: 9 235 000 Ft

Bővebben az Az Autó 2009/11. számában olvashat a cikk témájáról!

Comments

comments

Címkék: ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Oktatás a Magyar Autóklub vezetéstechnikai pályáján (x)

Hasznos és élményekkel teli programmal vár mindenkit a MAK...

Ecobest Challenge 2021, Electrified by Vinfast

Az Autobest idén is megrendezte Spanyolországban a nagy villanyautó-tesztjét.

Mutatjuk az Autobest 2022 döntőseit!

Döntött a zsűri, ez a hat modell maradt versenyben...

Háromféle hibrid hajtáslánc elérhető a Suzukinál

Egyre több vásárló érdeklődik a hibrid meghajtású modellek iránt,...

A Vinfast és az Autobest együttműködése

A 2017-ben alapított, 2018-ban pedig az Autobest által is...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás