Aktuális
Pályaív: Peugeot 207 - Oroszlánkölykök
Három éve érkezett, most frissült a Peugeot 207. A sikeres széria régebbi és újabb verziói egyaránt érdekesek.
Pontosan 80 éve, azaz 1929-ben debütált az első „kétszázas” Peugeot. A ránézésre magassága miatt kissé drabálisnak tűnő, természetesen még alvázas konstrukció azonban 3,8 m-es hosszával kompaktnak számított. Ez és a rendkívül sokféle karoszszériakivitel adta népszerűségét: a sorozat nagyobbik fele négyajtósként készült, de a 142 309 példány között kétajtós ferde- és meredekhátú, kupé-, vászontetős nyitott, valamint furgon- és teherautó kivitelek is szerepeltek, sőt akadt néhány karosszériaműhely, amely saját felépítményt kreált a Peugeot-alvázra. Nem véletlen, hogy a 201-es az első nagyszériás Peugeot-nak számított. A menetteljesítményekre nem lehetett panasz: kezdeti, 1122 cm3-es, 23 lóerős négyhengeresével 80 km/órás tempóval is roboghatott a 201-es, és az AFC francia autóklub egy Párizs–Bordeaux–Párizs-túrán 8 l/100 km-es fogyasztást mért. A modellciklus során folyamatosan érkeztek az érdekességek: az 1933-ban debütált C, azaz Comfort-kivitel a tömegautók között elsőként utazott független elülső kerékfelfüggesztéseken, ezzel kényelemben és vezethetőségben alaposan megelőzte konkurenseit, kormányremegése minimálisnak számított. Egy évvel később jött a friss 1,3 l-es, 28 lóerős blokk, végül az 1,5 l-es már 35 lóerőt produkált. Lényegében ez a technikai arzenál segítette át a 30-as évek válságán a francia gyárat.
Bővebben az Az Autó 2009/10. számában olvashat a cikk témájáról!
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...