Újautó
Tesztnapló: Renault Kangoo Be Bop 1.5 dCi - Különös magastartás
Rövid és magas. Pajkos tréfa, vagy valódi autó?
Tesztnapló: Renault Kangoo Be Bop 1.5 dCi
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
Kangoo ez is, de az eredetinél 2 cm-rel magasabb, 30 cm-rel rövidebb (a tengelytáv még többel), és sok a nyílás a tetején. Dízelben is csak egyetlen változat létezik.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
Karosszéria, utastér Hiába magas a padló, hokedliszerűen kiemelkedő az ülés, a tető akkor is legalább 20 centivel a fej fölött magasodik. Igen kemény műanyag a burkolat, pajkosak a színek, zörgősek az anyagok. A műszerelrendezés jó, könnyen elérhető a középkonzolból kiemelkedő váltókar és a keresztben álló, megmarkolható kézifékkar. Sok a pakolóhely. Széles az oldalajtó, könnyű lenne a hátraszállás is rajta, de a manővert megnehezíti, hogy nagyon magasra kell fellépni, és hogy a rövid lapú, nem túl kényelmes első ülés sosem talál vissza a helyére. A „kakasülőkről” jól átlátni a személyautók fölött. Az oszlop vastag, de meredek, nem takar sokat. A pedálrend lépcsős. A kormány csupán magasságában állítható. A két hátsó ülés keskeny és rövid, alattuk kidudorodik a padló, ez az áruszállítást nehezíti meg. Bár hátul az ülések még magasabbak, így is hatalmas a fejtér, és szinte beláthatatlanul nagy a térdtávolság. Tág és magas a csomagtér is, de rövid, az ajtótól 30 cm-re már az ülés kezdődik.
![]() | |
![]() | |
![]() | |
| |
![]() |
Az ajtó széles, oldalra nyílik. A hátsó sor ülései kiszedhetők, vagy támlájukat lecsukva előre lehet őket dönteni. Az első utasok fölötti tetőablakok felpattinthatók, hátul a tető egésze nyílik. Elektromosan mozognak az oldalsó ablakok, a hátsó szélvédő is leereszthető.
Bővebben az Az Autó 2009/9. számában olvashat a cikk témájáról!
Előnyei-hátrányai
Előnyei | Hátrányai | ||||||||||||||||||||||||
|
|
Bővebben az Az Autó 2009/9. számában olvashat a cikk témájáról!
Műszaki adatok
Soros négyhengeres, hengerenkénti kétszelepes, közös csöves turbódízel motor, elöl keresztben beépítve. Hengerűrtartalom: 1462 cm3. Furat: 76, löket: 80,5 mm. Teljesítmény: 105 LE/78 kW (4000/min). Nyomaték: 240 Nm (2000/min). Hatfokozatú kéziváltó, elsőkerék-hajtás. Elöl McPherson-, hátul csatolt felfüggesztés. Elöl-hátul tárcsafékek, ABS, ESP. Gumiméret: 205/60 R16. Csomagtér: 174/1432 l. Üzemanyagtartály: 60 l. Hosszúság x szélesség x magasság: 3871x1829x 1835 mm. Tengelytáv: 2313 mm. Gyorsulás (0–100 km/h): 12,6 s. Végsebesség: 169 km/h. Fogyasztás (város/városon kívül/vegyes): 6,4/5,3/5,7 l/100 km. Tesztátlag: 5,9 l/100 km. Garancia: 2 év, vagy 100 000 km általános, 12 év átrozsdásodás elleni. Védőszárny-szolgáltatás: a garancia teljes idejére. Olajcsere-periódus: 30 000 km.
Ára: 3 710 000 Ft A tesztautó ára: 5 390 000 Ft
Bővebben az Az Autó 2009/9. számában olvashat a cikk témájáról!
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...