Bemutatók
Tuningbemutató: Seat Ibiza Cupra - Újat húz
Az ötödik generációs Ibiza Cupra 1,4-es és 180 lóerős.
Tuningbemutató: Seat Ibiza Cupra
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
Az összetett, turbós-kompresszoros rendszer ügyesen kerüli el a turbólyukat, a szíjjal hajtott kompresszor már induláskor tölt, a 2,15 barra emelt csúcsnyomású turbó 2400/perctől segíti a pumpálást, úgy, hogy 3500 felett a kompresszor le is kapcsol. Az idén a Nemzetközi Év Motorja díjjal is kitüntetett, közvetlen befecskendezéses benzineshez hétfokozatú, a kormányról is kapcsolgatható dupla (száraz) kuplungos (DSG) robotizált automata váltó jár. Ez a kombináció a korábbi 1,8-asnál 0,1 másodperccel gyorsabban (7,2 s alatt) ér 100 km/órára, végsebessége pedig 5 km/órával nagyobb (225 km/óra). Az Euro5-ös besorolású TSI átlagfogyasztása 1,5 l/100 km-rel alacsonyabb a korábbi gépénél, 6,7 l/100 km.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
Ehhez a technikai töltethez képest visszafogott a Cupra megjelenése: a 10 mm-rel leültetett háromajtós gyakorlatilag csak lökhárítóival különül el a többi egyszerűbb SC-től. Az első idomon vadabb a hűtőmaszk, szélesebb és mélyebbre húzott az alsó légbeömlő. A hátsó középső trapéz alakú kipufogóvég valójában oldalról átívelt csöveket rejt, a szoknya alja (ma már szinte kötelezően) diffúzoros. Egyediek a 215/40 R17-es abroncsokat hordó, grafitszínű felnik és mögöttük a négydugattyús nyergekkel szorongatott, jó nagy – elöl 288, hátul 232 mm átmérőjű – hűtött féktárcsák is. Az alapáras ESP újabb
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
bűvös hárombetűst rejt: a Golf GTI-ben debütált XDS szoftverelem elektronikus (fékekkel dolgozó) diffizárat jelent. Az elöl McPherson-, hátul csatolt lengőkaros futómű a 10 mm-es ültetés mellett feszesebb tekercsrugókat és lengéscsillapítókat, keményebb szilentblokkokat s elöl vaskosabb kanyarstabilizátort is felvonultat.
Bővebben az Az Autó 2009/9. számában olvashat a cikk témájáról!
Műszaki adatok
Motor: soros, négyhengeres, turbós, kompresszoros, köztes hűtős benzinmotor, elöl keresztben beépítve, alumínium hengerfej, acélblokk, DOHC, változó szívószelep-vezérlés, közvetlen befecskendezés
Hengerűrtartalom [cm3]: 1390
Teljesítmény [LE/kW (1/min)]: 180/132(6200)
Nyomaték [Nm (1/min)]: 250(1750–4500)
Gyorsulás 0–100 km/h [s]: 7,5
Átlagfogyasztás [l/100 km]: 6,7
CO2 [g/km]: 159
Végsebesség [km/h]: 225
Bővebben az Az Autó 2009/9. számában olvashat a cikk témájáról!
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...