Bemutatók

2009. szeptember 18. péntek, 16:06

Tuningbemutató: Seat Ibiza Cupra - Újat húz

Az ötödik generációs Ibiza Cupra 1,4-es és 180 lóerős.

Tuningbemutató: Seat Ibiza Cupra

Grafitszürke 17 colos alufelnik, piros féknyergek, lakkozott fekete tükörházak és fekete betétes fényszórók a Cuprán

Az összetett, turbós-kompresszoros rendszer ügyesen kerüli el a turbólyukat, a szíjjal hajtott kompresszor már induláskor tölt, a 2,15 barra emelt csúcsnyomású turbó 2400/perctől segíti a pumpálást, úgy, hogy 3500 felett a kompresszor le is kapcsol. Az idén a Nemzetközi Év Motorja díjjal is kitüntetett, közvetlen befecskendezéses benzineshez hétfokozatú, a kormányról is kapcsolgatható dupla (száraz) kuplungos (DSG) robotizált automata váltó jár. Ez a kombináció a korábbi 1,8-asnál 0,1 másodperccel gyorsabban (7,2 s alatt) ér 100 km/órára, végsebessége pedig 5 km/órával nagyobb (225 km/óra). Az Euro5-ös besorolású TSI átlagfogyasztása 1,5 l/100 km-rel alacsonyabb a korábbi gépénél, 6,7 l/100 km.

A hasmagasság az alapgépekénél átlagosan egy centivel alacsonyabb

Ehhez a technikai töltethez képest visszafogott a Cupra megjelenése: a 10 mm-rel leültetett háromajtós gyakorlatilag csak lökhárítóival különül el a többi egyszerűbb SC-től. Az első idomon vadabb a hűtőmaszk, szélesebb és mélyebbre húzott az alsó légbeömlő. A hátsó középső trapéz alakú kipufogóvég valójában oldalról átívelt csöveket rejt, a szoknya alja (ma már szinte kötelezően) diffúzoros. Egyediek a 215/40 R17-es abroncsokat hordó, grafitszínű felnik és mögöttük a négydugattyús nyergekkel szorongatott, jó nagy – elöl 288, hátul 232 mm átmérőjű – hűtött féktárcsák is. Az alapáras ESP újabb

Vágott aljú a kormányváltós volán, hűtővízhőmérő ellenben nincs

bűvös hárombetűst rejt: a Golf GTI-ben debütált XDS szoftverelem elektronikus (fékekkel dolgozó) diffizárat jelent. Az elöl McPherson-, hátul csatolt lengőkaros futómű a 10 mm-es ültetés mellett feszesebb tekercsrugókat és lengéscsillapítókat, keményebb szilentblokkokat s elöl vaskosabb kanyarstabilizátort is felvonultat.   

Bővebben az Az Autó 2009/9. számában olvashat a cikk témájáról!

Műszaki adatok

Motor: soros, négyhengeres, turbós, kompresszoros, köztes hűtős benzinmotor, elöl keresztben beépítve, alumínium hengerfej, acélblokk, DOHC, változó szívószelep-vezérlés, közvetlen befecskendezés

Hengerűrtartalom [cm3]: 1390

Teljesítmény [LE/kW (1/min)]: 180/132(6200)

Nyomaték [Nm (1/min)]: 250(1750–4500)

Gyorsulás 0–100 km/h [s]: 7,5

Átlagfogyasztás [l/100 km]: 6,7

CO2 [g/km]: 159

Végsebesség [km/h]: 225

Bővebben az Az Autó 2009/9. számában olvashat a cikk témájáról!

Comments

comments

Címkék: ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Oktatás a Magyar Autóklub vezetéstechnikai pályáján (x)

Hasznos és élményekkel teli programmal vár mindenkit a MAK...

Ecobest Challenge 2021, Electrified by Vinfast

Az Autobest idén is megrendezte Spanyolországban a nagy villanyautó-tesztjét.

Mutatjuk az Autobest 2022 döntőseit!

Döntött a zsűri, ez a hat modell maradt versenyben...

Háromféle hibrid hajtáslánc elérhető a Suzukinál

Egyre több vásárló érdeklődik a hibrid meghajtású modellek iránt,...

A Vinfast és az Autobest együttműködése

A 2017-ben alapított, 2018-ban pedig az Autobest által is...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás